جاباما
۹۴۸۷۳۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بازار جهانی سینما در ۲۰۱۹ رکوردشکن شد

فروش فیلم‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۹ با رسیدن به رقم ۴۲.۵ میلیارد دلار، رکوردی جدید به جای گذاشت.

خبرگزاری مهر :به نقل از ورایتی، با وجود رقبایی چون نت‌فلیکس، دیزنی پلاس و هولو که تماشاگران را به فیلم دیدن در خانه ترغیب می کنند، فروش جهانی سینمای آمریکا با عبور از رقم ۴۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، به رکوردی جدید رسید.

بازار جهانی سینما در ۲۰۱۹ رکوردشکن شد

با وجود اینکه فروش بلیت سینما در آمریکا با کاهشی ۴.۴ درصدی نسبت به سال پیش روبرو شد و از رقم فروش ۱۱.۴ میلیارد دلار فراتر نرفت، مخاطبان جهانی سینما موفق شدند تا رکورد جدیدی در این میان به جای بگذارند.

به لطف نمایش بلاک‌باسترهایی چون «انتقام‌جویان: پایان بازی» محصول دیزنی، «اسپایدر من: دور از خانه» محصول سونی و «جوکر» وارنر برادرز سینما فروشی برابر ۳۱.۱ میلیارد دلار در بازار بین‌المللی کرد و این نخستین باری است که فروش بین‌المللی از رقم ۳۰ میلیارد عبور می‌کند.

با وجود همه تغییرات و ورود تکنولوژی‌های جدید در ۲۰ سال اخیر، آمار تماشاگران سینما و فروش گیشه ثابت باقی مانده و حتی رشد هم کرده است.

رییس انجمن سینماداران گفت: ما در سال ۲۰۲۰ به دنبال طیف وسیع‌تری از استودیوها و فیلمسازان هستیم تا امکانات بیشتری به مخاطبان برای رفتن به سینما بدهیم.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ بود که در سینماهای آمریکا به فروش ۸۵۸ میلیون دلاری دست یافت و در سراسر جهان فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری کرد.

با وجود اینکه این آمار بالاترین فروش در سینماهای آمریکا نیست اما این فیلم موفق شد تا از آمار فروش «آواتار» در سطح جهان که برابر با ۲.۷۸ میلیارد دلار بود، فراتر برود.

در آمریکا و جهان ۱۰ فیلم پرفروش سال دنباله‌ها بودند. پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی»، پرفروش‌ترین‌های جهان عبارت بودند از «شیر شاه» دیزنی با فروش ۱.۶۵ میلیارد دلار، «یخ زده ۲» محصول دیزنی با فروش ۱.۳۲ میلیارد دلار، «اسپایدر من: دور از خانه» سونی با فروش ۱.۱۳ میلیارد دلار، «جوکر» برادران وارنر با فروش ۱.۰۶ میلیارد دلار، «علاءالدین» دیزنی با فروش ۱.۰۵ میلیارد دلار، «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» با فروش ۹۴۵ میلیون دلار و «سریع و خشمگین ارایه می‌کند: هابز و شاو» یونیورسال با فروش ۷۵۸ میلیون دلار.

با وجود اینکه فروش بلیت در داخل آمریکا به رکورد سال ۲۰۱۸ با فروش ۱۱.۹ میلیارد دلار نرسید اما دومین سال پرفروش تاریخ آمریکا شد.

برای اولین بار در تاریخ، پنج فیلم پرفروش آمریکای شمالی همه از یک استودیو یعنی دیزنی بودند.

البته فیلم‌های پرهزینه‌ای هم بودند که شکست‌های بزرگی خوردند که می‌توان از «گربه‌ها» محصول پرهزینه یونیورسال یاد کرد که موجب ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری به استودیو شد. «ققنوس سیاه» دیزنی و اسپین آف «مردان ایکس» فاکس نیز از دیگر فیلم‌های بودند که برآورد می‌شود ضرر بزرگی کرده باشند. «مرد ماه جوزا»، «ترمیناتور: سرنوشت سیاه»، «فرشتگان چارلی»، «عروسک‌های زشت»، «سهره» و «بروکلین بی‌مادر» دیگر فیلم‌هایی بودند که برخلاف انتظار در اکران موفقیتی کسب نکردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چند سال منتظر آواتار ۲ هستم فکر کنم ۲۰۲۰ بالاخره اکران بشه احتمالا رکورد فروش هم میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج