جاباما
۹۴۷۹۸۵
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین وضعیت کیمیا علیزاده؛ پناهندگی یا مسافرت؟!

شرایط کیمیا علیزاده برای حضور در المپیک از مسیر دیگر و با پرچم کشور دیگری، بسیار دور از ذهن و غیرممکن به نظر می رسد.

خبرگزاری فارس: کیمیا علیزاده عضو تیم تکواندوی زنان ایران مدتهاست که درگیر یک مصدومیت مزمن شده. مصدومیتی که درست بعد از مدال نوبرانه المپیک ریو، گریبانگیر او شد و تا به امروز رهایش نکرده. علیزاده حتی برای رهایی از شر این مصدومیت عمیق و مزمن به تیغ جراحی نیز متوسل شد اما ظاهرا مصدومیت به گونه ایست که اگر نخواهیم بگوییم ادامه ورزش حرفه ای او را غیرممکن کرده، بازگشت به شیاپچانگ برای کیمیا دشوار و طاقت فرساست و حتی می تواند سلامتی او را به خطر بیندازد.

علیزاده در طول مدت مصدومیتش، چند بار برای بازگشت اقدام کرده اما هر بار با عود کردن مشکلش، دوباره حاشیه نشین شده است. آخرین تلاش نافرجام او به همین چند هفته پیش در لیگ تکواندو زنان باز می گردد که دوباره مصدوم شد و از ادامه مسابقه بازماند تا ثابت شود که او به این زودی ها نمی تواند مبارزه کند.

آخرین وضعیت کیمیا علیزاده؛ پناهندگی یا مسافرت؟!

به رغم این مصدومیت اما درهای تیم ملی به روی کیمیا علیزاده باز بوده و او هر گاه از لحاظ فیزیکی شرایط تمرین کردن را داشت، بدون هیچ اما و اگری دعوت شده است.

در حقیقیت، فدراسیون تکواندو در طول مدت مصدومیت این تکواندوکار همیشه همراه او بوده و با لحاظ کردن شرایط خاص و توجه به اولین مدال آور تاریخ بانوان المپیک، پذیرایش بوده است. اتفاقی که در پاره ای از اوقات حتی با واکنش کارشناسان و منتقدین مواجه می شد اما فدراسیون برای همراهی و محافظت از ستاره خود، از هیچ تلاشی فروگذار نداشت و حتی نقدها را به جان خرید.

علیزاده در طول سالیان اخیر و با توجه به شهرت و البته اعتباری که بواسطه مدال المپیک کسب کرده، دعوتنامه های مختلفی برای حضور در اردو یا کمپ های تمرینی خارج از کشور داشت. وی با در نظر گرفتن شرایط گاه و بیگاه به برای تمرین و حتی حضور در کلینیک های پزشکی به خارج از ایران سفر می کرد.

در همین راستا او بعد از مصدومیت چند هفته گذشته خود در جریان لیگ برتر، سفری به هلند داشته که اتفاقی طبیعی و روتین محسوب می شود.

آخرین وضعیت کیمیا علیزاده؛ پناهندگی یا مسافرت؟!

با این وجود، شرایط او برای حضور در المپیک از مسیر دیگر و با پرچم کشور دیگری، بسیار دور از ذهن و غیرممکن به نظر می رسد. حتی اگر بحث مصدومیت و ناآمادگی وی را فاکتور بگیریم و فراموش کنیم که اکنون از لحاظ فیزیکی شرایط مبارزه کردن را ندارد، تغییر ملیت در این ورزش تابع شرایط خاصی است و شامل قانون ۲ سال دوری از میادین می شود که در حال حاضر برای علیزاده صدق نمی کند.

از سوی دیگر سهمیه المپیک در تکواندو از دو راه توزیع می شود؛ اول از طریق سیستم رنکینگ که با توجه به دوری ۳ ساله از میادین بین المللی و امتیازات پایین او، میسر نیست و دوم از طریق سهمیه قاره ای که در این صورت تنها از طریق حضور در مسابقات قاره آسیا می تواند به سهمیه دست پیدا کند. به نظر می‌رسد این دو راه، بدون توجه به مصدومیت، عملا برایش بسته است و مسافر توکیو نخواهد بود.

حضور کیمیا علیزاده البته در خارج از ایران با توجه به وضعیت تاهل وی و ازدواجش، به حوزه ورزش و تکواندو ارتباطی پیدا نمی کند. اگرچه هنوز پاسخ رسمی به این پرسش نداده که قصد اقامت در کشوری دیگر را دارد یا صرفا سفری برون مرزی را تجربه می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اُپرا

      ماست مالی نکنید لطفاً!

      پاسخ ها

      • جودوکا

        دقیقا

    • بدون نام

      از ی طرف گفتید ۲ سال از میادین دور نبوده از ی طرف دیگه گفتید ۳ سال دور بوده بلد نیستید حتی دروغ هم بگید

      پاسخ ها

      • امین

        دقیقا

    • بدون نام

      بابا ولش کنید اینو مگه کیه؟

      پاسخ ها

      • امین

        اون مدال آوره المپیکه تو کی هستی !؟

      • بدون نام

        کاربر ۱۱:۵۹

        حالا تو چرا داری خودکشی میکنی؟

      • بدون نام

        پسرخاله اش هستی احتمالا!؟

    • آرمان

      اگه عاقل باشه کلا می‌ذاره کنار به جاش می‌ره تو هوای پاک و جامعه امن و اقتصاد آزاد و اجتماعی قانونمند و... عین آدم زندگیش رو می‌کنه.

    • امین

      اول میگی برای تغییر ملیت باید دوسال از میادین دور باشه بعد میگی چون سه سال از میادین دور بوده هم تو رنکینگ هم امتیازی نداره خلاصه اگه سه سال از میادین دور بوده باشه که تو مورد اول واسه تغییر ملیت که گفتید باید دوسال دور از میادین باشه پس شامل حالش میشه دیگه

    • امین

      اول میگی برای تغییر ملیت باید دوسال از میادین دور باشه بعد میگی چون سه سال از میادین دور بوده هم تو رنکینگ هم امتیازی نداره خلاصه اگه سه سال از میادین دور بوده باشه که تو مورد اول واسه تغییر ملیت که گفتید باید دوسال دور از میادین باشه پس شامل حالش میشه دیگه

    • صادق

      خخخخ 2سال بعد گفتن 3سه سال عجب

    • نوری

      بدبخت فکر کرد بوی کباب میاد نمیدونست اونجا خر داغ میکنن
      برو برو تورو هم داغ کنن

    • جودوکا

      امیدوارم تکفاندو مثل جودو نشه

    • جودوکا

      مدیران ترسو منتشر کنید

    • بدون نام

      کی بود ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج