جاباما
۹۴۳۷۸۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

صادرات گوجه به پاکستان همچنان متوقف است

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه صادرات گوجه فرنگی به پاکستان همچنان متوقف است، گفت: تجار پاکستانی بدلیل گرانی گوجه فرنگی ایران، تمایل چندانی به واردات آن ندارند.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه صادرات گوجه فرنگی به پاکستان همچنان متوقف است، گفت: تجار پاکستانی بدلیل گرانی گوجه فرنگی ایران، تمایل چندانی به واردات آن ندارند.

سید رضا نورانی با اشاره به اینکه باتوجه به فراوانی تولید سیب درختی و مرکبات در سالجاری دولت قرار بود برای صادرات این محصولات مشوق صادراتی اختصاص دهد، گفت: این مساله تا به این لحظه محقق نشده است.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر منوط کردن واردات یک کیلوگرم آناناس و انبه به صادرات ۳ کیلوگرم سیب درختی بعنوان مشوقی برای صادرات افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور منطقی نیست که منابع ارزی را صرف واردات محصولاتی کنیم که نیازی به آنها نداریم ضمن اینکه تولید انبه بیشتر در کشورهای آفریقایی و خاور دور انجام می‌شود بنابراین هزینه حمل آن به کشور نیز بسیار سنگین است.

این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود درباره صادرات گوجه فرنگی به پاکستان نیز افزود: اطلاع دقیقی ندارم که چقدر گوجه فرنگی صادر شده است و گمرک باید در این مورد اظهارنظر کند اما تاجران پاکستانی که از ما قیمت گرفتند، گفتند که قیمت‌ها بالا است و تمایلی به انجام واردات از ایران نشان ندادند.

نورانی اضافه کرد: هنوز قیمت گوجه فرنگی در کشور ما بالا است و به استاندارد صادراتی نرسیده، وقتی که قیمت بالا می‌رود معمولاً کالا توجیه صادراتی ندارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره ذخیره سازی میوه شب عید با بیان اینکه در حال حاضر پرتقال تامسون در باغات شمال حدود ۲,۰۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود، افزود: این قیمت خرید و فروش در باغات است و نرخ خرید دولت از باغداران نیست ضمن اینکه آنطور که اعلام شده قرار است دولت هر کیلوگرم سیب درختی را حدود ۴,۵۰۰ تومان و هرکیلوگرم پرتقال را حدود ۴,۰۰۰ تومان برای مصرف کننده نهایی توزیع کند، این قیمت‌ها حدودی است و احتمال دارد نوسانات جزئی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا را شکر، چون هر چه صادرات بیشتر میشود، در نتیجه گرانتر و به صرر مردم تمام میشود.

    • بدون نام

      فعالان خصوصی شما دیگه ظلم به مردم نکنید جنسی را که میخواین صادر کنید در خود کشور گران نکنید که مردم قادر به خرید باشند شما بتوانید بیشتر صادر کنید خدا رو در نظر بگیرید همه جا حرف از خدمات خصوصیه خدمات دیگران اندکه(مدارس ؛درمان؛مواد غذایی؛ چرا بعضی بچه ها مدرسه نمیروند چرا استخدام نداریم چرا در مدرسه یک عالمه تکلیف به بچه کلاس اولی میدن که پدر و مادرا انجام میدن و بچه ها دلسرد و خسته از مدرسه کی کاره هست خصوصیه یا مردمی

      پاسخ ها

      • ''''''''Y.....Z.......'

        '''' چرا ما خبر نداشتیم '' بعد از صادرات 'گوجه فرنگی ' به عراق ' افغانستان'' به پاکستان هم گوجه فرنگی ' صادر می کنیم?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج