۹۳۹۶۹۶
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

مصدومیت بیرانوند بهانه فیکس شدن رادو؟

خبر عجیبی بود که حتی در همان لحظه اول شنیدن این خبر هم هر شنونده‌ای را به تعجب وا می‌داشت.

فرهیختگان: خبر عجیبی بود که حتی در همان لحظه اول شنیدن این خبر هم هر شنونده‌ای را به تعجب وا می‌داشت. شب قبل از بازی برابر سایپا ناگهان خبر مصدومیت علیرضا بیرانوند منتشر شد و اینکه شدت مصدومیت به حدی است که او از دو بازی تیمش محروم خواهد بود.خیلی‌ها این مصدومیت ناگهانی را به پیامکی ارتباط دادند که علی بیرو در حضور مهدی محمدنبی، یکی از اعضای هیات‌مدیره سرخ‌ها به مجری برنامه ورزش از نگاه ۲ فرستاد و از اینکه زمان رفتن برانکو هیچ‌کدام از نفراتی که امروز دنبال سرمربی استقلال هستند، کاری برای بازگرداندن سرمربی موفق پرسپولیس نکردند، گله و به نوعی آن را تصمیمی از بالا قلمداد کرد.

عده‌ای دیگر نگاه فنی به این قضیه داشتند و نیمکت‌نشینی بیرانوند را دلیل آماده بودن زیاد رادوشوویچ می‌دانستند و بر این باور بودند که کادرفنی پرسپولیس نمی‌خواهد شأن دروازه‌بان اول تیم ملی و پرسپولیس را پایین بیاورد و با طرح موضوع مصدومیت، حضور او روی نیمکت پرسپولیس را به مشکلات جسمانی این بازیکن ربط دادند. حضور بیرانوند در بازی برابر سایپا روی نیمکت تیم و همچنین ایستادن او در بازی دیروز پرسپولیس مقابل سرخپوشان پاکدشت درون دروازه، عاملی شد که شک همه به یقین تبدیل شود که مشکل بیرانوند مصدومیت نبوده و دلیل این نیمکت‌نشینی را باید در جای دیگری دنبال کنند. موضوعی که هیچ‌کس در باشگاه پرسپولیس زیر بار آن نمی‌رود و همه به نوعی حرف‌های سرمربی تیم را تکرار می‌کنند.

سیدی: بیرانوند ظرفیت نیمکت‌نشینی را دارد

نزدیک‌ترین شخص به بیرانوند محسن سیدی، مربی دروازه‌بانان پرسپولیس است که سال‌های زیادی در نفت تهران هم با گلر اول تیم ملی کار کرده و شناخت خوبی از وضعیت آمادگی و جسمانی این بازیکن دارد. با او تماس گرفتیم و از او خواستیم که راجع به شرایط دروازه‌بانان پرسپولیس اطلاعاتی به ما بدهد.

او گفت: «باید در ابتدای حرف‌هایم بگویم که بازیکنان پرسپولیس در چند سال گذشته بازی‌های مهم و سختی را پشت سر گذاشته‌اند. از لیگ برتر تا جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا. ضمن اینکه با توجه به تعداد زیاد بازیکنان ملی‌پوش، بازی‌های ملی را هم باید به لیست بازی‌های سنگین بازیکنان پرسپولیس اضافه کنیم. بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی و بسته بودن دست مربیان در استفاده از بازیکنان مختلف را هم اگر به این بازی‌ها اضافه کنیم متوجه می‌شویم که نوعی خستگی در ساق پای بازیکنان وجود دارد و حالا که از لحاظ مهره پرسپولیس شرایط خوبی دارد، تغییر در ترکیب می‌تواند به شادابی تیم کمک کند.»

او ادامه داد: «با این تفاسیر در بخش دروازه خوشحالم که یک تیم چهار نفره متشکل از دروازه‌بانان زیرنظر من به‌عنوان مربی گلرها و همه ما زیرنظر کالدرون به‌عنوان سرمربی کار می‌کنیم و توانسته‌ایم آنقدر موفق باشیم که حتی اگر یک روز بازیکنی در حد علیرضا بیرانوند که گلر اول تیم ملی است مصدوم است یا به دلیل خستگی و... قادر به همراهی تیم نیست، دروازه‌بان دوم تیم آنقدر خودش را از لحاظ جسمی و روحی آماده نگه داشته که با بهترین فرم در زمین حاضر می‌شود و تحسین همه را برانگیخته می‌کند.»

سیدی افزود: «من در سال‌هایی که در پرسپولیس هم نبودم عملکرد دروازه‌بانان این تیم و همه تیم‌های لیگ برتری را زیرنظر داشته‌ام و رادوشوویچ در آن زمان هم هر وقت پرسپولیس به حضورش نیاز داشت عملکرد خوبی از خود ارائه داده بود و این نشان از حرفه‌ای بودن این بازیکن است. در کشوری که همه نگاه‌ها به بازیکنان ثابت و ستاره‌های تیم است و نیمکت‌نشینان و بازیکنانی که کمتر بازی به آنها می‌رسد تقریبا از نگاه‌ها دور هستند، رادوشوویچ از هر لحاظ آماده حضور در زمین و موقعیتی برای اثبات خود بود و همیشه طوری تمرین می‌کرد که انگار قرار است فردا در زمین فیکس بازی کند و این جای تبریک دارد.»

مربی دروازه‌بانان پرسپولیس درخصوص مصدومیت بیرانوند گفت: «او به صورت مستقیم زیرنظر من کار می‌کند و من بهتر از هر کسی از مصدومیت‌ها و دردهایی که این بازیکن دارد آگاهی دارم. همان‌طور که کالدرون و پزشک تیم اشاره کرده‌اند او با مصدومیتی مواجه است اما شاید مصدومیت او به حدی نبوده که مانع از بازی کردن او باشد و در موضوع مصدومیت، شدت و حساسیت نقطه مصدوم هم اهمیت بالایی دارد. حالا ممکن است با توجه به آمادگی رادو، کالدرون به او استراحت بدهد تا مصدومیتش تشدید نشود و در بازی‌های آتی با آمادگی کامل به زمین برگردد. حالا در این زمینه شبکه مجازی چه می‌گوید و موضوع را چگونه جلوه می‌دهد را من نمی‌دانم.»

سیدی در پاسخ به این سوال که شاید اعلام مصدومیت بیرانوند برای جلوگیری از اعتراض او به نیمکت‌نشینی است، گفت: «بیرانوند یک بازیکن معمولی نیست. او دروازه‌بان اول تیم ملی است و در جام‌جهانی بازی کرده و ظرفیت بالایی دارد. او بازیکنی نیست که با نیمکت‌نشینی دست به اعتراض بزند و مثل همه بازیکنان پرسپولیس هدف اولش موفقیت تیم است. این را هم بگویم که کالدرون با هیچ کسی تعارف ندارد. حتی با من و اگر روزی که آمد من را از لحاظ فنی خوب نمی‌دید مطمئنا عذرم را می‌خواست. پس حالا هم اگر او می‌گوید نیمکت‌نشینی بیرانوند برای مصدومیت و استراحتش بوده باید به حرفش احترام بگذاریم!»

پزشک پرسپولیس مصدومیت بیرو جزء اسرار پزشکی است!

حقیقت، پزشک پرسپولیس یکی از نفراتی بود که می‌توانست درخصوص مصدومیت بیرانوند و اینکه این چه مصدومیتی است که او می‌تواند روی نیمکت بنشیند و در بازی دوستانه به میدان برود اما در دیدار رسمی نه، توضیح دهد. او به «فرهیختگان» گفت: «مصدومیت بیرانوند در دست بررسی است. ما از این بازیکن ‌ام‌.آر.آی گرفته‌ایم و روند درمانی‌اش را در دو سه روز آینده ادامه می‌دهیم. او امروز هم در بازی دوستانه به میدان رفته و طی روزهای آینده تست‌هایی از این بازیکن می‌گیریم تا اگر مشکلی نبود به صورت کامل به ترکیب تیم اضافه شود.»

او ادامه داد: «ما در بازی دوستانه اگر به یک بازیکن بازی می‌دهیم به این دلیل است که می‌توانیم در طول بازی شرایط او را مورد بررسی قرار دهیم و هرجا که احساس درد کرد، او را از بازی خارج کنیم اما مگر می‌شود در یک بازی رسمی، یک بازیکن را در دقیقه ۱۰ تعویض کنیم و یکی از تعویض‌های تیم را بسوزانیم؟ تاکید می‌کنم که بیرانوند مصدوم است و گمانه‌زنی‌ها به هیچ عنوان در این خصوص درست نیست!» از او پرسیدیم که دقیقا مشکل و مصدومیت بیرانوند از چه ناحیه‌ای است. دکتر حقیقت در پاسخ گفت: «این جزء اسرار پزشکی است که نمی‌توانم به شما بگویم!»

رادو؛ 4 بازی و 4 کلین‌شیت

وقتی به آمار دروازه‌بان دوم پرسپولیس نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که شاید هر مربی دیگر هم جای کالدرون بود در انتخاب دروازه‌بان اول تیمش دچار تردید می‌شد. رادوشوویچ در چهار بازی از ۱۴ بازی پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفته و نکته جالب اینکه او در هیچ‌کدام از این بازی‌ها دروازه‌اش باز نشده و کلین‌شیت صددرصدی در کارنامه خود ثبت کرده است.او در دو بازی گذشته خود مقابل ذوب‌آهن و سایپا عکس‌العمل‌های خوبی هم داشته و یکی از بازیکنان خوب تیمش لقب گرفته و در مقابل بیرانوند در ۱۰بازی خود در لیگ برتر هفت گل دریافت کرده است.

اینکه نیمکت‌نشینی بیرانوند به دلیل مصدومیت نیست برای همه امری واضح و مبرهن است اما اینکه چرا نیمکت‌نشینی او با این بهانه انجام شده بر هیچ‌کس روشن نیست. برای اثبات این موضوع همین اندازه بدانید که اگر رادو در دقیقه ۱۰ بازی با سایپا مصدوم می‌شد بیرانوند باید بقیه دقایق را درون دروازه می‌ایستاد و هیچ مربی حرفه‌ای حاضر نیست در نقطه حساسی مثل دروازه چنین ریسکی را بپذیرد و یک بازیکن مصدوم را روی نیمکت‌ تیمش در یک بازی حساس بنشاند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.هرچه هست باید قبول کرد که در حال حاضر رادو دروازه بان بهتری است و بیشتر می تواند به پرسپولیس کمک کند و باید بیرو با شهامت این را به پذیرد

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.هرچه هست باید قبول کرد که در حال حاضر رادو دروازه بان بهتری است و بیشتر می تواند به پرسپولیس کمک کند و باید بیرو با شهامت این را به پذیرد

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.بیرو باید به پذیرد که در حال حضر رادو وروازه بان بهتری است و بیشتر می تواند به پرسپولیس کمک کند

    • بدون نام

      کدوم مصدومیت؟
      این چه مصدومیتی هست که یه روزه خوب شد!

    • حبیب

      حتما شما هم مطالب این تیتر رو خواندید
      ((رادو بهتر از بیرانوند)) اونوقت پرسپولیسیها میگن بیرانوند یکی از بهترین دروازه‌بان های دنیاست .اخه مردیکه داغان بوقلمونو چی کار به دروازه‌بانی......ککککااااششششیییمممماااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج