۹۴۵۴۴۰
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

چرا مشاوره پیش از ازدواج اجباری نشده است؟

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تأکید کرد: مجلس برای مشاوره اجباری قبل از ازدواج جوانان باید برنامه مدونی را تصویب کند.

ایسنا نوشت: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تأکید کرد: مجلس برای مشاوره اجباری قبل از ازدواج جوانان باید برنامه مدونی را تصویب کند.

دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در رابطه با ثبت ۵۲۰ هزار ازدواج و ۱۷۰ هزار طلاق در سال ۱۳۹۷ گفت: ارزیابی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گویای این نکته است که مجلس برای ازدواج جوانان باید برنامه مدونی تصویب کند تا جوانان قبل از ازدواج مشاوره اجباری داشته باشند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است که عدم مشاوره صحیح و ازدواج صحیح از جمله عواملی هستند که منجر به ناسازگاری یا طلاق در پنج سال اول زندگی می شود.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات شرایط اجتماعی، فضاهای مجازی و مهاجرتها ازدواج را از حالت سنتی خارج کرده افزود: ازدواجهای کنونی حتماً نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند و ما هم به جد پیگیر این قضیه هستیم تا مشاوره ازدوج اجباری شود.

حاتمی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، همچنین متذکر شد: البته به جز عدم مشاوره، عوامل متعدد دیگری نیز در افزایش طلاق موثرند از جمله ازدواج از طریق آشنایی در فضای مجازی که با وجود تفاوتهای فرهنگی، ازدواج می کنند و بعضا هم از هم جدا می شوند.

بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سبک زندگی ما تحت تاثیر جهانی شدن به شدت در حال تغییر بوده و در این میان، یکی از اهداف اصلی تهاجم فرهنگی سازماندهی شده علیه ایران نیز متلاشی کردن خانواده‌هاست.

وی با اذعان به نارساییهای داخل کشور در سبک مدیریت و حل مسائل جامعه افزود: ریشه همه نارساییها و معضلات جامعه اعم از اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی بعضاً مشترک است.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: با نگاهی به تبلیغات کاندیداها متوجه می شویم که در تبلیغات خود مسئولیت جوانان و خانواده ها و پدر و مادرها را به دولت واگذار می کنند و حتی خود رسانهها نیز برای جلب مخاطب به این کار روی میآورند و از مشارکت و مسئولیت تک تک افراد جامعه برای حل این معضلات غافل می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      ب شما چ ک ب زندگی مردم دخالت می کنید

    • بدون نام

      باور کنید به قدری جوونها نیاز به آموزش دارن که هم دختر هم پسر دست چپ وراستو تشخیص نمی دن

      پاسخ ها

      • سمانه

        موافقم بنظرم باید مشاوره اجباری بشه یعنی چی دختر و پسر اصلا همو نمیشناسن فقط چند بار الکی به هم گفتن دوست دارم فکر کردن میتونن باهم زندگی کنن نه علایق همو میدونن نه هدفشونو از زندگی همونجوری هول هولکی میرن ازدواج میکنن بعدش سر یه وای فای خاموش کردن یا روشن کردن از هم طلاق میگیرن

    • بدون نام

      بخاطر اینکه بسیاری از مشاور ها و روانشناس ها صلاحیت مشاوره دادن رو ندارن

    • بدون نام

      چیه پول بابت مشاوره هم مردم بدهند ...جمع کنید دکان دستگاهاتان را مردم مسخره کردید .

    • دریا

      با سلام خیلی سخت گیر ی کنید ممنون میشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج