جاباما
۹۴۴۴۹۷
۱ نظر
۵۲۴۰
۱ نظر
۵۲۴۰
پ

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

سالاد پاستای ایتالیایی را که با پاستای روتینی، گوجه، کالباس، زیتون و چندین چند ماده دیگر که جزو عناصر آشپزی ایتالیایی هستند، شاید بتوان بهترین سالاد پاستای ایتالیایی دانست که علاوه بر داشتن موادی خوشمزه و در عین حال ساده با وجود یک سس کلاسیک، عالی می‌شود.

برترین‌ها: سالاد پاستای ایتالیایی را که با پاستای روتینی، گوجه، کالباس، زیتون و چندین چند ماده دیگر که جزو عناصر آشپزی ایتالیایی هستند، شاید بتوان بهترین سالاد پاستای ایتالیایی دانست که علاوه بر داشتن موادی خوشمزه و در عین حال ساده با وجود یک سس کلاسیک، عالی می‌شود.

سالاد پاستا یکی از سالاد‌های پرطرفدار و در عین حال خوشمزه است که بیشتر به عنوان یک وعده غذایی استفاده می‌شود، اما گاهی هم پیش غذا یا بغل بشقابی سایر غذاهاست. ترکیب سالاد کاملا انتخابی است و هر کس بنابر نوع موادی که در خانه دارد، سالاد را درست می‌کند. سالاد پاستا اغلب به عنوان یک غذای بهاری یا تابستانی شناخته می‌شود، اما در تمام طول سال می‌توان آن را درست کرد.

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

سالاد پاستا را به دو منظور می‌توان درست کرد:

  • برای رفتن به پیک نیک، برای یک غذای مختصر، مهمانی‌های دورهمی عصرانه و یا وقتی که قرار است هر کسی چیزی برای غذا بیاورد.
  • وقتی که مقداری گوشت پخته، پنیر و سبزیجات در یخچال باقی مانده و بخواهید با آن‌ها غذا درست کنید، بهترین روش استفاده از آنها، سالاد پاستا است.

این سالاد پاستای ایتالیایی برای هر دو منظور خوب است. برای همین من درست کردن آن را توصیه می‌کنم. این سالاد جزو بهترین نمونه و از نوع ایتالیایی است، اما شما می‌توانید ترکیب دلخواه خودتان را داشته باشید بنابراین اصراری به استفاده از این مواد اولیه نیست. در اینجا از کالباس پرادویه، پنیر‌های خوشمزه، گوجه یا سبزیجات تازه بدون نیاز به پختن مثل اغلب سبزیجات برگی مثلا حتی جعفری هم خوب است. زیتون و پیاز و فلفل هم جزو مواد هستند.

همچنین به مقداری پاستا نیاز داریم که بافت و شکل محکمی داشته باشد و همه سس را جذب کند. شما می‌توانید از پاستا پنه، پاستا روتینی، پروانه‌ای و حتی پاستای زانویی استفاد کنید. پاستا روتینی بافت نیمه سفتی دارد و خیلی خوب سس را جذب می‌کند. برای سس هم از سس ایتالیایی استفاده می‌شود. برای ترکیب مواد از مخلوط کن یا غذاساز استفاده می‌شود که تقریبا ۶۰ ثانیه زمان برای آماده شدن می‌گیرد.

شاید در اینجا بدترین چیز برای افزودن کالباس باشد، توصیه می‌کنیم که از کالباس مرغوب استفاده کنید؛ البته من سعی می‌کنم روز‌های بعد انواع کالباس خانگی را به شما یاد بدهم. پس تا آن روز فعلا مقداری کالباس خوب خریداری کنید به اضافه سایر مواد و یک بسته پاستا را پخته و این مواد را با سالاد ترکیب کنید و یک سالاد عالی را برای یک وعده خانواده‌تان درست کنید.

مواد لازم

مواد سالاد پاستا

  • پاستای خشک: ۱/۲ کیلوگرم
  • گوجه گیلاسی: ۳ پیمانه، دو نیم شده
  • پنیر موزارلای توپی: ۲۲۵ گرم، دو نیم شده
  • کالباس: ۴۵۰ گرم، نگینی شده
  • زیتون کالاماتا (زیتون سیاه): ۳/۴ پیمانه، حلقه شده
  • فلفل قرمز: ۳/۴ پیمانه (اختیاری)
  • پیاز قرمز: ۱/۲ پیمانه
  • جعفری تازه: ۱/۲ پیمانه

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

سس ایتالیایی سالاد پاستا

  • روغن زیتون: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • سرکه سفید: ۱/۴ پیمانه
  • آب: ۱/۴ پیمانه
  • نمک دریای درشت: ۲ قاشق غذاخوری (به نکات مهم مراجعه کنید)
  • سیر: ۲ حبه
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • ریحان و اورگانوی خشک: ۲ قلشق چایخوری از هر کدام
  • فلفل سیاه: مقداری برای مزه
  • سبزی‌های تازه: مقداری جعفری، ریحان یا سیرکوهی

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

طرز تهیه

۱. پاستا را با توجه به دستورالعمل روی بسته بندی داخل آب همراه با مقداری نمک بپزید. بگذارید کمی خنک شود و روی آن کمی روغن زیتون بریزید تا از چسبیدن آن‌ها به هم جلوگیری شود.

۲. مواد سالاد را در مخلوط کن، با هم میکس کنید یا داخل شیشه دردار بریزید و شیشه را خوب تکان دهید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

۳. همه مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید. من ترجیح می‌دهم که حدود ۳/۴ سس را استفاده کنم و بقیه را نگه دارم تا به بقیه سالادم اضافه کنم.

۴. آن را به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهدای کنید. مزه سالاد یک روز پس از درست کردن بهتر هم خواهد شد.

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

نکات مهم

مقدار نمک در بخش مواد لازم ۲ قاشق غذاخوری ذکر شده و شاید برای شما باعث تعجب شده باشد، اما این مقدار برای نمک دریای درشت است. اگر از نمک ریز آشپزخانه استفاده می‌کنید با ۲ قاشق چایخوری شروع کنید و بعدا برای مزه دادن، بیشتر اضافه کنید.

سس سالاد خودش خیلی نمکی خواهد بود که این مقدار نمک برای سالاد طبیعی است. اما در این دستورالعمل چیزی که ما می‌خواهیم این است که سس سالاد به آن طعم‌دهی کند، چون پاستا بی مزه است و سبزیجات هم که بدون نمک و فلفل هستند و وقتی همه چیز با هم ترکیب شود، مزه خواهد گرفت.

شما می‌توانید این سالاد را بصورت انتخابی و طبق سلیقه خودتان درست کنید. سعی کنید سبزیجات بلانج شده مثل لوبیای سبز، اسفناج تازه، فلفل دلمه قرمز یا زرد، نخود پخته و یا سایر چیز‌هایی که فکر می‌کنید، خوب است استفاده کنید. این سبزیجات برای یک نمونه پر سبزی خوب است. در مورد نوع پنیر هم می‌توانید پنیر فتا یا پارمزان را جایگزین کنید. نوع پاستا هم می‌تواند تغییر کند؛ پنه، فوسیلی و حتی تورتلینی خوب هستد. البته انواعی که می‌توانید استفاده کنید خیلی زیاد هستند. من عاشق این سالاد هستم، چون خیلی انعطاف پذیر است.

بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

منبع: pinchofyum

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارزو جلالی

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج