۹۴۶۷۰۴
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

شورای‌نگهبان لایحه درآمد شهرداری‌ها را رد کرد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی مدت نزدیک به یکسال در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه مورد بررسی قرار گرفت، اما متاسفانه من شنیده ام که شورای نگهبان کلیات این لایحه را رد کرده است.

ایرنا: عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در شورای نگهبان رد شد.

«قاسم میرزایی نیکو» ضمن اعلام خبر رد شدن کلیات قانون «درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور» وسط شورای نگهبان گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری های کشور طی مدت نزدیک به یکسال در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون ویژه ای به ریاست خانم مافی زحمات زیادی برای اصلاح و تکمیل آن کشیدند و در این مدت طولانی نظرات فراوانی از کارشناسان و مسوولان شهرداری ها، شوراهای شهر و روستا و متخصصین این حوزه گردآوری و جمع بندی شد. اما متاسفانه من شنیده ام که شورای نگهبان کلیات این طرح را رد کرده است.

شورای‌نگهبان لایحه درآمد شهرداری‌ها را رد کرد

وی افزود: شورای نگهبان به این طرح ایراد قانون اساسی گرفته است و معتقد است وظیفه شوراهای شهر و روستا تنها نظارت است و دخالتی در امور اجرایی نباید داشته باشند. البته مسئله این است که در این طرح فقط به موضوع شوراها پرداخته نشده و قسمت عمده این طرح به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص داشته است و مشخص نیست به چه علت شورای نگهبان به این بهانه کل طرح را رد کرده است.

میرزایی نیکو با اشاره به سرمایه از دست رفته کشور و اتلاف وقت و زمان نهاد مجلس شورای اسلامی به علت رد این طرح خاطر نشان کرد: ای کاش اگر شورای نگهبان با کلیات این طرح مخالفت داشت در این نزدیک یکسال گذشته، به نحوی به مجلس اخطار می داد یا حرفی می زد تا نمایندگان این هزینه فراوان کارشناسی را برای این طرح انجام ندهند.

نماینده مردم دماوند ضمن انتقاد از نحوه عمل شورای نگهبان در این طرح، گفت: به نظرم بهتر است برای جلوگیری از اتلاف منابع، طرح ها و لوایح پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی ابتدا به شورای نگهبان برود تا اگر شورای نگهبان جایی از طرح را خلاف شرع یا قانون نمی دانست و مورد تایید آن ها بود بعد در مجلس مطرح شود و اگر امکانش بود نمایندگان اصلاحاتی را اعمال کنند.

لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که به پیشنهاد وزارت کشور در جلسات مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ و ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ هیأت وزیران به تصویب رسید و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. این طرح نیز در مجلس شورای اسلامی پس از بررسی کمیسیون ویژه سرانجام در آبان و آذرماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت و کلیات و جزئیات آن به تصویب رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شورای نگهبان همیشه مقابل مبارزه با فساده

    • بدون نام

      به نظر باید اعصای شورای شهر که عمل کردشان در این چند سال برای شهر تهران مشخص است قانون رو قبل از ورود به شورای شهر مطالعه کنند که بی خود این همه وقت مردم رو نگیرن و بجای چپاول جیب مردم به فکر حل مشکلات شهر تهران باشن مشکلات پا برهنهای. شهر نه از ما بهترون شهر و دزدان شهر

    • رحیمی

      شهرداری متاسفانه به حرام خورای عادت دارد وظلمی که شهرداری به مردم خود می کند حتی دشمنان هم نمی کنند

    • آزاد

      عجب یکسال کار کارشناسی و دقیق و به نفع کشور و مردم ،باید توسط افراد غیر حرفه ی رد شود ،این است که ثابت میکند کشور ما توسط افراد غی. کارشناس اداره میشود که وضع فساد و فقر این همه بالاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج