۹۴۵۶۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نگاهی به عملکرد مدافعان پرسپولیس در نیم‌فصلی که گذشت

با ثبات‌ترین مدافع پرسپولیس

پرسپولیس در حالی عنوان بهترین خط دفاع نیم فصل را از آن خود کرد که محمد انصاری نسبت به دیگر مدافعان دقایق بیشتری بازی کرد.

پیروزی: در پایان مسابقات نیم‌فصل، عنوان بهترین خط دفاع لیگ برتر به شاگردان کالدرون رسید. سرخپوشان درمجموع ۷ گل را در ۱۵ بازی دریافت کردند و موفق شدند در ۹ بازی دروازه خود را بسته نگه‌دارند. تراکتور، سپاهان، شهر خودرو، نفت مسجدسلیمان و گل گهر تیم‌هایی بودند که در نیم‌فصل نخست دروازه سرخپوشان را گشودند.

به‌غیراز سپاهان که ۲گل در آزادی به بیرانوند زد، هیچ تیم دیگری نتوانست بیش از یک‌بار دروازه این تیم را باز کند تا پرسپولیس با دروازه‌بانی بیرانوند و رادوشویچ و رهبری سیدجلال حسینی به‌مانند سال‌های گذشته بهترین آمار دفاعی را در بین همه تیم‌ها به ثبت برساند.

البته مقایسه پرسپولیس با خودش درگذشته نشان می‌دهد این بهترین عملکرد سرخ‌ها نبوده است و آن‌ها سابقه ۵ گل خورده در یک نیم‌فصل را هم دارند که به دوره شانزدهم مربوط است. در ۲ فصل اخیر هم پرسپولیس تنها ۶ گل دریافت کرده بود.

ناگفته نماند که به‌جز نیم‌فصل لیگ هجدهم که استقلالی‌ها هم با سرخپوشان در کسب عنوان برترین خط دفاع شریک شدند، در دوره‌های شانزدهم و هفدهم تیم پرسپولیس به‌تنهایی این عنوان را از آن خودکرده بود. و جالب است که بدانید در پایان نیم‌فصل لیگ پانزدهم تیم پرسپولیس ۱۶ گل خورده را در کارنامه داشت اما بعد از بازگشت سید جلال حسینی و جذب مدافعان خوبی چون حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان و…خط دفاعی پرسپولیس انسجام و استحکام یافت و میزان گل‌های دریافتی پرسپولیس به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت. و همان‌طور که شاهدش بودیم در فصل جاری هم مدافعان نقش بسزایی در صدرنشینی تیم داشتند.

چراکه اغلب بردهای پرسپولیس اقتصادی و کم گل بود و اگر دروازه‌بان‌ها و مدافعان پرسپولیس از دروازه محافظت نمی‌کردند، برتری‌های یک گله کار دست تیم می‌داد. در ادامه با جزییات بیشتری به عملکرد بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس خواهیم پرداخت:

سیدجلال حسینی؛ باتجربه‌ترین

کاپیتان و رهبر باتجربه سرخ‌ها برخلاف فصول گذشته حضور پرفرازونشیبی در ترکیب داشت. این مدافع باتجربه به دلیل مصدومیت دربازی‌های ابتدای فصل غایب بود.

او در بازگشت هم رقابت فشرده‌ای را با ۲ مدافع میانی تیم داشت و از جایی که کالدرون از مدافعان میانی‌اش به‌صورت چرخشی بهره می‌گیرد، سید جلال در ۷ بازی از نیم‌فصل حاضر بود و ۱ کارت زرد گرفت. سرخپوشان در بازی‌هایی که سید جلال را در قلب دفاع داشتند ۲ گل دریافت کردند.

شجاع خلیل زاده؛ خشن‌ترین

شجاع خلیل زاده که سومین فصل حضورش را در پرسپولیس سپری می‌کند در لیگ جاری هم یکی از مدافعان ثابت پرسپولیس بود و در ۱۱ بازی به میدان رفت.

او یک مسابقه را به دلیل محرومیت انضباطی از دست داد و طی ۹۲۴ دقیقه‌ای که در زمین حاضر بود ۱ گل زد و ۵ کارت زرد گرفت! تنها گل شجاع در جریان برتری ۵ بر صفر مقابل شاهین بوشهر به ثمر رسید. بازی‌هایی که شجاع در مرکز خط دفاعی حاضر بود ۴ بار دروازه پرسپولیس گشوده شد.

محمدحسین کنعانی زادگان؛ گل ۳ امتیازی

کنعانی زادگان در بازگشت به پرسپولیس نشانی از آن مدافع پرحاشیه و جنجالی نداشت. او ۱۳ بار در این فصل در ترکیب بود و طی ۹۹۹ دقیقه‌ای که بازی کرد یک گل ۳ امتیازی برابر نفت آبادان زد و ۲ بار از داوران کارت زرد گرفت. دروازه پرسپولیس در حضور کنعانی ۵ بار توسط حریفان باز شد.

مهدی شیری؛ مدافع گلساز

مهدی شیری که نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم به جمع سرخ‌ها پیوسته بود به مدت ۱۰۴۴ دقیقه در ترکیب پرسپولیس حاضر بود. این بازیکن که پست تخصصی‌اش دفاع راست است در۱۳ مسابقه‌ای که به میدان رفت نمایش مثبتی داشت و یک پاس گل را در جریان برتری مقابل سایپا به امیری داد. در بازی‌هایی که شیری در ترکیب بود دروازه پرسپولیس ۲ بار باز شد.

محمد انصاری؛ باثبات‌ترین

این بازیکن بااخلاق بیشتر از هر مدافعی در این فصل در ترکیب بود. انصاری ۱۳ بار در پست‌های مختلف دفاعی بازی کرد و طی ۱۰۶۹ دقیقه‌ای که در ترکیب بود ۱ بار از داوران کارت زرد گرفت. پرسپولیس در بازی‌هایی که انصاری را به‌عنوان مدافع در مرکز و سمت چپ دفاعی داشت ۶ گل دریافت کرد.

محمد نادری؛ روزهای دور از اوج

محمد نادری که در فصل قبل یکی از ستاره‌های پرسپولیس بود،در نیم‌فصلی که گذشت نمایش کم‌فروغی داشت و در اغلب بازی‌ها نیمکت نشین بود. این مدافع جوان در ۸۱۹ دقیقه‌ای که بازی کرد، ۱ بار از داوران کارت زرد گرفت. البته نادری در فصل اخیر در برخی بازی‌ها به‌عنوان وینگر چپ در زمین حاضر بود و در ۱۳ دیداری که در ترکیب بود به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد یا تعویض گردید و ۳ بار هم دروازه پرسپولیس باز شد.

حسین ماهینی؛ نیمکت‌نشینی و دوری از ترکیب

کاپیتان دوم سرخ‌ها بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت طولانی نتوانست خود را به کالدرون تحمیل کند. حسین ماهینی که بعد از سید جلال باسابقه‌ترین مدافع سرخ‌ها محسوب می‌شود تنها ۱۱ دقیقه در ترکیب پرسپولیس بازی کرد.او در هر ۲ مسابقه‌ای که به میدان رفت به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمده بود. هر دو بازی با شکست همراه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج