جاباما
۹۴۶۵۹۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آشوبی: تنها کریم باقری حق اظهارنظر دارد

فرزاد آشوبی، کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، تیم فوتبال پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر تنها از حیث نتیجه‌گیری خوب عمل کرده است.

خبرگزاری تسنیم: فرزاد آشوبی در مورد اتفاقات پیرامون باشگاه پرسپولیس و اختلافی که بین گابریل کالدرون و مدیران این باشگاه وجود دارد، اظهار داشت: آنچه مشخص است باشگاه پرسپولیس یک مربی خارجی استخدام کرده و وظیفه دارد به تعهداتش در قبال او عمل کند.

البته ما خودمان می‌دانیم فوتبال‌مان با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد. از این رو انتظار داریم هر مربی خارجی که به ایران می‌آید شرایط‌مان را درک کند که این منطقی نیست. هر مربی تفکر و شخصیت خاص خودش را دارد و در این زمینه نباید آنها را با هم مقایسه کرد. در هر صورت اگر کالدرون یا هر مربی دیگری فقط نسبت به مسائل مالی خودش اعتراض دارد، باید حق را به او داد.

سرمربی باید از کار مدیریتی تیم راضی باشد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کالدرون می‌تواند از مدیریت باشگاه پرسپولیس بخواهد مدیر تیمش را تغییر دهد و افرادی را از داخل باشگاه کنار بگذارد، عنوان کرد: وظیفه مدیر تیم است که رابطی خیلی خوب بین بازیکنان با کادر و همچنین این دو کادر با مدیریت باشگاه باشد. در واقع مدیر تیم باید حافظ منافع باشگاه و تیم به طور همزمان باشد. اگر یک گروه از این مسئله ناراضی است باید در باشگاه مورد بررسی قرار بگیرد، اما طبیعی است که هرگونه تغییر و تحولی در باشگاه در حیطه اختیارات مدیریت باشگاه است و ارتباطی به سرمربی ندارد.

فقط کریم باقری حق اظهارنظر دارد

آشوبی در واکنش به این مسئله که باشگاه پرسپولیس در نظر دارد جذب هر بازیکن خارجی با نظر گروهی باشد تا اینکه کالدرون بخواهد با اختیار خودش و از طریق مدیربرنامه‌هایش این کار را انجام دهد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در جذب بازیکن خارجی مدیر یا سرپرست تیم هم دخالت داشته باشد من نظرم منفی است، چرا که مسائل فنی به او ارتباطی ندارد، اما اگر قرار باشگاه کریم باقری به‌عنوان مربی تیم در این مورد تصمیم‌گیرنده باشد بحثش جداست و او کاملاً حق دارد به‌عنوان کسی که سال‌هاست در کنار پرسپولیس حضور دارد در این مورد اظهارنظر کند.

در کل نظر من این است که وقتی باشگاه‌های ما با مشکلات مالی مواجه هستند و نمی‌توانند به تعهدات‌شان به بازیکنان و مربیان خارجی عمل کنند، چرا اصرار به جذب بازیکن خارجی دارند. بهتر است با همین نفرات داخلی به کارشان ادامه دهند و برای خودشان دردسر جدید درست نکنند. در این مورد هم نباید تمام اختیارات را به سرمربی داد، بلکه سرمربی باید براساس سیاست و توانایی مالی باشگاه تصمیم بگیرد. خیلی از باشگاه‌های بزرگ دنیا هستند که وقتی مشکل مالی دارند و در بخش دیگری به طور مثال ساخت استادیوم یا کمپ هزینه کرده‌اند، در نقل‌وانتقالات صرفه جویی می‌کنند.

خواسته‌های کالدرون باید منطقی باشد

کارشناس فوتبال ایران در مورد قرار گرفتن نفراتی چون شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر و دانیال اسماعیلی‌فرد در لیست خرید پرسپولیس یادآور شد: خواسته‌ها باید براساس واقعیت‌ها باشد. طبیعی است که جذب چنین بازیکنانی برای باشگاه پرسپولیس ممکن نیست، چرا که این نفرات مهره‌های باارزشی برای تیم‌های خود هستند و طبیعتاً در نیم‌فصل اجازه جدایی به آنها داده نخواهد شد. شاید بهتر باشد کالدرون پلن B هم برای نفرات موردنیازش داشته باشد، آنهم با بازیکنانی که خرید آنها برای باشگاه امکان‌پذیر است.

تصمیم هیئت مدیره پرسپولیس خیلی عجیب بود

وی با اشاره به حواشی که این روز‌ها به دنبال برگزاری جلسه برخی از اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به دور از چشم مدیرعامل این تیم در یکی از رستوران‌های تهران، به وجود آمده است هم گفت: اینکه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس سعی می‌کند مدیرعامل این باشگاه را از تصمیماتی که در نظر دارد، خارج کند، خیلی عجیب است. تا آنجا که من می‌دانم مدیرعامل را هیئت مدیره انتخاب می‌کند و او هم برای هرگونه تصمیم و اقدامی نیاز به مصوبه هیئت مدیره دارد. اینکه حالا در پرسپولیس شرایط طور دیگری است، فقط در فوتبال خودمان می‌شود دید.

پرسپولیس با کالدرون فقط خوب نتیجه گرفته است

آشوبی در ارتباط با نتایجی که کالدرون با پرسپولیس کسب کرد و اینکه آیا در صورت نیامدن او به ایران، پرسپولیس چقدر متضرر خواهد شد، اظهار کرد: نتایجی که کالدرون با پرسپولیس کسب کرد در شروع فصل شاید خوب نبود، اما در ادامه خیلی خوب شد. البته من فقط در مورد نتایج صحبت می‌کنم و اعتقاد دارم پرسپولیس با این پتانسیلی که از لحاظ فنی و مجموعه موفقی که دارد خیلی بهتر از اینها می‌تواند بازی کند. اگر قرار باشد کالدرون برنگردد و یک مربی ایرانی جای او را بگیرد فکر نمی‌کنم این نتایج تکرار شود و خیلی موافق آن نیستم.

شاید بتوان گفت استقلال بابت از دست دادن استراماچونی خیلی ضرر کرد، از این جهت که این مربی ایتالیایی از لحاظ فنی واقعاً تیمش را متحول کرده بود. شاید جانشین او بتواند نتایج خوبی بگیرد، اما مطمئن باشید استقلال دیگر به مانند قبل جذاب و متنوع از لحاظ تاکتیکی و تهاجمی بازی نخواهد کرد.

هیچ‌کدام از نمایندگان ایران در آسیا مدعی نخواهند بود

وی در پایان در واکنش به این سؤال که آیا پرسپولیس با کالدرون می‌تواند در آسیا مدعی باشد یا نه، گفت: نه، پرسپولیس بلکه هیچ‌کدام از تیم‌‌های ایرانی در لیگ قهرمانان مدعی نخواهند بود. در این زمینه ما فرسنگ‌ها با رقبای آسیایی خود فاصله داریم و شاید فقط چند سال یک بار این شانس را داشته باشیم که تیمی مثل پرسپولیس برانکو ساخته شود و تا فینال لیگ قهرمانان پیش برود. در حال حاضر من پرسپولیس را یک مجموعه خیلی خوب می‌بینم، اما اعتقاد دارم کادرفنی این تیم در بازی‌های بزرگ و آنجاهایی که نیاز است با یک تصمیم مهم و تاکتیک شرایط را تغییر دهد با کمبود زیادی مواجه است. البته برای تمام نمایندگان کشورم در لیگ قهرمانان آرزوی موفقیت می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی رو جانداختی افشین پیروانی زیرآب زن و نخود آش که در همه امور خودشو صاحب نظر میدونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج