۹۴۲۶۸۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مظاهری: بوکس باید ۴ سهمیه المپیک بگیرد

پیشکسوت بوکس ایران با اشاره به شرایط راحت‌تر کسب سهمیه المپیک نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: با این وضعیت بوکس ایران باید حداقل ۴ یا ۵ سهمیه کسب کند اما متاسفانه فدراسیون ایران از این شاخه به آن شاخه می‌پرد که خوب نیست.

خبرگزاری ایسنا: پیشکسوت بوکس ایران با اشاره به شرایط راحت‌تر کسب سهمیه المپیک نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: با این وضعیت بوکس ایران باید حداقل ۴ یا ۵ سهمیه کسب کند اما متاسفانه فدراسیون ایران از این شاخه به آن شاخه می‌پرد که خوب نیست.

علی مظاهری در گفت و گویی درباره شرایط فعلی تیم ملی بوکس ایران بعد از اردوی مشترک با تیم ملی ترکیه و برگزاری اردوهای منظم، گفت: بعد از اردیبهشت ماه که اردوهای تیم ملی با کادرفنی جدید تشکیل شد، شاهد پیگیری تمرینات منظم ملی‌پوشان زیر نظر مربیان هستیم که اکثرا از همدوره‌های بنده هستند. تیم ملی عازم رقابت‌های قهرمانی جهان شد که طبق صحبت‌های کادرفنی و رئیس فدراسیون، عملکرد بوکسورها رضایت بخش بوده است. بعد از آن هم رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار شد که کادرفنی بوکسورهای مد نظر خود را به اردوهای تیم ملی دعوت کردند.

*شرایط تیم ملی امیدوار کننده است

او افزود: بعد از مسابقات قهرمانی کشور هم شاهد برگزاری اردوهای منظم و سپس اردوی مشترک با تیم ملی ترکیه بودیم که قطعا نتیجه مثبتی داشت، کادرفنی و مسئولان فدراسیون نیز در حال حاضر از نحوه پیگیری برنامه‌های تیم ملی رضایت دارند. یک مسابقه تدارکاتی هم با این تیم برگزار شد که ایران ۸ بر صفر پیروز شد تا نشان دهد بوکس ما با ترکیه فاصله دارد. البته همین که تن بوکسورهای ما به تن بوکسورهای خارجی خورد، برای رقابت‌های انتخابی المپیک امیدوار کننده بود.

*تیم‌های خوب جهان به ایران نمی‌آیند

مربی سابق تیم ملی بوکس، در پاسخ به این سوال که آیا انتقادها مبنی بر سطح پایین تیم ترکیه صحت دارد؟ توضیح داد: در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این تیم را زیر نظر داشتم و این تیمی که به تهران آمده بود همان تیم نبود، ولی به هر حال آن‌ها نیز جوانگرایی می‌کنند. نمی‌توان گفت تیم ترکیه از تیم‌های درجه یک اروپا است، اما هیچگاه تیم دست و پا بسته‌ای نبوده است. ضمن اینکه سرمربی تیم ترکیه اعلام کرد سه نفر از بوکسورهای این تیم که به تهران آمدند، همان بوکسورهایی بودند که در قهرمانی جهان ۲۰۱۹ روسیه شرکت کرده‌اند. با این حال هدف از اردوهای مشترک تنها تمرین کردن است و به نظرم این اردو یک فرصت خوب برای تیم ملی ایران بود تا تن ملی‌پوشان ما به تن رقبای جدید بخورد.

*باید ۴ یا ۵ سهمیه المپیک بگیریم

پرچم‌دار کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، درباره شانس بوکسورهای ایران برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو از رقابت‌های قاره‌ای در چین، گفت: طبق صحبت‌ها و اطلاعاتی که من از نحوه کسب سهمیه در دست دارم، این دوره یکی از راحت‌ترین دوره‌ها برای کسب سهمیه است. نمی‌دانم چرا فدراسیون بوکس ایران این موضوع را رسانه‌ای نمی‌کند! به نظرم این نحوه کسب سهمیه دست و دل بازی فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک است که باید از این شرایط بهره کافی را ببریم.

او در مورد نحوه کسب سهمیه گفت: از اوزان ۵۲، ۵۷ و ۶۳ کیلوگرم شش بوکسور آسیایی، از اوزان ۶۹، ۷۵ و ۸۱ کیلوگرم پنج بوکسور و از اوزان ۹۱ و مثبت ۹۱ کیلوگرم هم چهار بوکسور آسیایی می‌توانند جواز حضور در المپیک را کسب کنند. با توجه به این شرایط، از نظر من بوکسورهای ایران باید چهار یا پنج سهمیه المپیک کسب کنند. این شرایط واقعا ایده‌آل است و امیدوارم بوکسورهای ما از این موقعیت بهترین و بیشترین استفاده را کنند.

*فدراسیون از این شاخه به آن شاخه می‌شود

پیشکسوت بوکس ایران درباره نحوه مدیریت فدراسیون نیز گفت: شخصا از نحوه مدیریت فدراسیون رضایت ندارم، از این بام به آن بام و از این شاخه به آن شاخه پریدن خوب نیست که متاسفانه فدراسیون بوکس این کار را انجام می‌دهد. این مسئله تنها باعث عقب ماندن بوکس و بازگشت به عقب می‌شود. با این اقدامات داشته‌های خود را نیز از دست می‌دهیم، امیدوارم به جایی نرسیم که بوکسورهای ایران دوباره به داخل کانکس‌ها برگردند. البته وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز حق دارند، در این دو سال ما هیچ برداشتی نداشته‌ایم و از مسابقات مختلف دست پر بازنگشته‌ایم.

او افزود: همه اقداماتی که صورت می‌گیرد باید در راستای پیشرفت بوکس باشد و و برای آن‌ها برنامه ریزی شود. اگر می‌خواهیم روی پایه‌ها و بخش بانوان کار کنیم باید برنامه ریزی داشته باشیم، تنها با از این شاخه به آن شاخه پریدن مشکلی حل نمی‌شود. اگر تا نیمه راه برویم و برگردیم تنها بخش از انرژی و سرمایه‌های خود را برای "هیچ" صرف کرده‌ایم که اشتباه است. قهرمانان و پیشکسوتان واقعی بوکس نیز الآن کاملا جدی پیگیر حل شدن مشکلات فدراسیون بوکس از طریق مجلس و وزارت ورزش هستند تا ثبات به این رشته پر طرفدار بازگردد. هر کسی هم که بخواهد این رشته را بازیچه خود کند باید پاسخگو باشد. امیدوارم با نظارت بهتر وزارت ورزش و ورود مجلس به این موضوع، شاهد بهتر شدن شرایط مدیریتی در این رشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج