۹۴۲۳۰۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

قرقاش: مذاکرات با قطر رو به عقب است

وزیر مشاور در امور خارجه امارات روند حل بحران خلیج فارس و مذاکرات میان عربستان و قطر را «یک گام به جلو، دوگام به عقب» توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده در توصیف تحولات مربوط به حل بحران قطر آن را «یک گام به جلو، دو گام به عقب» توصیف کرد.

«انور قرقاش» امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک مهمان خارجی درباره تحولات مربوط به بحران قطر پرسید و من به او جواب دادم "آن را یک گام به جلو، دو گام به عقب توصیف می‌کنم".»

به گزارش وبگاه خبری «اسپوتنیک»، وزیر اماراتی افزود: «مشکل در این نهفته است که سرسخت‌ترین دشمن قطر، خود قطر است.»

رایزنی‌ میان عربستان و قطر برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس از دو سال پیش کماکان جریان دارد. شاه سعودی هم از امیر قطر برای حضور در چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که نوزدهم آذر ماه در ریاض برگزار شد، دعوت کرد، اما امیر قطر سفری نه چندان مهم به کشور آفریقایی رواندا را به اجلاس ریاض که برای حل بحران قطر امید زیادی به آن بسته شده بود، ترجیح داد و به نمایندگی از خود، «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر را راهی اجلاس ریاض کرد.

قرقاش: مذاکرات با قطر رو به عقب است

عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود دو سال پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

در عین حال برخی کارشناسان مسائل حوزه خلیج فارس معتقدند، امیر قطر همچنان به عربستان بی‌اعتماد است و تا وقتی که ریاض به دنبال تحمیل سیاست‌های خود بر دوحه باشد امکان ندارد، اختلافات عربستان و قطر پایان پذیرد.

قطر طی هفته‌های گذشته هم از جدی‌تر شدن مذاکرات خود با عربستان برای پایان دادن به بحران خلیج فارس خبر داد، با این حال «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به تازگی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفته است: «هنوز زود است از پیشرفت واقعی در گفت‌وگو با عربستان بگوییم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیشرفتر از قرقاش نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج