۹۴۵۴۱۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

قلی‌زاده: از کی‌روش ناراحت نیستم

علی قلی‌زاده با دریبل‌هایش در سایپا درخشید و درحالی که صحبت از استقلالی شدنش بود، به فوتبال اروپا رفت

فرهیختگان: علی قلی‌زاده با دریبل‌هایش در سایپا درخشید و درحالی که صحبت از استقلالی شدنش بود، به فوتبال اروپا رفت و بعد از دو مصدومیت وحشتناک این روزها دوباره به روزهای اوج بازگشته تا عصای دست سرمربی تیمی شود که ایرانی‌ها از این تیم از قدیم خاطره دارند؛ شارلروای بلژیک. به قول ماتزو، سرمربی سابق شارلروا، بالحسین فرانسوی، سرمربی این تیم بسیار خوش‌شانس است.

«می‌توانم بگویم مربیان باید خوش‌شانس باشند که بازیکنان‌شان روی فرم قرار بگیرند و عصای دست آنها شوند؛ درست مثل قلی‌زاده و کاوه رضایی که با بازگشت به روزهای خوب خود کمک کردند شارلروا امتیازات زیادی را کسب کند.» حالا قلی‌زاده در شارلروا با دریبل‌ها و گل‌هایش حسابی خود را در دل هواداران این تیم بلژیکی جا کرده و البته به قول خودش همراه با کاوه رضایی پرچم ایران را در سطح اول فوتبال اروپا بالا نگه داشته است. گفت‌وگو با قلی‌زاده را در ادامه می‌خوانید.

درباره وضعیت خودت در شارلروا صحبت کن. حسابی در فصل جاری درخشان ظاهر شده‌ای.

بعد از مصدومیت سختی که داشتم، تمام فکر و ذکرم به یک بازگشت پرقدرت بود تا چیزی را که بودم، دوباره ثابت کنم. بعد از ۲ مصدومیت وحشتناک که منجر به از دست دادن ۲ تورنمنت مهم همراه با تیم ملی شد، تمام تمرکز و ذهنیتم این بود که دوباره برگردم تا به اهدافی که داشتم، برسم. در این مدت خیلی سختی کشیدم و چون در کشوری که بازی می‌کردم، عمل جراحی‌ام را انجام دادم؛ این موضوع خیلی برایم سخت بود، چون باید دوران نقاهت را دور از خانواده و به‌تنهایی سپری می‌کردم. در هر صورت مصدومیت برای همه پیش می‌آید، اما چیزی که مهم است ریکاوری ذهنی و بدنی خوب است. من تمام تمرکزم را برای یک بازگشت پرقدرت گذاشته و در همین راستا به کمپی رفتم که خود باشگاه من را فرستاد و در این مدت از لحاظ بدنی خود را ساختم تا به امروز رسیدم که بازی‌های خوبی همراه با شارلروا در فصل جاری انجام دادم. فکر می‌کنم امسال مهره مفیدی برای باشگاه به شمار می‌روم و امیدوارم باز هم همین‌طور ادامه بدهم.

یک زوج خوب را با کاوه رضایی تشکیل داده‌اید. به نظر می‌رسد به درک تاکتیکی خوبی از هم رسیده‌اید.

این موضوع که طبیعی است. در هر صورت ما هم‌زبان هستیم و قبل از این نیز در کنار کاوه بازی کرده بودم و می‌توانیم فوتبال هم را درک کنیم. ما ارتباط خوبی چه در زمین فوتبال و چه بیرون از آن با هم داریم. امسال این درک تاکتیکی نیز بهتر شده و کل تیم خوب کار می‌کنند و این موضوع فقط به من و کاوه محدود نمی‌شود. خداراشکر که ما هم می‌توانیم به تیم کمک کنیم تا اسم خودمان و ایران بالا باشد و فرقی نمی‌کند من گلزنی کنم یا کاوه یا هر فرد دیگری.

همان‌طور که گفتی، 2 تورنمنت مهم ازجمله جام‌جهانی و جام ملت‌ها را همراه با تیم ملی از دست دادی. چطور با خودت کنار آمدی؟ گفته می‌شد از دست کادرفنی وقت هم ناراحت هستی.

اصلا از کادرفنی ناراحتی نداشتم. من مصدوم بودم و همه‌جا هم گفتم که لطف کی‌روش بود که با وجود مصدومیت من را در کنار تیم ملی در جام‌جهانی نگه داشت تا کمکم کند هم به جام ملت‌ها برسم و هم آسیب جدی‌تری به من وارد نشود. همیشه از کی‌روش تشکر کردم و هیچ‌کجا نگفتم ناراحت بودم و چنین چیزی واقعیت ندارد. در هر صورت شرایط سخت بود، چون ۲ تورنمنت مهم زندگی‌ام را از دست دادم، اما هرگز ناامید نمی‌شوم، چون سنم آنقدری نیست که ناامید شوم و تمام تلاشم را می‌کنم تا دوباره برگردم. چنین تورنمنت‌هایی دوباره برمی‌گردد و هنوز زمان دارم تا بتوانم در رقابت‌های پیش‌رو این تیم را در حد توانم همراهی کنم.

جای کی‌روش الان در تیم ملی خالی نیست؟ ویلموتس توانست جایش را پر کند؟

می‌توانم درباره کی‌روش صحبت کنم، اما نمی‌توانم درباره ویلموتس نظری بدهم، چون با او خیلی کار نکرده‌ام و فقط در یک اردوی ۳-۲ روزه تیم ملی را همراهی کرده‌ا‌م.

چرا در شارلروا به یونس دلفی بازی نمی‌رسد؟

یونس شرایط خاصی دارد. او جوان‌تر از ماست، هرچند با مصدومیت‌هایی مواجه شد که کارش را سخت کرد. او تلاشش را می‌کند، اما شرایط جوری نیست که به نفع یونس پیش برود، همان‌طور که در ابتدای فصل به نفع ما پیش نمی‌رفت. فوتبال است و هزار اتفاق. با این حال، یونس با وجود سن کمی که دارد، بازیکن فوق‌العاده قوی و با استعدادی است و ان‌شاءالله در آینده خبرهای خوبی از او خواهید شنید؛ به نظرم خیلی‌زود خود را ثابت خواهد کرد. شاید امروز اوضاع بر وفق مرادش نباشد که این هم طبیعی است، اما یک روزی می‌رسد که همه‌چیز ان‌شاءالله باب میل او ‌می‌شود و توانایی‌هایش را می‌تواند نشان دهد.

چطور شد کاوه در بازگشت از بروخه دوباره در شارلروا احیا شد؟

این شرایط خود کاوه بوده که تصمیم گرفت برگردد. بالاخره یک‌سری شرایط هست که هیچ‌کس نمی‌داند و فقط خود شخص که تصمیم می‌گیرد، آن را می‌داند. من در جریان تصمیمات او نبودم، اما چیزی که مهم است این است که الان یکی از بهترین مهاجمان بلژیک و یکی از آماده‌ترین‌های تیم ملی به شمار می‌رود و ان‌شاءالله بتواند به همین شکل پیش برود.

سقف آرزوهایت در اروپا کدام تیم و لیگ است؟

واقعا سوال سختی است و نمی‌توان به صورت دقیق به آن جواب داد. بالاخره تمام تلاشم را می‌کنم و هرچه خدا بخواهد.

خب، طور دیگری می‌پرسم. در پلی‌استیشن کدام تیم را انتخاب می‌کنی؟

همیشه بارسا را به خاطر مسی انتخاب می‌کنم، اما کلا لیگ اسپانیا را دوست دارم و باید ببینیم به خواست خدا چه اتفاقی می‌افتد.

حتما برای دریبل‌هایت از مسی الگوبرداری می‌کنی؟

هم مسی و بیشتر نیمار، سعی می‌کنم کارها و بازی‌های آنها را در هر شرایطی دنبال کنم.

نیم‌فصل برای پنجره زمستانی پیشنهادی داری؟

پیشنهاد که هست، اما فعلا با شارلروا قرارداد دارم و چون تیم‌مان خوب نتیجه می‌گیرد و در رده دوم جدول قرار دارد، هیچ‌یک از بازیکنان ما فکری برای جدایی ندارند. شرایط‌مان خوب است و می‌توانیم موفقیت‌های خوبی را به دست بیاوریم. امیدوارم به همین شکل تا انتهای فصل ادامه داده و آن زمان تصمیم خوبی برای جدایی بگیرم.

امیدی به قهرمانی فصل بلژیک داری؟

الان دوم جدول هستیم، اما بازی‌های زیادی تا پایان فصل مانده، تمام تلاش خود را می‌کنم و باید ببینم در پایان فصل چه اتفاقی می‌افتد. با این اوصاف برای نیم‌فصل دوم تصمیمی به جدایی ندارم.

ازدواج با یک فوتبالیست چقدر در زندگی‌ات تاثیرگذار بود؟

۱۸۰ درجه زندگی‌ام تغییر کرد، چون همسرم فوتبالیست است و درکم می‌کند و طبیعتا از زمانی که به زندگی‌ام آمده، همه‌چیزم روی نظم افتاده و شرایط خوبی دارم. ازدواج برای یک فرد می‌تواند خیلی‌خوب و برای فرد دیگر آزاردهنده باشد تا جایی که فوتبال طرف را نابود کند که خداراشکر برای من ازدواج خیلی‌خوب بوده؛ همسرم همیشه کمکم کرده و راضی هستم.

دلت برای سایپا تنگ نشده؟

چرا برای دوستانم و بازی‌ها دلم تنگ شده. نتایج این تیم را لحظه‌به‌لحظه دنبال می‌کنم. ابراهیم صادقی هم مربی‌ام بود و هم هم‌بازی و کاپیتانم، خیلی دوست دارم او پیشرفت کرده و نتیجه بگیرد، چون لیاقتش را دارد و امیدوارم موفق باشد و سایپا نیز از این وضعیت خارج شود. هرچند در این هفته‌ها سایپا خوب نتیجه گرفته و امیدوارم شرایط خوب برای این تیم ادامه داشته باشد.

به‌عنوان بحث آخر؛ قبل از سفر به بلژیک در لیست خرید استقلال بودی ولی درنهایت راهی اروپا شدی. در این خصوص هواداران این تیم معتقدند عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 و زمانی که میهمان برنامه‌اش بودی، رای تو را برای استقلالی شدن با اصرارهایش برای رفتن به فوتبال اروپا زد. می‌خواهی در این خصوص شفاف‌سازی کنی؟

اصلا چنین چیزی نبود که از آن صحبت می‌کنید. من قبل از آن هم از اروپا پیشنهاد داشتم، اما موقعیت به شکلی نبود که بروم. اما آن سال با علی دایی خوب کار می‌کردم و شرایط مناسب بود. پیشنهادهایی داشتم و به فردوسی‌پور هم گفته بودم. این‌طور نبود که به‌خاطر حرف کسی بروم، من تمام فکر و ذکرم این بود که به اروپا بروم و اصلا به خاطر حرف فردوسی‌پور نبود که این اتفاق رقم بخورد.

حالا استقلالی هستی یا پرسپولیسی؟

هیچ‌جا در این خصوص اظهارنظر نکرده‌ام. هر دو، تیم‌های پرهواداری هستند و امیدوارم موفق باشند. تمرکز من هم‌اکنون روی شارلروا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه تو رو خدا ازش ناراحت باش اخه ارث پدرت و خورده بود

    • پیرمردتنها

      درحدی نیستی از کیروش ناراحت بشی، اگر هم در اروپا توپ میزنی مدیون کیروش هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج