۹۴۲۰۹۵
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

اجرای ناقص طرح سهمیه‌بندی بنزین و یک سوال

در حالی که کارت سوخت مشمولان سهمیه بنزین برای سومین بار شارژ شده، هنوز برخی از اقشار به دنبال برقرارکردن سهمیه شان هستند!

تابناک: در حالی که کارت سوخت مشمولان سهمیه بنزین برای سومین بار شارژ شده، هنوز برخی از اقشار به دنبال برقرارکردن سهمیه شان هستند!

طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در کنار اشکالی که در شروع داشت و التهابات زیادی آفرید و تبعات سنگینی به دنبال داشت، ابهامات دیگری هم داشت که حتی برخی شان مجال طرح نیافتند و همه زیر سایه اجرای ناگهانی و افزایش چند برابری قیمت گم شدند.

از جمله این اشکالات، اختصاص نیافتن سهمیه به برخی مشاغلی بود که پیشتر و در نوبت نخست اجرای سهمیه بندی سوخت در دولت‌های گذشته، مشمول دریافت سهمیه شناخته شده بودند و تلاش شده بود تا به این واسطه، خدمت رسانی ایشان به مردم متوقف یا کند نشود.

درست مثل سهمیه‌ای که در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد تا مبادا قسمتی از حمل و نقل عمومی که بر عهده ایشان است مختل شود و افزایش قیمت بنزین، تبعات بیشتری برای شهروندان به دنبال داشته باشد. تبعاتی که برای دوری جستن از آنهاست که به آژانس‌های تاکسی هم سهمیه تعلق می‌گرفت.

اتفاقی که در این دوره در بدو کار رخ نداد و با توجه به گسترش آژانس‌های تاکسیرانی و عضو جدید آن‌ها یعنی تاکسی‌های آنلاین، نگرانی‌های زیادی آفرید. مشکلی که کمی بعد راهکاری ویژه برایش خلق شد، اما ظاهرا هنوز به رفع مشکل به طور کامل منجر نشده است.

به جز این گروه، سرویس مدارس نیز از جمله دریافت کنندگان سهمیه در دوره نخست اجرای این طرح در گذشته بودند که در این دوره مورد غفلت واقع شدند. غفلتی که خیلی زود وعده رفعش داده شد، اما هنوز پابرجاست و ظاهرا گره‌هایی جدی در مسیر آن هویدا شده است.

به این موارد، آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی را نیز می‌توان افزود که تنها مسیر دریافت گواهینامه در کشورمان از مجرای آموزش دیدن در آن‌ها می‌گذرد و به شدت به سوخت و قیمتش وابسته هستند، اما هنوز جز وعده، چیزی دریافت نکرده اند. با این یادآوری که آن‌ها هم در دوره قبلی سهیمه بندی، مشمول دریافت مستمری مشخصی بودند.

رانندگان بین شهری که در برخی مناطق کشورمان بازوی اصلی جابجایی مردم هستند، گروه دیگر مشمولان سهمیه بندی بنزین در گذشته هستند که در این دوره از دریافتش محروم شده اند. درست مثل وانت‌هایی که حمل بار بین شهر‌ها را عهده دار هستند و به دلیل افزایش هزینه هایشان پیرو افزایش قیمت بنزین، جایگزین کردنشن با کامیون‌ها به صرفه‌تر شده است!

و موارد متعدد دیگر که هنوز مسئولان در تلاش هستند تا رفع و رجوع شان نمایند. تلاشی شبیه به وصله و پینه زدن این طرح، آن هم در شرایطی که می‌شد تاریخچه اجرایش در گذشته را مرور کرد و بی اشکالاتی از این دست در دستور کار قرارش داد. غفلتی که این سوال را به دنبال دارد که آیا برای اجرای سهمیه بندی جدید، نگاهی به سهمیه بگیران و دیگر مزایا و معایب سهمیه بندی در گذشته شده یا خیر؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سه ماه میگذره هنوز از سهمیه آژانسها خبری نیست خوب بود قبل ا اجرای طرح این سهمیه ها مشخص میشد

    • آتلان

      برای آژانسهای تاکسی تلفنی در شهرستان گنبد کاووس با ده سال سابقه هنوز هیچ کس و هیچ آژانسی سهمیه دریافت نکردند

    • ۱۱۱۱۲

      به تاکسی تلفنی تاکسی بیسیم سرویس مدارس فقط وعده وعید میدن .بزگ نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد.
      حتما مسئولین منتظر رای دادن در انتخاب هم هستن.
      واقعا مردم را چی فرض کردن......

    • بدون نام

      گند زدین رفتین

    • پدر

      بقول وزیر محترمممم کشور مدت 600 و خوردی روز روی طرحش کار میکردند که این فجايع به بار آمده و هنوز خیلی از مشاغل سهمیه خودشان را دریافت نکردند اگر فوری اعلام میکردند چی ميشد... سانسورچي سانسور کن مثل هميشه متشکرم!!!!!!!!

    • سید محمد حسینی

      بنده با وجود هزار کیلومتر در هفته پیمایش در تاکسی اینترنتی اسنپ هنوز موفق به دریافت سهمیه بنزین نشدم و با تماس های مکرر با پشتیبانی فقط وعده رسیدگی می دهند.ممنون میشم از طریق رسانه شما هم پیگیری کنید.

    • صالح

      بنده تاکسی دارم که تاکسیم دوگانه سوزه ولی متاسفانه سی ان ج تو شهرمون نیست واین ۲۵۰لیتر سهمیه مون به زور به نصف ماه هم نمیرسه کرایه ها هم که ثابت مونده بخدا تو خرج همین ماشینم موندیم

    • محمد افخمی

      سلام آقا بتدریج درست می شود نگران نباشید اصل کار درست است/ _

    • بدون نام

      بخدا این ظلمه، خدا ریشه ظالم و بسوزونه . من راننده آژانسم ، با بنزین ۳ تومنی میگن به هیچ عنوان نباید کرایه ها بیشتر بشه ، آخه شدنیه مگه ؟؟ اگه شعور داشتن اینا اول وضع سهمیه ها رو مشخص میکردن بعد گرون میکردن

    • بدون نام

      هنوز یک لیتر هم برای قایقهای صیادی در نظر نگرفتن

    • بدون نام

      تو شهر ما که راننده های تاکسی دارن سهمیه هاشون رو میفروشن و با گاز میرن و میان... ماهی 600 لیتر یعنی حداقل 600 تمن سود... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج