۹۴۳۳۷۴
۱۷ نظر
۵۰۱۰
۱۷ نظر
۵۰۱۰
پ

رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین برگزار شد

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند خبر داد.

خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند خبر داد.

دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین در نشست خبری این رزمایش، اظهار داشت: منطقه شمال اقیانوس هند، منطقه بسیار با امنیتی است که این امنیت پایدار با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دو نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا برقرار شده است.

وی افزود: این تکلیفی است که ما در ارتباط با کشور، منطقه و جهان داریم و در راستای اجرای این تکالیف بسیار مهم، از امروز رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند با پهلوگیری شناورهای روسیه و چین در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز می‌شود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه عنوان کرد و تصریح کرد: این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند و قطعا کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر شود.

وی گفت: این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده با حرکت یگان‌های شناوری سه کشور از بندر چابهار آغاز می شود و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.

سخنگوی رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین افزود: تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

دریادار طحانی با اشاره به مشارکت نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش، گفت: با برگزاری این رزمایش شاهد اقتدار نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در منطقه خواهیم بود.

وی در بیان اهمیت منطقه رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین، اظهار داشت: اقیانوس‌هند سومین‌اقیانوس بزگ دنیا است که کشورهای بسیار مهمی در این منطقه حضور‌دارند و سه تنگه مهم باب المندب، مالاکا و هرمز بعنوان مثلث طلایی در این منطقه است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه وسعت منطقه این رزمایش ۱۷ هزار کیلومتر مربع است، گفت: از اهداف این رزمایش تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

طحانی افزود: پیام این رزمایش صلح، دوستی و امنیت پایدار در سایه همکاری و اتحاد جمعی است و پیامد آن این است که جمهوری اسلامی ایران قابل منزوی شدن نیست و این از مهمترین دستاوردهای این رزمایش خواهد بود.

وی در پایان گفت: برگزاری این رزمایش به معنای این است که روابط سه کشور ایران، روسیه و چین به سطح معناداری رسیده است و این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به کوری چشم امریکا.

    • بدون نام

      آخه کدوم عاقلی آمریکا و اروپا رو کنار میگذاره میره به چین بنجل و روسیه عقب مونده پیوند میخوره؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم آمریکا واروپا دربیاد کوربشند

      • بدون نام

        چشم آمریکا واروپا دربیاد کوربشند

      • بدون نام

        چشم آمریکا واروپا دربیاد کوربشند

      • بدون نام

        ما مستعمره روسیه و چین هستیم دست خودشون نیس

    • بدون نام

      احسنت به این اقتدار

    • ولی کریمی گیگلو

      بهتره بزرگوران وسردمداران بر روی معیشت زندگی مردم هم مانور بدهند.زندگیمان نابود شده هیچ حقی به حق دار داده نمیشه متاسفانه خیلی عقب موندیم.

    • ازتبریز

      موجب افتخاراست که ارتش جمهوری اسلامی ایران بادوقدرت جهانی همراه می شود واقتدارکشوررابه نمایش می گذاردمابه شیرمردان کشورمان درودمی فرستیم وبه موفقیت شان پیوسته به درگاه خدا دعا می کنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوج توهم یک هموطن

    • بدون نام

      امریکاتحریم بکنه تابترکه

    • قاسم حمیدی

      افسانه سه برادر لیوبیی ، شانگفیه ، کوان یو ...ایول

    • بدون نام

      بعدشم باهم میریک کاخ سفیدو میگیریم

    • بدون نام

      جانم فدای ایرانم,درود بر دوستان ایران.

      پاسخ ها

      • سیدخانم

        زنده باددلاوران ایران

      • سیدخانم

        زنده باددلاوران ایران

      • سیدخانم

        زنده باددلاوران ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج