جاباما
۹۳۹۶۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

کارت نان ۱۰ هزار تومانی برای مردم

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم دولت برای اصلاح نظام قیمتی نان خبرداد و گفت: اصلاح نظام قیمتی نان باید با نگاه به مصرف کنندگان انجام شود تا با اصلاح آن، اجازه شکل گیری به رانت و فساد در حوزه گندم، آرد و نان داده نشود.

خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم دولت برای اصلاح نظام قیمتی نان خبرداد و گفت: اصلاح نظام قیمتی نان باید با نگاه به مصرف کنندگان انجام شود تا با اصلاح آن، اجازه شکل گیری به رانت و فساد در حوزه گندم، آرد و نان داده نشود.

مجتبی خسروتاج در خصوص اصلاح نظام قیمتی نان در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: به دلیل اینکه قیمت مصرف‌کننده گندم در تولید آرد و نان کشور تاثیرگذار است، بنابراین سیاستگذاری در بخش آرد، نان و گندم از ظرافت خاصی برخوردار است تا نان که یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است، از قیمت گندم متاثر نشود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون گزارشات متعددی از وجود فساد در یارانه گندم و تبدیل آن به آرد و نان، گزارشات متعددی در دست است و مشخص نیست آرد یارانه ای که در اختیار نانواها قرار دارد، آیا تماما تبدیل به نان می شود یا بخشی از آن تبدیل به نان‌های فانتزی و سایر انواع نان می شود.

وی تصریح کرد: در رابطه با مصرف آرد دولتی از سوی نانواها، گزارشات مثبتی در اختیار نیست و باید این موضوع سازماندهی شود و البته در این سازماندهی، باید نگاه مصرف کننده و نقش نان در سبد مصرفی مردم به خوبی دیده شود تا مصرف‌کنندگان متحمل فشار نشوند.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی گندم، آرد و نان در برنامه های دولت قرار دارد تا ضایعات نیز به حداقل برسد.

وی در خصوص بازرسی‌ از نانوایی ها خاطرنشان کرد: بازرسی از سوی شورای آرد و نان و سازمان حمایت صورت می گیرد، ولی به نظر می رسد که گیر کار گندم، آرد و نان با این مسائل حل نمی شود، بلکه باید نظام قیمتی نان اصلاح شود؛ البته به نحوی که مصرف کننده آسیب نبیند.

به اعتقاد خسروتاج، اصلاح نظام قیمتی نان یک نکته کلیدی است و باید به دقت بررسی کرد که کدام الگو می تواند به نحوی موثر باشد که با اصلاح نظام قیمتی نان، اجازه به شکل گیری این نوع رانت ها داده نشود.

وی اظهار داشت: باید راهکاری را انتخاب کرد که نیازی به این نوع نظارت‌ها نباشد و حقوق مصرف کننده نیز رعایت شود. این راهکار دارد و باید نهایی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سلام باسمه تعالی کار مورد پسند است درضمن اگر نانواهارا مجهز به دستگاه کارت خوان کنند جلوگیری از گرانفروشی می شود میگویند پول خورد نداریم ونان راهم نصف نمی کنند ومشتری هم حلال نمی کند یاعلی مدد

    • زهرا

      حیف ازین کشور که به این روز افتاد . . .

    • بدون نام

      گران کردن نان دال بر کیفیت نیست اول باید مردم را متعهد به کاری که میکنن کرد بعد مسئولیت بهشون داد رضا خا ن خوب کاری کرد که نانوا را انداخت تو تنور تا درس عبرتی برای بقیه باشه و نان خوب بدن دست مردم الان هم اگه همین کار را بکنن همه حساب کار دستشون میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج