۹۴۵۴۲۵
۳۳ نظر
۵۰۰۹
۳۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ادامه ثبت‌نام متقاضیان بسته حمایتی تا ۱۲ روز دیگر

سرپرستان خانواری که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، برای پیگیری فرآیند برخورداری و ثبت درخواست در سایت hemayat.mcls.gov.ir تا ۲۴ دیماه یعنی ۱۲روز دیگر فرصت دارند.

خبرگزاری ایسنا: سرپرستان خانواری که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، برای پیگیری فرآیند برخورداری و ثبت درخواست در سایت hemayat.mcls.gov.ir تا ۲۴ دیماه یعنی ۱۲روز دیگر فرصت دارند.

اختصاص و واریز بسته‌های کمک معیشتی برای جبران آسیب‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین از آبان ماه آغاز شد. به این ترتیب این مبالغ حمایتی در نوبت اول و در روز ۲۷ آبان ماه برای ۲۰ میلیون نفر، در نوبت دوم و روز ۲۹ آبان برای ۲۰ میلیون دیگر و نوبت سوم در روز چهارشنبه ۲۹ آبان برای ۲۰ میلیون نفر سوم واریز شد.

ارزش ریالی بسته‌های معیشتی واریزی به حساب سرپرستان خانوار برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه این مبالغ دهم هر ماه واریز خواهد شد.

پس از واریز نوبت سوم و تکمیل لیست واریز ۶۰ میلیون نفری، ابهامات و پرسش‌های بسیاری از سوی مردم مطرح شد و بسیاری خانواده‌ها از عدم دریافت بسته معیشتی گلایه‌مند بودند. وزارت رفاه که مسئول ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی است راهکارهایی را برای ثبت نام جاماندگان و معترضان اعلام کرد. به این ترتیب از سوم آذرماه عملیات ارسال درخواست به کددستوری #۶۳۶۹* آغاز و مهلت ۱۰ روزه‌ای برای ثبت کدملی در سامانه مذکور تعیین شد تا افرادی که خودشان را ذی حق می دانسته‌اند و بسته معیشتی نگرفته‌اند درخواست خود را ثبت و یک کدرهگیری دریافت کنند.

۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در مرحله اول بسته معیشتی گرفتند

میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه نیز در این باره گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در قالب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار، ۲۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند. حدود ۲۴ میلیون خانواده یارانه‌بگیر داریم که ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بسته حمایت معیشتی گرفته‌اند. البته کمتر از یک میلیون خانوار نیروهای نظامی و مسلح هم داریم که آنها هم بسته گرفته‌اند. در واقع ۲۳ میلیون نفر بسته حمایتی نگرفته‌اند که ۲۰ درصد کشور را شامل می‌شوند.

وی افزود: ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر داریم. از این تعداد ۱۸ میلیون نفر بسته معیشتی نمی‌گیرند. تعدادی هم حذف شده‌ و انصراف داده‌اند بنابراین ۲۴ میلیون تفاوت در آمار یارانه بگیران و بسته معیشتی بگیران وجود دارد.

ثبت ۶ میلیون درخواست در کد دستوری # ۶۳۶۹*

ثبت ۳ میلیون درخواست مجدد در سامانه Hemayat.mcls.gov.ir

از روز ششم آذرماه سایت Hemayat.mcls.gov.ir نیز به منظور ثبت درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی فعال شد تا کسانی که پس از ۴۸ ساعت کدرهگیری دریافت کرده‌اند بتوانند با وارد کردن کدملی، کدرهگیری یا شماره حساب یارانه و کدامنیتی درخواست خود را برای طی مراحل بررسی مجدد ثبت کنند. فرصت ثبت درخواست مجدد نیز تا ۲۰ آذرماه اعلام شد.

ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای در روز ۲۴ آذر ماه اعلام کرد که طی روزهای سوم تا ۲۰ آذرماه (مهلت اعلام شده برای ثبت درخواست سبد حمایت معیشتی)، در مجموع شش میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۶۱ درخواست در کد دستوری # ۶۳۶۹*ثبت شد. این در حالی است که تعداد درخواست‌های ثبت شده توسط سرپرستان خانوارهایی که بسته حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۱۵ درخواست (۱۷/۶ درصد از کل درخواست‌ها) است. این تعداد به احتمال زیاد به دلیل ارسال نشدن پیامک از طریق بانک‌ها یا سایر دلایل، از دریافت بسته حمایت معیشتی اطلاع نداشته‌اند، از این رو به رغم واریز مبلغ بسته، مجددا کد دستوری را شماره گیری کرده‌اند.

بر اساس اطلاعیه ستاد شناسایی، برای ۷۱/۸ درصد (یعنی ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۴۷۲) از سرپرستان خانواری که در لیست مشمولان بسته حمایت معیشتی نبودند، کد رهگیری ارسال شد. همچنین ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ نفر(۶/۱۰ درصد) از سرپرستان خانوار در لیست یارانه‌بگیران نقدی نبودند.

طبق اطلاع رسانی صورت گرفته طی هفته‌های اخیر، پس از شماره‌گیری کد دستوری# ۶۳۶۹*، شهروندان می بایست برای تکمیل فرایند ثبت درخواست خود وارد سامانه hemayat.mcls.gov.ir شده و اطلاعات خود را تکمیل می کردند، بر همین اساس، تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه، ۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ متقاضی پس از پذیرش شرایط مطرح شده و تایید اجازه دسترسی به اطلاعات مالی، اقدام به ثبت قطعی درخواست کرده‌اند که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۴۸۶ نفر با کد رهگیری و ۳۶۹ هزار و ۴۵ نفربا شماره حساب ثبت در خواست کرده‌اند.

واریز دومین مرحله بسته معیشتی در ۱۰ دی

۴۱۹ هزار خانوار به فهرست دریافت کنندگان اضافه شدند

به گزارش ایسنا، دومین مرحله از کمک‌های معیشتی، ۱۰ دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که با توجه به اضافه شدن ۴۱۹ هزار خانوار در این طرح، خانوارهای جدید مرحله‌های اول و دوم را باهم دریافت می‌کنند و به این ترتیب بعد از ثبت درخواست‌های مربوط به مشمولیت دریافت کمک معیشتی، تعداد خانوارها در مرحله دوم به ۱۸ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۷۲ نفر افزایش یافت و مبلغ واریزی برای خانوارها نیز از حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان مرحله اول به ۲۵۳۲ میلیارد تومان رسید.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه بعد از بررسی درخواست‌های متقاضیان دریافت یارانه معیشتی ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده و دو مرحله را یکجا دریافت می‌کنند. همچنین بررسی درخواست‌ها در وزارت تعاون ادامه و امکان افزایش تعداد مشمولان ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی که در لیست یارانه بگیران نبودند

در آخرین اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت آمده است که زمان ثبت درخواست دریافت بسته حمایت معیشتی برای افرادی که در لیست یارانه بگیران نقدی (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) نیستند و درخواست خود را در مهلت مقرر در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت کرده‌اند، از ساعت ۲۲ روز ۱۰ دی ماه آغاز شد.

طی روزهای سوم الی بیستم آذر ماه، ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ سرپرست خانواری که در لیست یارانه بگیران نبودند و خود را حائز دریافت بسته حمایت معیشتی می دانستند، اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #۶۳۶۹* کردند؛ این افراد می‌توانند از ساعت ۲۲ روز سه شنبه۱۰ دی ماه با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که برای ثبت نام نیز سرپرست خانوار باید اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند.

بر این اساس مهلت ثبت درخواست در سایت، از ساعت ۲۲ روز دهم دی ماه به مدت ۱۴ روز (تا ۲۴ دی ماه) فراهم شده است. پس از بررسی اولیه اطلاعات و تعیین وضعیت، نتیجه بررسی درخواست متقاضیان به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، پیامک خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا فقط لعنتت کنه من کارگر نگرفتم چرا نمیدونم

    • سارا

      همش دروغه ، بخدا ما ماهی دوملیون هم درآمدمون نیست ولی بررسی کردن پولی که برای خرید خونه خواهرم یک لحظه اومده تو حسابمون و هر چی تراکنش با کارتخوان مغازه پدرم صورت گرفته مبنا قرار دادن و گفتن میانگین ماهی شونزده ملیون درامد دارین ، آخه هر مغازه ای تو یک ماه چهار پنج ملیون تراکنش داره ، اونا جنس فروخته شده است نه سود ، سودش ممکنه یک ملیون تومن باشه ، زیرش نوشتن در صورت اعتراض مجدد ممکن است یارانه ثابت شما قطع شود ، هر پولی مال هر کسی که یک لحظه بحسابتون اومده محاسبه کردن و گفتن جزء درامدتون هست ، خدا لعنتشون کنه

      پاسخ ها

      • محمدرحیم زندمیرالوند

        مگر من سرمایه دار هستم که درسال 1397 مبلغ 385000000 ملیون تومان حقوق گرفته ام یا در سال 1398 سه ماه 65000000 ملیون تومان حقوق گرفته ام من باز نشسته ام ماهی 3000000 ملیون مگیرم چرا شما اینقدر دروغ می گوئید

    • محمد

      این هم شد عدالت من یه کارگر فصلی هستم سالی 10 میلیون درآمد هم ندارم ویارانه معیشتی بهم تعلق نگرفت کم دروغ بگید انشاالله که تمام مسولین دروغگو سرطان بگیرن که ما رو بدبخت کردن سراغ دارم یکی 4 خونه داره یارانه معیشتی میگیره ولی من که مستاجر هستم تعلق نمیگیره خدا ....

    • بدون نام

      ما داشتیم و خودمون خبر نداشتیم!!!
      بابای بنده خدای من به زور ماهی دو تومن میگیره منتها کلی تنخواه روزانه براش میریزن که ی ریالش تو جیب بابام نمیره اینو باید به کجا بگه
      ....

      پاسخ ها

      • مسلم

        خدا باباتو بیامرزه , مشکل من دقیقا همینه

    • بدون نام

      باید با دقت بیشتری به این قضیه نگاه کنید کسی که وام گرفته یا پول قرض کرده حتما میاد به حسابش پول دستی که به کسی نمیدن پس بنابر این باید یه روزی بدهیشو پس بده نباید نگاه کنید که چه مبلغی وارد حساب ما شده باید ببینی از کجا اومده خدا رو خوش نمیاد یارانه بنزین مارو ندید ما هم سهم داریم باید بگیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقت؟!؟! کلمه ای پُر تکرار و کم کاربرد در این روزها

    • مهرداد

      دروغگو
      این کد مدتی هست میگه مهلت تمام شده است

    • حسنعلی بذرافشان

      بازنشسته آموزش و پرورش هستم ثبت نام کردم برای معیشتی هیچ خبری ندادند نمی‌دانم چرا به من تعلق نگرفته چرا این همه د روغ می گید

      پاسخ ها

      • فرشاد

        بنده چندین بار درسایت حمایت واردشدم ولی جواب ان اینست اطلاعات شما کامل نیست اخه چرا

    • بدون نام

      دروغ میگن ..

    • بدون نام

      جمعش کنید ...

    • بدون نام

      بخدا مردم را خوب سرکار گذاشتید، من یک فرهنگی و تک فیش هستم و با 17سال سابقه و بدون خانه و ماشین هستم. برام واریز نشد و اعتراض هم کردم و اجازه ی بررسی حساب هم دادم. ولی هنوز که خبری نیست.از کدوم بسته و کدوم معیشت حرف میزنید؟؟؟؟؟ خوب مردم را پیچاندید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه را مشغول کرده اند برای من مرحله اول واریز شد ودر این مرحله واریز نشد .یعنی ظرف یک ماه زندگی من متحول شد و نیاز ندارم .الا برکت الله.

    • خنده تلخ

      من یه مستمری بگیر تاُمین اجتماعی ام با حداقل حقوق مستمری ثبت نام بسته حمایتی روهم انجام دادم وتا کنون یه ریالم بحسابم واریز نشده...خنده تلخ

    • سردار اسلام

      ماشالله خوب تقسیم کردید دادین . شانسی به هرکی افتاد دادین

    • ارسلان میرکی

      من هم در دفتر پیشخوان کار میکنم مردم میان قبض پرداخت میکنن کارت میکشن کارتخوان هم به اسم من تو دفتر حالا بررسی کردن میگه تو چند میلیارد گردش حساب داری در صورتی که اگه استعلام میگرفتن واسه کارتخوان میفهمیدن که به اسم دفتر پیشخوان صادر شده...انشالا خدا باعث بانیش خجالت کنه.

    • nn

      به من کارگر تعلق نگرفته
      هیچ کدوم از مسئولین خیر نبینن
      درآمدم حدود ۲ میلیون ه
      سال ۹۷ ۱۰۰ میلیون پول ارث رسیده بهم باهاش تا ۶ ماه کار کردم بعد دادم به بدهکاریام . و وسایل خونه خردیم بعده ۲۵ سال
      تا آخر سال کل پول تموم شده
      در بررسی ها گفتن ۴۵۸ میلیون گردش حساب داشتی ؟؟
      چرا مانده حساب نمیگیرن . که معلوم بشه پولی نداریم
      بعد اگر اعتراض بزنم گفتن اگه به اسمتون خونه باشه یارانه تون هم قطع میشه ... آخه دیوونه ها من در سن ۴۵سالگی نباید خونه داشته باشم ... خیلی کارتون مسخره است خیر نبینین انشاء الله

    • بدون نام

      همش دروغه تمام این مراحل رو طی کردم آخرش پیام داده از 16 دی میتونید درخواست بدید این در حالیه که من یکماه پیش درخواست دادم یعنی برن بمیرن با این دولت الکترونیکشون، ضمنا ادمین محترم نمیدونم چرا کامنتای منو حذف میکنی مگه مال ما اذیتت میکنه؟

    • بدون نام

      من یک کارگرم حقوقم ماهی دوتمن هم نیست بعد نوشته تعلق نمیگیره آخه کلی وام گرفتم آمده به حسابم بتونم یه خونه پنجاه متری تو شهرستان بخرم. نمیخواین بدین ندین حداقل حرف الکی نزنید. آدم وام بگیره میاد ب حسابش. الانم بانک میگه پول حسابت باشه تا وام بدیم قرض کردم ریختم حسابم خداااااا

    • بدون نام

      خداوند لعنت کند دروغگو در روز قیامت جوابگو نیستید به خدا نیستید این دنیا ارزش این همه حقه ندارد

    • jafar.a گفتگو کردیbaforoush

      علی لعنت الله بر قوم الظالمین

    • بدون نام

      آخه اینم انصاف آدم ماشین میفروش تعویض پلاک نمیکنن اکثرا دیگه ماشین به نام مالک قبلی هست. من سه تا سایپا عوض کردم حالا نوشته مالک سه سایپا. برین بابا

    • بدون نام

      همش دورغه دورغه

    • درخش

      خدا لعنت تون کنه که یه حرف راست به ملت نمیگین ، نگین ۶۰ میلیون بگین ۶ میلیون

    • بدون نام

      این چه عدالتی است وچگونه حساب کردن من به کارگری هستم که درسال 97 بعلت تحریمات از کار بیکارم شدم الان بیمه بیکاری میگیرم چطور برای من 723میلون تومان واریزی من درسال 97 بوده این از کجا پیدا شد چگونه حساب وکتاب کردند

    • بدون نام

      اینا مردمو گذاشتن سرکار ! اگه تمام شروطشون هم شاملت نباشه بازهم میگن مشمول نیستی! میرن تمام تراکنشها و همه گردش حسابهاتو 10 یا 20 برابر کرده با هم جمع می بندن بعد حقوقت هم اعلام می کنن پائین تر از حدیه که خودشون اعلام کردن و لی می گن درآمدت بالاست!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        لعنت الله علی قوم الظالمین

      • بدون نام

        گدا به گدا رحمت خدا.شهرام جزایری،بابک زنجانی،ضراب،خاوری ومرجانه خاتون اینا واجبترند ای مومنین اونا سیر شن یه چیزم به ما میرسه...

      • بدون نام

        گدا به گدا رحمت خدا.شهرام جزایری،بابک زنجانی،ضراب،خاوری ومرجانه خاتون اینا واجبترند ای مومنین اونا سیر شن یه چیزم به ما میرسه...

    • بدون نام

      من معلمم،پسرم سربازمعلم،هردو را کارمند لحاظ کردن و اعلام کردن د درآمدسالانه من۶۸میلیون تومان هست پس تعلق نمی گیره،درصورتی که بعد کسرکسورات قانونی من دریافتی ام ماهانه۳میلیون هست که درسال ۳۶ میلیون می شود،حدود۹۰۰ هزارتومان هم قسط بانکی داریم،هیچ کدام این ها را مبنای محاسبه قرار ندادن ،به خدا اینا حق الناس هست،حداقل به گویند کجا مراجعه کنیم یا اجازه انشاء در سامانه را بدهند تا توضیح بدیم،آقایان روحانی،لاریجانی ورئیسی که این تصمیم گرانی بنزین ازجانب شما بوده بخاطر ظلمی که درحق من وسایر هم وطن ها دارید نمی بخشم واز خدا می خواهم به شما عذاب شدید بده کن حق وحقوق من وامثال من را ضایع می کنید.

    • بی نام

      به خدا من واسه نون شبم محتاجم مستاجرهم هستم به من تعلق نگرفته چه جور عدالتیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج