جاباما
۹۳۹۶۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آرژانتین: مورالس می‌تواند بیانیه سیاسی صادر کند

دبیر کابینه آرژانتین بر خلاف موضع پیشین وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: مورالس می‌تواند در مدت اقامت خود دراین کشور بیانیه سیاسی صادر کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «سانتیاگو کافیرو» (Santiago Cafiero) دبیر کابینه آرژانتین امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که به «ایوو مورالس» رئیس جمهوری پیشین بولیوی اجازه داده خواهد شد تا در مدت اقامت خود دراین کشور بیانیه‌ های سیاسی صادر کند.

دبیر کابینه آرژانتین در این خصوص گفت: پناهندگان در زمینه آزادی بیان از همان حقوقی برخوردارند که شهروندان آرژانتینی برخوردار هستند.

آرژانتین: مورالس می‌تواند بیانیه سیاسی صادر کند

بر اساس اعلام رویترز، این در حالیست که سخنان دبیر کابینه آرژانتین بر خلاف موضع گیری«فلیپه سولا» (Felipe Sola) وزیر امور خارجه این کشور است که پنجشنبه گذشته گفته بود که وی از مورالس خواسته تا از صدور بیانیه‌ های سیاسی در این کشور خودداری کند.

گفتنی است پس از انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در تاریخ ۲۰ اکتبر اپوزیسیون دولت این کشور مدعی تقلب در انتخابات شده و از حامیان خود خواست که به خیابان‌ها بیایند. مخالفان در اعتراض به نتایج انتخابات در خیابان‌ها تظاهرات و خواستار برگزاری مجدد انتخابات بدون حضور ایوو مورالس شدند.

در ادامه این دسیسه، ویلیامز کالیمان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بولیوی خواستار استعفای مورالس شده و اعلام کرد: توصیه می‌کنیم مورالس برای حفظ امنیت مردم و عدم افزایش درگیری در بولیوی استعفا کند. مردم و معترضان نیز به خشونت پایان دهند تا به خونریزی کشیده نشود.

مورالس نیز این درخواست را کودتا دانست و گفت که تصمیم استعفا را برای جلوگیری از آسیب رساندن کارلوس مسا و لوئیس فرناندو کاماچو رهبران مخالف اتخاذ کرده است.

در این رابطه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و برخی از مقامات این کشور از این کودتا استقبال کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج