جاباما
۹۳۹۱۵۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تولد دو نوزاد سالم از مادران آلوده به ایدز

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه از به بهره‌برداری رسیدن مرکز مشاوره و درمان بیماری‌های رفتاری در شاهین‌شهر خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه از به بهره‌برداری رسیدن مرکز مشاوره و درمان بیماری‌های رفتاری در شاهین‌شهر خبر داد.

ملیحه زیبنده‌پور، مرکز مشاوره و درمان بیماری‌های رفتاری شاهین‌شهر را دومین مرکز استان اصفهان برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به بیماری‌های رفتاری دانست و اظهار کرد: مرکز نواب در استان اصفهان تنها مرکز مشاوره و درمان بیماری‌های رفتاری بود که به پیشنهاد شبکه بهداشت و درمان استان و با توجه به نیاز شاهین‌شهر و میمه، دومین مرکز مشاوره و درمان بیماری‌های رفتاری در این شهرستان در راستای خدمت‌رسانی به شهرستان و شهرهای اطراف آن به بهره‌برداری رسید و این مرکز بیماری‌های رفتاری پرخطر مانند بیماری‌های آمیزشی، ایدز و معتادان تزریق مشترک را مورد پذیرش و پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اصل امانت‌داری پزشکان برای بیماران، خاطرنشان کرد: برای حفظ حرمت و شأن بیماران و مراجعه‌کنندگان و همچنین تأمین آسایش و امنیت خاطر آنان بخشی از ساختمان بهداشت محیط شهرستان به این مرکز مشاوره اختصاص یافته است که یک پزشک، دو کارشناس و یک روانشناس آماده خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان هستند.

زیبنده‌پور، آگاهی بخشی را رسالت رسانه‌ها دانست و افزود: برخی رفتارهای پرخطر در شاهین‌شهر نزدیک به مرز هشدار است و رسانه‌ها با اعتماد بخشی و اطلاع‌رسانی می‌توانند مردم و جامعه هدف را برای مراجعه به این مرکز و غربالگری تشویق کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به آمار منتشر شده وزارت بهداشت در ۶ماهه اول سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال ۴۰ هزار و ۵۷۳ بیمار مبتلا به ایدز (HIV) در کشور شناسایی شده‌اند که عمدتاً در بازه سنی ۲۰ تا ۳۴ سال بوده‌اند و ۸۲ درصد از کل جمعیت آنان را آقایان و ۱۸ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی بر هشدار ۵ سال گذشته کارشناسان و رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت موج سوم HIV در ایران و افزایش آمار بانوان مبتلا شده، تأکید و خاطرنشان کرد: رتبه اول مبتلایان به ایدز در کشور با ۶۰.۱ درصد، به مصرف‌کنندگان مواد مخدر با تزریق مشترک اختصاص دارد.

زیبنده پور، با بیان اینکه آمار مبتلایان به ایدز از طریق رابطه جنسی رو به افزایش است و شاهین شهر هم از این قاعده مسنثنی نیست، افزود: مبتلایان به ایدز از طریق رابطه جنسی ۲۲.۲ درصد از کل آمار را تشکیل می‌دهند که این میزان نسبت به سال گذشته روبه افزایش بوده است، همچنین آمار انتقال این بیماری از مادر به کودک ۱.۷ درصد و از منابع نامشخص ۱۵.۸ درصد است.

معاون شبکه بهداشت و درمان، آمار فوت‌شدگان شهرستان بر اثر ابتلا به ایدز را ۲۹ نفر دانست و افزود: بر اساس آمار تا ۳۰ آبان ۹۸ در شهرستان ۸۲ نفر آلوده شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۶۸ نفر مرد و ۱۴ نفر زن بوده و ۲۹ نفر از این تعداد فوت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس تجربه، آمار واقعی مبتلایان ۳ برابر آماری است که بیماریابی و شناسایی می‌شوند.

معاون شبکه بهداشت و درمان با تشریح طرح mtmct یا غربالگری مادران باردار خاطرنشان کرد: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، از همه مادران باردار شهرنشین تست HIV در یک نوبت و مادران باردار حاشیه‌نشین در ۲ نوبت گرفته‌ می‌شود که حاصل این غربالگری‌ها تاکنون تولد دو نوزاد سالم از مادران آلوده بوده ‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من ایرانیم

      خدا رو شکر خیلی خبر خوبیه

    • ''''''''Shanjani................'

      ''''' یعنی '' این 'دو' نوزاد آلوده به '' ایدز '' نیستند????

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج