۹۴۸۲۱۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چین: خروج آمریکا از برجام ریشه اصلی تنش‌هاست

سخنگوی وزارت امورخارجه چین تاکید کرد: آمریکا با تخلف از قوانین و حقوق بین‌الملل از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

خبرگزاری ایسنا: در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق توسط آمریکا، گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس خبری روز پنج‌شنبه خود گفت: پکن اوضاع خاورمیانه را از نزدیک دنبال می‌کند. ما همچنین تماس خود را با تمام طرف‌ها و روسیه حفظ می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه چین و روسیه برای برقراری ثبات منطقه‌ای و اجرای حقوق بین‌الملل با یکدیگر همکاری نزدیک دارند، تاکید کرد که دو کشور مسئولیت دارند نقشی سازنده در روند برقراری صلح در خاورمیانه ایفا کنند.

شوآنگ همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌ها علیه این کشور از حقوق و قوانین بین‌المللی تخلف کرده است که همین، ریشه اصلی تنش‌ها است.

آمریکا روز جمعه گذشته در اقدامی غیرقانونی و جنایت‌کارانه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی و جمعی از هوادارانش را هدف قرار داد و همه آنها را به شهادت رساند.

این جنایت آمریکا موجب تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا و همچنین در منطقه شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام آمریکا، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

مجید تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نقش شاخص سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و شکست داعش، وی را یک قهرمان بی نظیر در ایران و منطقه دانست و مراسم تشییع پنج ملیونی وی در تهران و سایر شهرهای ایران و عراق را نشانه اشتباه محاسباتی آمریکا در این اقدام تروریستی دانست.

وی همچنین با اشاره به پاسخ متناسب و قدرتمند ایران، بر عزم قاطع ایران در دفاع از مردم و سرزمین خود تاکید نمود و در عین حال اضافه کرد که ایران قصد جنگ را ندارد.

علاوه‌ بر این، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق گفت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج