جاباما
۹۳۹۶۰۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تجمع و تظاهرات در پایتخت لبنان از سر گرفته شد

دهها جوان معترض لبنان در پنجاه و نهمین روز از آغاز جنبش این کشور، یکشنبه شب بار دیگر در میادین و مناطق مرکزی، غربی و شرقی بیروت به ویژه میدان های ریاض الصلح و الشهدا تجمع و تظاهرات کردند.

ایرنا: دهها جوان معترض لبنان در پنجاه و نهمین روز از آغاز جنبش این کشور، یکشنبه شب بار دیگر در میادین و مناطق مرکزی، غربی و شرقی بیروت به ویژه میدان های ریاض الصلح و الشهدا تجمع و تظاهرات کردند.

تارنمای روزنامه مسیحی «الجمهوریه» گزارش کرد: میان معترضان و نیروهای ضد شورش و ارتش لبنان در میدان های ریاض الصلح و الشهدا در مرکز بیروت درگیری رخ داد و این نیروها از گاز اشک آور برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند که به مجروح شدن شماری از آنان منجر شد.

معترضان در میدان ریاض الصلح روی تصویر بزرگ «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی لبنان که در این میدان نصب شده بود علامت ضربدر کشیدند و سپس تصویر را از میدان برداشتند.

تجمع و تظاهرات در پایتخت لبنان از سر گرفته شد

الجمهوری افزود: این اقدام معترضان در واکنش و مخالفت با بازگشت احتمالی حریری به پست نخست وزیری صورت گرفته است.

حریری شنبه شب در کاخ بعبدا در شرق بیروت با «میشل عون» رییس جمهوری لبنان دیدار و گفت وگو کرد اما این دیدار رسانه ای نشد. قرار است فردا (دوشنبه) رایزنی ها میان نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری برای معرفی نامزد نخست وزیری انجام شود.

هم چنین در شهر «نبطیه» در جنوب لبنان تظاهرات با هدف به تاخیر نیفتادن این رایزنی ها به دلیل فشارهای داخلی و خارجی، برگزار شد.

به گزارش الجمهوریه عده ای از معترضان در بیروت و طرابلس سوار بر موتورسیکلت و خودروهای شخصی در حالی که بوق ممتد می زدند و پرچم لبنان را حمل می کردند کاروان راه انداختند، مقام های حکومتی را به فساد متهم کردند و علیه آنان شعار سر دادند.

جوانان معترض در طرابلس برخی خیابان ها و بلوارهای این شهر از جمله بلوار فواد شهاب (یکی از رییسان جمهوری سابق لبنان) را با آتش زدن سطل های زباله بستند و پارچه نوشته هایی در محکومیت فساد مسئولان و نیز بازداشت یک فعال سیاسی به نام «ربیع الزین» حمل کردند.

دادستان استان جبل لبنان دیروز ربیع الزین را بازداشت کرد. هنوز اتهام او مشخص و اعلان نشده است.

معترضان هم چنین بزرگراه طرابلس به بیروت و نیز جاده اصلی طرابلس - عکار در شمال لبنان را مسدود کردند.

در جریان درگیری هایی که دیشب در میدان های ریاض الصلح، الشهدا و النجمه و خیابان های نزدیک به مجلس ملی لبنان و دیگر خیابان های بیروت و نیز در طرابلس میان معترضان و نیروهای ضد شورش و ارتش این کشور اتفاق افتاد ده ها نفر از دو طرف مجروح شدند.

تجمع و تظاهرات در پایتخت لبنان از سر گرفته شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج