جاباما
۹۳۹۳۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گره مذاکرات فدراسیون و ویلموتس کجاست؟

از وقتی مسعود سلطانی‌فر و مهدی تاج در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شرکت کردند، موارد مختلفی از مباحثی که در این جلسه مطرح شده، نقل می‌شود.

ایران ورزشی: از وقتی مسعود سلطانی‌فر و مهدی تاج در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شرکت کردند، موارد مختلفی از مباحثی که در این جلسه مطرح شده، نقل می‌شود. این جلسه از اساس برای شفاف‌سازی کامل قرارداد مارک ویلموتس و مبالغ پرداختی به او تشکیل شده بود و نتیجه این جلسه حالا برای خیلی‌ها حائز اهمیت است.

اینکه آیا بالاخره این شفاف‌سازی انجام شد؟ قرارداد ویلموتس به دست نمایندگان مجلس رسید؟ و بالاخره اینکه مبلغ این قرارداد چقدر است و فدراسیون فوتبال از کدام منبع مالی پول هنگفت قرارداد سرمربی بلژیکی را تقدیم او کرده که کمترین دستاوردی برای ما نداشته؟ مهم‌تر از همه اینها اینکه حالا تکلیف سرمربی تیم ملی چیست؟ آیا قرارداد فسخ شده است؟ سرمربی بعدی چه کسی خواهد بود؟

پیش از آنکه پاسخ همه این سؤالات را مورد بررسی قرار دهیم باید به این نکته تأکید کنیم که روزنامه ایران ورزشی این حق را برای مسئولان فدراسیون فوتبال قائل است که موارد مورد نظر آنها درباره قرارداد ویلموتس را در همین صفحه منتشر کند. چراکه بعد از جلسه رئیس فدراسیون فوتبال با کمیسیون فرهنگی مجلس، برخی نمایندگان حاضر در مجلس این ادعا را مطرح کرده‌اند که تاج در این جلسه هم به طور شفاف پاسخگوی سؤالات مطرح شده نبود و مهم‌تر از آن صحبت‌های رئیس کمیسیون فرهنگی است که علی‌رغم ‌بندی از بیانیه فدراسیون فوتبال تأکید کرده که قرارداد ویلموتس در اختیار مجلس قرار نگرفته است!

معمای فسخ قرارداد مارک ویلموتس همچنان بر جای خود باقی است و علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون ورزش در پاسخ به آن می‌گوید: «در حال حاضر کشمکش اصلی بین فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس بر سر این است که ویلموتس می‌خواهد قرارداد خود را فسخ کند اما در ازای فسخ این قرارداد، غرامتی به اندازه سه ماه از حقوق خود را خواسته است.

او مدعی است که با توجه به اینکه پرداخت حقوقش دو ماه به تعویق افتاده می‌تواند قرارداد خود را به صورت یکطرفه فسخ کند و از فدراسیون فوتبال هم غرامت بگیرد. فدراسیون فوتبال اما می‌گوید ما پول او را در موعد مقرر پرداخت کرده بودیم اما این پول به دلیل تحریم‌ها به حساب ویلموتس واریز نشده است. در واقع اختلاف اصلی در حال حاضر بر سر سه ماه غرامتی است که ویلموتس طلب کرده است. به همین دلیل است که قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس هنوز به طور قطعی فسخ نشده است.»

همین موضوع و فسخ نشدن قرارداد ویلموتس به طور کامل است که دست فدراسیون فوتبال را برای انتخاب جانشین او بسته و فدراسیون از نظر حقوقی نمی‌تواند وقتی هنوز با او قرارداد دارد صحبت از قرارداد با سرمربی دیگری را مطرح کند. اگر هم تکلیف فسخ قرارداد او را مشخص نکند، این بلاتکلیفی همچنان باقی خواهد ماند. ضمن اینکه از نظر حقوقی، پرداخت تنها زمانی انجام می‌شود که پول در حساب ویلموتس نشسته باشد و ادعای فدراسیون فوتبال مبنی بر پرداخت پول، وقتی در حساب ویلموتس ننشسته بود، ادعایی است که از نظر حقوقی قابل قبول نیست و فدراسیون فوتبال چاره‌ای جز پرداخت غرامت به این سرمربی بلژیکی ندارد.

فدراسیون فوتبال اما این پول را از چه منبعی قرار است تأمین کند؟ مهدی تاج مدعی شده که این پول به هیچ عنوان از وزارت ورزش و بیت‌المال پرداخت نمی‌شود و در این بین منابعی خبر داده‌اند که او این پول را از یک شرکت پتروشیمی در بوشهر گرفته است. یوسف‌نژاد درباره این موضوع توضیح می‌دهد: «آقای تاج مدعی است که منبع مالی فدراسیون فوتبال زیاد است و فدراسیون از منابع زیادی طلب دارد که باید این طلب را دریافت کند اما تا پیش از دریافت این مطالبات، ایشان مبلغ دو میلیون یورو را از یکی از شرکت‌ها و نهادها به‌عنوان قرض دریافت کرده‌اند و این قرض را در آینده پرداخت می‌کنند.»

نمایندگان مجلس اما در شرایطی همه این توضیحات را شنیده‌اند که در پرونده قطوری که از تحقیق و تفحص سرخابی‌ها و فدراسیون فوتبال به دست آمده، به طور مفصل به تأثیر دلال‌ها در قراردادهای خارجی بسته شده با بازیکنان و مربیان پرداخته شده است. یوسف‌نژاد هم با اشاره به همین معضل اساسی می‌گوید: «گزارش تحقیق و تفحص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال آماده است و بخش عمده‌ای از آن به موضوع دلال‌بازی‌ها در قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی می‌پردازد که موضوع مهمی است و به کرات اتفاق افتاده است.

در این گزارش مشخص می‌شود که چه اتفاقاتی افتاده که این گرفتاری‌ها به وجود آمده است چون هر زمان ما این موضوع را پیگیری می‌کردیم، می‌گفتند که قراردادها محرمانه است! باشگاه فرهنگی ورزشی یا فدراسیون‌ها و وزارت ورزش که مالیات دریافت می‌کنند نمی‌توانند بگویند قراردادی که بسته‌ایم محرمانه است. به همین خاطر خواسته‌ایم که قرارداد کی‌روش، ویلموتس، استراماچونی و کالدرون را در اسرع وقت به دست کمیسیون فرهنگی مجلس برسانند.»

او تأکید می‌کند: «این موضوع اینقدر بدیهی و ساده است که برای شفاف شدنش اصلاً مجلس نباید دخالت کند. این از حقوق بدیهی هر ایرانی است که کلیات قراردادها را بداند و در تمام دنیا هم این موضوع مرسوم است.»

هرچند فدراسیون فوتبال در تلاش است که قرارداد ویلموتس را فسخ شده اعلام کند و در نهایت مدعی باشد که این فسخ بدون هزینه بوده است اما حالا مشخص شده که این فسخ هنوز انجام نشده و تا زمانی که غرامت پرداخت نشود هم انجام نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج