۹۳۸۹۱۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

تجمع مقابل سفارت آمریکا در کره‌جنوبی

شماری از معترضان خشمگین کره جنوبی در پاسخ به فشارهای آمریکا برای افزایش هزینه استقرار نظامیان این کشور در کره ، در مقابل سفارت آمریکا در سئول دست به تجمع و اعتراض زدند.

ایرنا: شماری از معترضان خشمگین کره جنوبی در پاسخ به فشارهای آمریکا برای افزایش هزینه استقرار نظامیان این کشور در کره ، در مقابل سفارت آمریکا در سئول دست به تجمع و اعتراض زدند.

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز جمعه گزارش کرد که معترضان بشدت از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و هری هریس سفیر این کشور در کره جنوبی عصبانی هستند و در مقابل سفارت شعارهایی علیه آمریکا سر داده اند.

تجمع مقابل سفارت آمریکا در کره‌جنوبی

گزارش حاکی است آنها تصاویر سفیر آمریکا در کره جنوبی را پاره کرده اند و شعارهایی علیه وی سرداده و خواستار اخراج او از کره جنوبی شده اند.

دولت آمریکا خواستار آن است که کره جنوبی هزینه سالانه استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور را که اکنون ۸۹۰ میلیون دلار است به ۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

معترضان اشیایی را به سمت سفارت آمریکا پرتاب کرده اند اما پلیس کره جنوبی به آنها هشدار داده است که نباید دست به اقدامات خشونت آمیز بزنند.

معترضان در حالی که نیروهای پلیس آنها را احاطه کرده بودند شعار می دادند که هریس از کره جنوبی برو بیرون و سپس افزودند که ما ماشین خودپرداز نیستیم و آمریکا نمی تواند کره جنوبی را مستعمره خود بداند.

کره جنوبی و آمریکا دو متحد قدیمی نظامی هستند با این وصف مذاکرات اخیر آنها برای افزودن میلیاردها دلار به هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی چندین بار به شکست انجامیده است دور بعدی این مذاکرات قرار است یک هفته دیگر در سئول برگزار شود.

کره جنوبی بعد از ژاپن و آلمان پذیرای بیشترین نیروهای نظامی آمریکا است مقر اصلی نظامیان آمریکایی در کره پایگاه هامفری در اطراف سئول است که ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد.

در ماه اکتبر نیز شماری از دانشجویان عصبانی کره جنوبی که مخالف حضور نظامی آمریکا دراین کشور بودند از دیوار محل سکونت سفیر آمریکا بالا رفتند اما پس از آن تدابیر امنیتی در این منطقه شدت یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mr

      اونجا هم از دیدار سفارت بالا میرن؟!!!!

    • مهدی

      خدا نابود کنه آمریکا رو همه جا رو متشنج کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج