۹۴۰۷۷۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

۱۰۰میلیون دلار برای ساماندهی مرزهای شرق ایران

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار به منظور ساماندهی مرزهای جنوب شرق کشور اختصاص یافته که ضرورت دارد با تلاش دستگاه‌های متولی با حداقل هزینه، حداکثر زیرساخت‌های امنیتی فراهم شود.

ایرنا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار به منظور ساماندهی مرزهای جنوب شرق کشور اختصاص یافته که ضرورت دارد با تلاش دستگاه‌های متولی با حداقل هزینه، حداکثر زیرساخت‌های امنیتی فراهم شود.

احمدعلی موهبتی عصر چهارشنبه در ششمین جلسه کارگروه ویژه مرز اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از این اعتبارات، پروژه‌هایی از قبیل توسعه باند و عملیاتی کردن فرودگاه سراوان، ایجاد راه‌های دسترسی در مناطق صعب‌العبور مرزی، دسترسی مردم روستاها به راه مناسب، آسفالت، برق‌رسانی و خرید تجهیزات پاسگاه‌های مرزی و فراهم آوردن امکانات برای متولیان امنیت مرز اجرایی شود.

۱۰۰میلیون دلار برای ساماندهی مرزهای شرق ایران

استاندار با اشاره به توجه مجموعه مسئولان کشوری به سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، طرح منطقه آزاد سیستان روز گذشته به تصویب رسید که امیدواریم هر چه سریعتر مراحل تایید و ابلاغ آن انجام شود.

وی افزود: وجود منطقه آزاد سیستان در شمال و منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در جنوب استان ۲ بال توسعه سیستان و بلوچستان و اثرگذار در توسعه کشور و به ویژه کمک به مزیت مهم استان یعنی تجارت و ترانزیت کالا ‌خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم و فعالیت مناطق آزاد سیستان‌ و چابهار، سرمایه‌گذاران و تجار کشور افغانستان نیز می توانند با انرژی ارزان قیمت، کالاهای مصرفی مورد نیاز خود را با حداقل هزینه به کشورشان منتقل کنند.

وی ادامه داد: نگاه و هدف ما این است که ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را به درستی به منصه ظهور برسانیم.

موهبتی گفت: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده و مساعدت و تسهیل‌گری دولت، کشتارگاه‌ها و صنایع بسته بندی گوشت استان که تا سال قبل تقریبا تعطیل بودند، اینک فعال شده و در امر تنظیم بازار گوشت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور گفت: با این شرایط، اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان و پروژه ‌های نهادهای حمایتی به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان نشان می دهد که باید با تمام توان به سمت تولید حرکت کنیم و این تولید منجر به اشتغال و درآمدزایی خانوارها شود

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص اجرای طرح رزّاق در جنوب استان نیز افزود: این طرح در راستای ساماندهی قاچاق سوخت در شهرستان های مرزی جنوب استان مصوب شده و مراحل اجرایی خود را طی می‌کند که در روزهای آینده مردم مرزنشین از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در توضیح طرح رزّاق خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مردم به دلیل نداشتن شغل مناسب مبادرت به قاچاق سوخت از استان های همجوار می کنند و با تردد در جاده ها متاسفانه موجب بروز اتفاقات ناگواری در راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان می‌شوند، با هماهنگی صورت گرفته سهمیه سوخت این افراد با قیمت مصوب از طریق جایگاه های تعیین شده توزیع می‌شود تا در مرزها به فروش برسانند و این طرح تا زمانی که شغل مناسب و پایدار پیدا کنند، ادامه خواهد یافت.

موهبتی اظهار داشت: این طرح کوتاه مدت و موقت است و امیدواریم با برنامه ریزی بلندمدت و طی فرایندهای پروژه های اقتصادی و تولیدی، این افراد را از اشتغال کاذب به سمت و سوی اشتغال واقعی سوق دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح رزّاق که به صورت آزمایشی یکساله و صرفا جهت بهره مندی مرزنشینان اجرا می شود، نتایج مثبتی در استان در راستای اشتغالزایی داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه پیرامون فعالیت بازارچه‌های مرزی، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بازارچه ها فعالیت می کنند، نباید در مسیر این فعالیت‌ها انسدادی ایجاد شود.

وی گفت: البته تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور مدیریت واحد و متمرکز مرزها همانند مرزهای رسمی که گمرک به عنوان پلیس اقتصادی اعمال مدیریت می‌کند، ضرورت دارد و زمانی که مدیریت متمرکز شود مرزهای ما نیز ساماندهی خواهد شد.

موهبتی افزود: ضمن اینکه طرف مقابل مرز نیز بایستی منافع داشته باشد و مبادلات بر اساس احترام متقابل و منفعت طرفین انجام شود.

رئیس شورای تامین استان با بیان اینکه امنیت پایدار بدون حضور مردم فراهم نمی‌شود، بیان کرد: مرز حریمی دارد و باید حفظ شود و علیرغم این که وجود انسان ها برای امنیت مرز ضرورت دارد، اما از طرفی آسیب هم هست زیرا اتباع غیرمجاز، اشرار و قاچاقچیان نیز با سوء استفاده از این فرصت، براحتی تردد می‌کنند، بنابراین باید در این زمینه دقت کامل اعمال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودافغانستانم بریددرست کنیدازشمابعیدنیست ملیون ملیون افغانی قاجاقی میات بدون مدرک راحت کاروزندوی میکنن وبهترازایرانی ودولت بودجه کنابع مملکت خرجشون میکنه حرام

    • بدون نام

      هزینه های را که برای فوتبال مریض و بی مصرف ایران هدر میدید رو جمع کنید و مرزهای کشور را به بهترین شکل بازسازی کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج