جاباما
۹۴۳۲۸۱
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

دستور ویژه وزیر نیرو برای تصاحب بازار روسیه

وزیر نیرو با اشاره به واردات ۲۵۰ میلیارد دلاری روسیه در اوراسیا بر ضرورت همکاری همه‌جانبه برای به دست آوردن این بازار پرسود تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: رضا اردکانیان، وزیر نیرو عصر امروز در نشست شورای هماهنگی و توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا در تالار غدیر استانداری گیلان اظهار کرد: باید با همکاری همه‌جانبه و اثرگذاری هدفمند دولت با بخش خصوصی در اوراسیا تا تحریم‌ها تمام نشده موفقیت‌ها حاصل شود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فرصت هستند و اوراسیا می‌تواند تعلیم‌دهنده راه ساختاری برای برون‌رفت مشکلات باشد، افزود: تا زمانی که در دولت حضورداشته باشم از ظرفیت بین بخشی خودم در تقویت بخش خصوصی و دولتی بهره خواهم گرفت.

دستور ویژه وزیر نیرو برای تصاحب بازار روسیه

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با تأکید بر اینکه ایران هیچ راهی جز کارکردن و تعامل بین بخشی با یکدیگر ندارد، گفت: اوراسیا ما را مجبور می‌کند تا با همکاری بین بخشی دستگاه‌ها نظیر گمرکات و استانداری‌ها و بخش خصوصی اهداف اقتصادی را با پیوستگی دنبال کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه GDP اوراسیا ۴۰۰۰ میلیارد دلار است، گفت: ۶۳۰ میلیون دلار از این معادلات مربوط به روسیه است و این کشور واردات ۲۵۰ میلیارد دلاری دارد و با توجه به روابط حسنه بین ما و روسیه باید در بازار این کشور نفوذ کرد.

اردکانیان با بیان اینکه دولت روسیه ساختار متمرکزی برای قفقاز شمالی دارد، تصریح کرد: رئیس این مرکز متمرکز آمادگی بسیار زیادی برای تعامل با استان‌های شمالی ازجمله ایران دارد و لذا باید توریسم خزر را به سبب ارزآوری فعال کرد.

وی با بیان اینکه طبق آمار حدود ۲۵۰ میلیارد دلار اوراسیا به ایران صادرات داشته درحالی‌که ایران در این نسبیت ۱۸۰ میلیارد دلار بهره برده، افزود: سهم اوراسیا در صادرات به ایران ۸۶ و ایران در این اتحادیه تنها حدود ۲۳ درصد بهره برده است.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه بزرگ‌ترین مشکل در اوراسیا را مسائل پولی و بانکی برشمرد و گفت: در اتحادیه اوراسیا کمیته مشترک پولی برقرارشده و قرار است نظام سوئیفت روسیه و استفاده نظام کالا با ارز، پروژه و سایر موارد مشکل تبادلات پولی و مالی حل شود.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر قفقاز شمالی و جمعیت ۱۰ میلیونی آن بیان کرد: گیلان با توجه به قرابت با قفقاز شمالی می‌تواند آمدوشد فرهنگی و اقتصادی خود را افزایش دهد تا بتواند سهم مطلوبی از بازار هدف آن را از آن خود کند.

اردکانیان همچنین اشاره به زیرساخت‌های برقی گیلان کرد و گفت: گیلان هیچ مشکلی در ارتباط با تأمین برق موردنیاز صنایع ندارد و ۱۰۰۰ کیلووات برق بیش از مصرف در استان برق در گیلان تولید می‌شود.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی در سطح وزارتخانه برای حل مشکلات حوزه انرژی صنایع گیلان با حضور معاونین وزیر و رئیس سازمان صمت گیلان داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برید تو اقتصاد و بازار روسیه هم برینید

    • بدون نام

      برو بابا

    • ایرانی

      بگو میخوایم مفت به روسیه انرژی و مواد بدیم، اونم دو دستی که چه عرض کنم ، چهار دستی قبول میکنه

    • مهدی

      فقط یک دفعه و یهویی تصاحب نکنید بترسند اونها
      اروم اروم

    • بدون نام

      باشه الان میرید تصاحب کنید ، خدا قوت

    • ''''''''Shanjani................'

      '''' وزیر نیرو'' در تلاش برای صادرات برق ایران' به روسیه'' لطفا جناب 'پوتین' در مصرف برق ایران'' صرفه جویی کند!''

    • mehdi

      ا نکنید گناه دارن ای وای اقتصاد بزرگ ما روسیه رو هم حواهد بلعید ...بجای این گو خوری ها یکم بکر کشور خودتونباشید آخرین باری که خواستید اقتصاد یک جا رو کنترل کنید شد تجاوز چینی ها به تمامی شیلات خودمون احتملا الان هم روس ها شمال رو جارو میکنند

    • VaHd65

      فقط کمی آرومتر که روسی ها مثل ما یهو شوکه نشن ، منظورم مثل قضیه بنزین بود ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج