۹۴۷۹۹۳
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

سرمربیگری موقت کریم یا انتخاب از بین کریمی و تارتار؟

همان حال و هوای چند هفته اخیر استقلالی‌ها در سرزمین سرخ‌ها جاری شده است و در ساده‌ترین زبان ممکن می‌توان گفت پرسپولیس هم به سندروم استقلال مبتلا شده و هواداران این تیم در بلاتکلیف‌ترین روزهای چندسال اخیر خود به سر می‌برند.

فرهیختگان: همان حال و هوای چند هفته اخیر استقلالی‌ها در سرزمین سرخ‌ها جاری شده است و در ساده‌ترین زبان ممکن می‌توان گفت پرسپولیس هم به سندروم استقلال مبتلا شده و هواداران این تیم در بلاتکلیف‌ترین روزهای چندسال اخیر خود به سر می‌برند.

از یک‌سو سرمربی این تیم قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کرده و حتی دستیاران کالدرون پس از ترک ایران پیام خداحافظی از هواداران پرسپولیس را در اینستاگرام خود منتشر کرده‌اند و مشخص نیست چه کسی قرار است در نیم‌فصل دوم روی نیمکت این تیم بنشیند و از سوی دیگر نقل و انتقالات زمستانی در آستانه به پایان رسیدن است و سرخ‌ها هنوز هیچ اقدامی برای تقویت تیم خود در بازی‌های نیم‌فصل دوم، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نکرده‌اند. در این گزارش به گزینه‌های محتمل نیمکت پرسپولیس و آخرین اخبار از شرایط آنها می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

یحیی گزینه‌ای برای دلخوشی هواداران

طی این مدت که برانکو پرسپولیس را ترک کرده بارها در فواصل مختلف خبرهای متفاوتی را درخصوص حضور یحیی گل‌محمدی در راس کادر فنی سرخ‌ها شنیده‌ایم. درست پس از آنکه مشخص شد برانکو به ایران نمی‌آید پرسپولیسی‌ها به دنبال یحیی رفتند که باتوجه به قرارداد او با شهرخودرو، مالک باشگاه مخالفت قطعی خود را با این انتقال اعلام کرد تا پرسپولیسی‌ها فکر گزینه داخلی را از سر بیرون کنند و به دنبال کالدرون بروند.حالا بازهم در شرایطی که به نظر می‌رسد کالدرون به ایران بر نمی‌گردد، از یحیی گل‌محمدی به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس نام برده می‌شود و شاید برخی به اختلافات اخیر این مربی با مسئولان تیم مشهدی اشاره و این انتقال را دور از ذهن ندانند.

اما همان‌طور که چند روز قبل داود فنایی، دستیار گل‌محمدی به «فرهیختگان» گفت شرایط حضور در پرسپولیس برای کادر فنی شهرخودرو فراهم نیست و در واقع آنها اصلا به این جابه‌جایی فکر هم نمی‌کنند. شهرخودرو باید یکم بهمن ماه در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود و قطعا هیچ مدیری حاضر نیست در این شرایط سرمربی تیمش را دو دستی به تیم دیگری تقدیم کند و البته شخص گل‌محمدی هم به خاطر رعایت مسائل اخلاقی راضی به این انتقال در این برهه از زمان نیست.

تکذیب شهرخودرو

در همین خصوص جواد طاری‌بخش، سخنگوی شهرخودرو به «فرهیختگان» گفت: «اگر قرار بود یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس برود قطعا این اتفاق همان ابتدای فصل رخ می‌داد. به نظر شما شرایط امروز بهتر از ابتدای فصل است؟» او ادامه داد: «درست است که سرمربی تیم از برخی کاستی‌ها ناراحت بود اما ما در طول این مدت تمام بدهی‌ها را داده‌ایم، بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کرده‌ایم و گل‌محمدی هیچ‌وقت حاضر نمی‌شود تیمی که خودش به آسیا رسانده را در آستانه آغاز این بازی‌ها رها کند.»

طاری‌بخش خاطرنشان کرد: «خدا را شکر هر تیمی که کم می‌آورد و بدون مربی می‌شود بلافاصله دنبال یحیی گل‌محمدی می‌رود و البته این برای ما جای خوشحالی دارد که این مربی آنقدر در شهرخودرو خوب کار کرده که گزینه اکثر تیم‌های لیگ برتری شده است، اما با هم می‌گویم که یحیی مشهد را دوست دارد و تمام دغدغه‌اش آمادگی تیم برای بازی پلی‌آف است.»

اتفاق شک برانگیز روز جمعه

مهدی تارتار در این فصل لیگ برتر توانست با نفت مسجدسلیمان به نتایج خوبی دست پیدا کند و تنها با یک شکست در ۱۷ بازی به تعطیلات نیم‌فصل برود، اما عدم عمل به تعهدات مالی توسط مدیران نفت مسجدسلیمان باعث شد که او تهدید به جدایی کند و حتی تا آستانه فسخ قرارداد با این تیم جنوبی کشورمان نیز پیش رفت.

نتایج خوب تارتار در نیم‌فصل اول با یک تیم متوسط، شکست پرسپولیس در آزادی و علاقه فراوان تارتار به سرخ‌های پایتخت باعث شد که نام او هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی نیمکت پرسپولیس مطرح شود. هرچند تارتار در گفت‌وگو با دوستانش اعلام کرده که هیچ مذاکره‌ای برای پیوستن به پرسپولیس با مدیران این باشگاه انجام نداده است، اما شواهد نشان می‌دهد که او چندان هم از این پیشنهاد بی‌خبر نیست.

در جلسه‌ای که جمعه گذشته میان مهدی تارتار و مدیران نفت مسجدسلیمان برای حل مشکلات و بازگشت این مربی به مسجدسلیمان برگزار شد، این مربی درخواست اضافه شدن دو بند به قراردادش طی یک صورتجلسه کرد که با موافقت نفتی‌ها مواجه شد. او در ابتدا از مسئولان این تیم خواست که تمام بدهی کادرفنی طی دو هفته پرداخت شود و در این مدت پرداختی به بازیکنان تیم به ۶۰ درصد برسد، اما شرط دوم او باعث می‌شود که به مذاکره پرسپولیسی‌ها با او شک کنیم.

او در بند دوم قراردادش آورده است که در صورت رسیدن پیشنهاد از سوی پرسپولیس این مربی بتواند بدون هیچ قیدوشرطی مسجدسلیمان را ترک کند و سرخپوش شود که این موضوع هم مورد قبول حاضران در جلسه که نصیریان دوست مدیرعامل نفت مسجدسلیمان، سلیمانی معاون حقوقی باشگاه و رئیس هیات‌مدیره بودند، قرار بگیرد. به نظر می‌آید پرسپولیسی‌ها که از حضور کالدرون ناامید بودند قبل از این جلسه به تارتار آماده‌باش دادند که منتظر باشد تا در صورت نیامدن کالدرون، او را به‌عنوان یکی از گزینه‌های محتمل روی نیمکت پرسپولیس بنشانند و همین گوشزد باعث شده که تارتار این بند را در قراردادش بیاور تا در آینده به مشکل برنخورد.

قرینه‌سازی 8 با 7

شنیدن نام علی کریمی به‌عنوان یکی از گزینه‌های نیمکت پرسپولیس شاید برای هواداران سینه چاک جادوگر هم کمی عجیب به نظر می‌رسید. او که تا یک سال قبل حتی مدرک A مربیگری را دریافت نکرده بود و در سپیدرود رشت هم نامش به‌عنوان سرمربی درج نمی‌شد، بعد از دریافت مدرک A آسیا در بهمن ماه سال گذشته حالا می‌تواند به‌عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌های تحت هدایتش بنشیند. اما کم‌تجربگی این مربی و اخلاق‌های خاصی که دارد و همین‌طور نتایج ضعیفی که با سپیدرود رشت گرفته، باعث شده که خیلی‌ها معتقد باشند که در صورت حضور او روی نیمکت پرسپولیس هم باید فاتحه نتیجه گرفتن را بخوانند و هم شاهد بر باد رفتن محبوبیت جادوگر باشند.

اما همین اهرم محبوبیت در تیم رقیب باعث شد تا فرهاد مجیدی جایگزین مربی محبوبی چون استراماچونی شود و با توجه به اتفاقات مشابهی که در دو تیم تحت مالکیت وزارت ورزش رخ می‌دهد هیچ بعید نیست که این بار برای قرینه‌سازی با شماره ۷ محبوب استقلال و ۸ محبوب پرسپولیسی‌ها روی نیمکت بنشیند. نگاهی به نوع جدایی سرمربیان خارجی، استعفاهای سمبلیک فتح‌الله‌زاده و پیروانی و... می‌تواند این فرضیه را که علی کریمی گزینه اصلی هدایت پرسپولیس است را بیشتر کند.

پیروانی قبول نمی‌کند، باقری با اما و اگر

شاید از نظر پرسپولیسی‌ها کریم باقری گزینه مناسبی برای هدایت پرسپولیس در صورت جدایی کالدرون باشد اما فرمانده پرسپولیسی‌ها همان‌طور که در ابتدای فصل از قبول این مسئولیت شانه خالی کرد، بازهم نمی‌خواهد به‌عنوان نفر اول روی نیمکت پرسپولیس بنشیند و بعید است که باشگاه بتواند این مسئولیت را بر گردن باقری بیندازد. البته این احتمال وجود دارد که باشگاه او را راضی کند تا موقتا هدایت سرخ‌ها را برعهده بگیرد تا با گزینه مد نظرشان به توافق نهایی برسند. افشین پیروانی هم یکی دیگر از گزینه‌های باشگاه بود که سرپرست سرخ‌ها این پیشنهاد را رد کرده است.

پیروانی اعلام کرده که قصد ندارد کار فنی انجام بدهد و البته اگر هم قرار باشد این کار را بکند، حاضر نیست جانشین کالدرون شود چراکه هواداران دچار سوءتفاهم می‌شوند و ممکن است فکر کنند که مشکلات کالدرون با پیروانی و حضورش در راس کادرفنی پرسپولیس مرتبط است! البته پرسپولیسی‌ها تا جمعه هفته جاری تلاش خود را برای بازگرداندن کالدرون انجام می‌دهند و تمام این گزینه‌ها بعد از منتفی شدن حضور کالدرون مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممد دانیالی

      طویله سرخ خوب بلایی سرشون اومد دلم خنک شد خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یاد التماس های استقلالی ها به استراماچونی و محل نزاشتنش می افتم

        یاد بگیرید که شخصیت تیم از هر چیزی بالاتره

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

      • بی نام

        احسنت به تربیت خانوادگی شما . شیری که خوردی حلالت باشه .

    • پرسپولیس.عشق است

      مردم روبازی ندید بی شرف ها نه مجیدی مربیه واسه استقلال نه کریمی واسه پرسپولیس لعنت به مافیای فوتبال

      پاسخ ها

      • حمید موحد

        اگر اگر این دو گزینه سرمربی پرسپولیس شوند وافعا فاتحه تیم خوانده شده هست مربی گری در دو تیم بزرگ پایتخت محببویت بازیکن نیست که سر مربی تیم بشه باید یک مربی با تجربه و خارجی باشه چون در این دو تیم دسته بندی و باند بازی زیاد اتفاق میفته

    • مهدی

      آقا کریم بهترین گزینه این روزهاست

    • بدون نام

      خدا اموات دزدان ومدیران بی کفایت را نیامرزد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسپولیس پرسپولیسه حقیر نیستیم ناز مربی بکشیم کریم باقری هست خودش حقارت کیسه کشا مخصوص خودشونه

    • مهدیه

      نه تو را خدا نکنید این کار با ما هوادارا

    • بهی

      اگه کالدرون نیاد به نظرم به ترتیب گلمحمدی و تارتار فقط به درد پرسپولیس میخورن خواهشن علی دایی رو سرمربی نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج