۹۴۵۱۵۸
۳۲ نظر
۹۶۶۱۰
۳۲ نظر
۹۶۶۱۰
پ

اپیلاسیون چیست؟ | چگونگی آن، انواع روش ها، مزایا و معایب

امروزه روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد.اپیلاسیون یکی از این روش‌هایی است که می‌تواند برای از بین رفتن موهای زائد مفید باشد.

برترین‌ها:اپیلاسیون یکی از روش‌های پرکاربرد برای از بین بردن موهای زائد بدن است. در ادامه این مطلب به کاربردهای و مزایای استفاده از این روش می‌پردازیم.

اپیلاسیون چیست؟ | چگونگی آن، انواع روش ها، مزایا و معایب

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون یکی از روش‌های بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و شفاف است و می‌تواند رشد موهای زائد را تا مقدار بسیار زیادی کم کند. کنده شدن موهای زائد از ریشه باعث می‌شود بعد از استفاده از این روش،موها زائد به مرور کم پشت‌تر شوند. البته باید توجه داشته باشید این روش علاوه بر کاربردی بودن، اصول حساسی نیز دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. به عنوان مثال انجام اپیلاسیون در مراکزی که بهداشت را به خوبی رعایت نمی‌کنند، می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های زیادی از فردی به فرد دیگری بشود. در این مطلب بهترین و بدترین روش‌های اپیلاسیون را با توضیح کوتاهی به شما خواهیم گفت.

اپیلاسیون چیست؟ | چگونگی آن، انواع روش ها، مزایا و معایب

نحوه انجام اپیلاسیون

انجام اپیلاسیون معمولا با استفاده از لوازم مورد نیاز این کار انجام می‌شود. پد مخصوص اپیلاسیون و موم مخصوص آن مواردی هستند که باید قبل از انجام اپیلاسیون آن‌ها را تهیه کنید. برای انجام اپلاسیون ابتدا موم مخصوص اپیلاسیون را گرم کرده و سپس آن را روی موهای زائد بدن می‌کشید. بعد از اتمام این فرایند، پد اپیلاسیون را روی موم گذاشته و بعد از گرفتن حالت چسبندگی، پد را خلاف جهت رشد مو از روی پوست برمیدارید. بدین ترتیب موهای زائد بدن از بین رفته و پوست شما صاف‌تر می‌شود.

انواع موم اپیلاسیون

برای انجام اپیلاسیون معمولا از موم‌های متفاوتی استفاده می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

موم داغ

موم داغ یکی از کاربردی‌ترین اشکال موم در انجام اپیلاسیون است. این موم‌ها قبل از مصرف باید با استفاده از دمای مناسب گرم شوند و بعد از گرفتن حالت خمیری به خود باید به جهت رویش مو روی پوست کشیده شود.

موم سرد

استفاده از موم سرد برای بسیاری از افراد راحت‌تر از موم گرم است. قیمت پایین و استفاده آسان‌تر باعث شده افراد زیادی از این موم برای اپیلاسیون موهای زائد خود انتخاب کنند. لازم به ذکر است برای استفاده از موم سرد باید از پدهای مخصوص استفاده شود.

موم گیاهی

موم‌های گیاهی یکی دیگر از انواع موم هستند که می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده کرد. موم‌های گیاهی معمولا با رایحه‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند که هرکدام از این رایحه‌ها دارای خواص مختلفی برای پوست هستند. برای از انواع موم گیاهی در ادامه این مطلب به شما معرفی خواهد شد.

موم شکلاتی

اگر پوست حساسی دارید، استفاده از موم شکلات می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. باید بدانید روغن‌های به کار رفته در موم شکلات باعث نرم‌ترل شدن پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شوند.

اپیلاسیون چیست؟ | چگونگی آن، انواع روش ها، مزایا و معایب

موم آلوئه‌ ورا

مواد موجود در گیاه آلوئه‌ ورا باعث شادابی و جوانی بیشتر پوست می‌شود.لازم به ذکر است که استفاده از این موم درد ناشی از اپیلاسیون را کمتر می‌کند. بسیاری از افراد معتقد هستند به دلیل وجود خواص آلوئه‌ ورا، استفاده از موم این گیاه به پوست آبرسانی نیز می‌کند.

موم شکلات سفید

موم شکلات سفید در بازار با نام موم rica نیز شناخته می‌شود. استفاده از این موم ایتالیایی باعث درخشندگی پوست شما نیز می‌شود.

موم توت فرنگی

این موم یکی از جدیدترین انواع موم در بازار است. وجود اسید آلفا هیدروکسی در خواص این موم باعث می‌شود پوست شما بعد از پیلاسیون دچار خشکی نشود.

انواع روش اپیلاسیون

اپیلاسیون معمولا با روش‌های مختلفی در نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش‌ها عبارت از موارد زیر هستند:

روش گرم

در این روش با استفاده موم‌های گرم موهای زائ بدن را از بین می‌برند. ایتفاده از این روش معمولا برا نقاط مختف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپیلاسیون چیست؟ | چگونگی آن، انواع روش ها، مزایا و معایب

روش سرد

معمولا استفاده از موم‌های سرد در این روش رایج است. از بین بردن موهای زائد بدن در مناطقی مانند پاها، زیر بغل و ناحیه تناسلی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

کارتریج

کارتریج نوعی از انواع موم است که برای اپیلاسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از کارتریج می‌توان قسمت‌هایی از بدن که دارای حجم موی کمتری هستند را از موهای زائد پاکسازی کرد.

اپیلاسیون چیست؟ | چگونگی آن، انواع روش ها، مزایا و معایب

نکات مهمی که قبل از اپیلاسیون باید رعایت شود

قبل از انجام اپیلاسیون باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. توجه به این نکات فرایند از بین بردن موهای زائد را برای شما راحت‌تر خواهد کرد:

مطمئن باشید که طول موهای زائد مناسب هستند

قبل از انجام اپیلاسیون باید مطمئن شوید طول موهای زائد بدن باید به حداقل یک سانتی متر برسد. اگر طول موها کمتر از این مقدار باشد، از بین بردن آن‌‌ها بسیار دشوار خواهد بود چرا که باید برای از بین بردن موهای زائد از موم بیشتری استفاده کرد.

از استفاده کرم‌های حاوی رتینول خودداری کنید

استفاده از ویتامیل A و کرم‌های حاوی این ویتامین مانند رتینول برای انجام اپیلاسیون مناسب نیست. اگر از این کرم‌ها استفاده می‌کنید بهتر است تا 6 ماه مصرف آن را متوقف کرده و بعد از آن اپیلاسیون انجام دهید.

قبل از اپیلاسیون قهوه ننوشید

بهتر است قبل از انجام اپیلاسیون قهوه ننوشید. افزایش سرعت گردش خون بعد از خوردن قهوه باعث می‌شود ریشه موهای زائد مستحکم‌تر شده و فرایند اپیلاسیون دچار مشکل شود.

قبل از اپیلاسیون حمام نکنید

بسیاری از افراد معتقد هستند بعد از استحمام جنس موها بدن تغییر می‌کند برای همین بهتر است قبل از اپیلاسیون حمام نکنید.

مزایای اپیلاسیون

استفاده از اپیلاسیون دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

از بین رفتن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد با بازگشت دیرتر به نسب سایر روش‌ها، اصلی‌ترین مزیت اپیلاسیون به شمار می‌رود.

نرم و لطیف شدن پوست

با از بین رفتن موها زائد با استفاده از اپیلاسیون پوست شما به نسبت قبل نرم و لطیف خواهد شد که این یکی از بهترین مزایای اپیلاسیون است.

کاهش رشد موهای زائد

از آنجایی که موهای زائد در اپیلاسیون از ریشه کنده می‌شوند، بعد از گذشت مدتی رشد موهای زائد دچار کاهش خواهد شد.

لایه برداری از پوست

شاید برای شما نیز عجیب باشد اما با استفاده از اپیلاسیون می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. از بین رفتن موهای زائد و لایه برداری همزمان پوست، اپیلاسیون را به روشی بسیار خوب برای از بین بردن موهای زائد تبدیل می‌کند.

عدم ایجاد حساسیب و خارش

بر اساس آمارهای بدست آمده، اپیلاسیون کمترین میزان بروز حساسیت را به نسبت سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد دارد که این مورد مزیت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

معایب اپیلاسیون

با وجود تمام مزایای نام برده شده برای اپیلاسیون، این روش دارای معایبی نیز هست:

ایجاد زخم‌ های کوچک بر روی پوست

روش اپیلاسیون به نسبت سایر روش‌ها از درد بیشتری برخوردار است و همین مورد باعث می‌شود در هنگام انجام این روش دچار ایجاد زخم‌ های کوچک بر روی پوست شوید.

قرمز و تحریک شدن پوست

از بین رفتن حجم زیادی از موهای زائد به صورت همزمان باعث می‌شود افرادی که از اپیلاسیون استفاده می‌کنند قرمز و تحریک شدن پوست را تجربه کنند.

آسیب به پیاز مو

به گفته بسیار از افراد کنده شدن موهای زائد از ریشه در اپیلاسیون، موجب آسیب رسیدن به پیاز پوست می‌شود که باید به آن توجه داشته باشید.

خطر عفونت

در باب معایب اپیلاسیون باید گفت خطر عفونت در پوست‌های حساسی که از اپیلاسیون استفاده می‌کنند بسیار بالاست.

خطر سوختگی پوست

به دلیل حرارت موم اپیلاسیون خطر سوختگی پوست در اپیلاسیون وجود خواهد داشت. این سوختگی معمولا شدید نیست اما می‌تواند برای بسیار از افراد آزاردهنده باشد.

آیا اپیلاسیون در بارداری ضرر دارد؟

به دلیل استفاده نشدن از مواد شیمیایی در اپیلاسیون، انجام این روش در دوره بارداری کاملا بی خطر است.

اپیلاسیون عروس چیست؟

اپلاسیون عروس به اپیلاسیون تمامی نقاط بدن گفته می‌شود که معمولا در سالن‌های زیبایی تحت عنوان اپیلاسیون عروس شناخته می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زن باید خوشکل خوش هیکل باشه چرا خانهای امریکای اروپا انقدر هیکلهای زیبا دارن ولی ایرانیها 30 درصد یجورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید ؟؟؟؟؟کی گفته باید مگه قراره خانما همه باربی باشن تا یه وقت شما ناراحت نشی انوقت اشکال نداره آقایون زشت بد هیکل یا قد کوتاه باشن بعدشم چهارتا عکس از اروپاییا و آمریکاییا دیدی فکر کردی همه اونطورین امکان داره اونا هم چاق یا زیادی لاغر یا قد کوتاه باشن زیادی هم براشون مهم نباشه چون اونجا بیشتر از این جا به راحتی خودشون اهمیت میدن برترینها کنار این همه مقاله میذاری راجع به این که زن ها چجوری باشن که به آقاییون بر نخوره یه مقاله بذار تا بفهمن همش آرایش و ترفند عکاسی و فتوشاپه مگرنه خانم ها همه جای دنیا یه شکلن اکثرا جوش میزنن همه یه کم زیر چشمشون تیرس همه زیادی رنگ لبشون قرمز نیست همه حتی اونایی که لاغرن یه کم شکم دارن

      • بدون نام

        چون مرداي غربي هم خوش هيكلند نه مثل مرداي ايراني كه اكثرا شكم گنده و كوتوله هستند

      • N. B

        اونا بیشتریاشون که معروفند اینجوری اند

      • بدون نام

        تو عمرت اروپا رو دیدی؟

      • بدون نام

        اتفاقا اونجا آدم چاق زیاد دارن شما فقط سلبریتی هاشون رو می بینی

      • بدون نام

        چون مردهای غربی هم خیل زیبا و جذابن، قد بلند و بدن کشیده؛موهای روشن و چشمای آبی. اون مردای جذابو با خودت مقایسه میکنی بنده خدا؟

    • z

      فقط لیزر بقیه وقت تلف کردن هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولش نیست

    • بدون نام

      جالبه کشورهای خارجی اصلااز لیزر استقبال نمیکنن با اینکه اونجا ارزونتره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا اکثرشون موهای صورتو هم نمیزنن

      • بدون نام

        آخه اکثرا کم مو هستند و موی بور هم که با لیزر نمیشه بزنی. موی صورت هم نمیزنند چون موی بور رو نباید بزنی موی صورت باعث میشه فرو رفتگیهای پوست کمتر به نظر بیاد اما اگر سیاه باشه صورت رو تیره نشون میده

      • بدون نام

        بخش بسیار زیادی از اروپایی ها بور هستند و لیزر روی موی بور(بلوند) جواب نمیده

      • بدون نام

        چون لیزر رو موهایی با ملانین بالا بهتر جواب میده خارجی ها چون بور هستن براشون مثل دور ریختن پوله

      • بدون نام

        بعضی چرت و پرت گفتن در جوابت. طرف گفته دلیلش اینه که لیزر رو افراد بور جوابدنمیده! آخه آیکیو جان،اونا کلا تو فرهنگشون نیست موهای صورت و دست رو بردارن،هرچی پر رنگ هم باشه باز بر نمیدارن. بنابراین نه از لیزر استقبال میکنن
        نه هیچ روش دیگه ای. ن.

      • بدون نام

        به ۰۳:۱۹ میتونی تویه شبکه اجتماعی خیلی راحت اینستاگرامر یا تیتاکر یا بلاگر ها رو ببینی که تمام بدنشون رو شیو میکنن حتی لیزر موهای پشت گردن خیلی پرطرفداره الکی قیافه فرهنگ شناسی نگیر

    • امین

      من هنوزم کاربرد موهای بدن رو نفهمیدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره واقعا

      • بدون نام

        موها مواد زاید بدن رو بیرون میریزن برای همین هم از بین بردن
        دایمی باعث تجمع مواد زاید در بدن و بیماری میشه و برای همینم لیزر ضرر داره

      • بدون نام

        توی ابرو و مژه کم پشته اونوقت بدن واویلا،حکمتش نفهمیدیم

    • بدون نام

      چی کار کنیم موها زیر پوستی نشه!؟؟ یعنی واقعا اعصاب نمونده برام خیلی چندش میشه! وقتی مو از ریشه از بین میره زیرپوستی میشه و خیلی زشت و وقتی هم از تیغ استفاده کنی باید تقریبا هر روز استفاده کنی و وقت گیره! پوست هم سیاه و زبر میشه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه بکش خوب میشه

    • بدون نام

      تبليغ ليزر:)))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همین حسو کردم

    • مهسا

      البته لیزر بدای همه پوست ها و موها موثر نیست .فقط موهای مشکی و زخیم ..
      من که رفتم انجام ندادن گفتن‌فایده ای نداره ..چون موهات بور و نازک هستن

      پاسخ ها

      • بابک

        مهساجان، زخیم نه، ضخیم!

    • بدون نام

      بچه بخدا من نزدیک ده جلسه لیزر کردم حالا همه موها برگشته تازه ی جاهایش از قبل بیشتر شده
      گول نخورید من تجربه کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما انتخاب دستگاهت اشتباه بوده. چند نوع دستگاه مختلف با تکنولوژی متفاوت وجود دارن و هر کدوم برای یک نوع پوستن. بعضی دکترای بی وجدان برای اینکه مشتری رو از دست ندارن درست راهنمایش نمیکنن و نمیگن که دستگاه ما مناسب شما نیستن

    • بدون نام

      برای لیزر نباید بین جلسات زیاد فاصله بندازید در ضمن لیزر برای موی تیره جواب میده من برای صورتم خیلی خوب جواب نگرفتم چون بور و نازک بود.

    • بدون نام

      من لیزر کردم تا مدتی خوب بود دوباره برگشته

    • بی نام

      لیزر هر چی هست بالاخره اشعه ست و ضرر داره برای بدن و من اپیلاسیون سنتی و بی صرر رو بیشتر قبول دارم

    • وحید

      لیزر برای خانم خیلی خوب و برازندست و نیازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج