جاباما
۹۴۹۷۶۴
۲۲ نظر
۵۰۱۵
۲۲ نظر
۵۰۱۵
پ

آمریکا و مسیر راحت‌تر برای مصادره اموال ایران

دیوان عالی آمریکا امروز دوشنبه توقیف ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ و ایتالیا را رد کرد.

ایرنا: دیوان عالی آمریکا پرونده مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران را به دادگاه تجدید نظر فرستاد تا بر اساس لایحه هزینه دفاعی آمریکا، کار جمع آوری دارایی‌های خارجی آسان‌تر انجام شود.

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه تصمیم دادگاه تجدیدنظر فدرال در نیویورک را بازگرداند که به خانواده های کشته شدگان سال ۱۹۸۳ پادگان دریایی ایالات متحده در بیروت اجازه می داد تا از دارایی‌های بانک مرکزی ایران به ارزش ۱.۶۸ میلیارد دلار غرامت دریافت کنند.

به گزارش ان بی سی نیوز، این دادگاه عالی، پرونده را به شعبه دوم دادگاه تجدید نظر فرستاده است تا لایحه هزینه دفاعی سال گذشته آمریکا که به امضای رئیس جمهوری هم رسیده است درنظر گرفته شود که در این صورت، جمع آوری دارایی‌های خارجی برای دادگاه‌های آمریکا آسانتر خواهد شد.

شکایت مطرح شده در این پرونده از سوی خانواده آمریکایی‌هایی مطرح شده است که در سال ۱۹۸۳ در انفجار مقر نیروهای دریایی آمریکا در بیروت کشته شده‌اند و مقامات کاخ سفید مدعی هستند که این انفجار از سوی حزب الله لبنان وابسته به جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

گردش این پرونده در شرایطی انجام می شود که هفته گذشته تنش زیادی بین ایران و آمریکا در هفته گذشته در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران و اقدام تلافی‌جویانه ایران در حمله به پایگاه نظامی عین الاسد و تاجی ایجاد شد.

تا به امروز اشخاص حقیقی دخیل در پرونده شکایت از ایران، برای جمع آوری ۴ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران مشکل داشتند اما در سال ۲۰۱۷ شعبه دوم دادگاه رایی صادر کرد که به موجب آن، ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی که در موسسه مالی لوکزامبورگ نگهداری می شد، به عنوان بخشی از این غرامت، به نیویورک منتقل شود تا به این خانواده‌ها پرداخت گردد.

با این وجود، دادگاه بدوی ابراز نگرانی کرده بود که دستبرد به دارایی‌های دولت خارجی می تواند مغایر قوانین بین المللی باشد اما شاکیان این پرونده در سال ۲۰۱۴ خواستار ارسال پرونده خود به دادگاه عالی شده بودند.

بانک مرکزی ایران هم به دیوان عالی آمریکا گفت که حکم شعبه دو، آمریکا را در معرض نقض قوانین بین المللی و همچنین پیامدهای فاجعه بار برای روابط خارجی آمریکا قرار خواهد داد.

به دنبال آن، مقامات دولت آمریکا از دادگاه درخواست کردند که سابقه شعبه دوم دادگاه تجدید نظر را به سمت لایحه هزینه دفاعی جدید هدایت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اتنا مسیح

      افرین سردار که باعث شدی امریکا ازایران حساب ببره لعنت برترامپ دیوانه وطنم دوستت دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جو گیر نشو کدوم حساب خودتون برای خودتون نوشابه باز میکنید درضمن این مملکت 70 میلیون نفر دیگه هم سهم هستند

      • بدون نام

        آمریکا بخو.ره بهتر از مسئولینه

    • بدون نام

      قابل توجه بسیجی‌ها فرق آمریکا با ایران رو فهمیدید تو عدالت اونجا واقعا دادگاه‌ها مستقل و عدالت وجود داره که از تمام دنیا سر ودست میشکنن تا برن آمریکا نه ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجا فقط ساندیس نداره

    • بدون نام

      درآینده امریکا وجود ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا شماها کجایید؟ چطوری فکر میکنید؟ یارو داره پول ما رو میبره و بیچاره مون کرده، دلتون رو خوش کردید به این حرفا. بدبختی ما شمایید نه آمریکا

    • بدون نام

      هع به هر بهانه ای دنبال چاپیدن سرمایه ملت ایران هستن. مثل کانادا که اینکار کرده. حالا از همون پول ها کانادا غرامت این افراد کشته شده رو بده همش به گردن کانادا باشه راحت باشن هرچقدر خواستن بدن ما ملت ایران راضي هستیم

    • بدون نام

      خدایا جرا این امریکای بی شعور اینقدر به ایران ظالم میکنه. خدایا کجایی ببین خودت شاهدی. که این امریکا ی بیشعور با ما چه میکنه.

    • بدون نام

      سال ۸۳ ایران خودش درگیر جنگ با عراق و درگیری داخلی با منافقین ترور مقامات لشگری و کشوری و بمب باران ها بوده

    • بدون نام

      دستت درد نکنه همه اموال را مصادره کن . من نمیدونم ما که چهل ساله با امریکا هیچ ارتباطی نداریم چه اموالی تو امریکا داریم مطمئنم اموال مال مسئولینه که همیشه به ملت میگن بگید مرگ بر امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به کی میگی،اینا اصلا تو باغ نیستن

    • بدون نام

      در حقیقت باید اموال امریکا همه جا مصادره بشه. برای بمباران و کشتن مردم.بیگناه در عراق و سوریه.

    • الی

      هی روزگار
      از ایرانی کم شانس تر وجود ندارد

    • بدون نام

      یکطرفه مارو گوشه رینگ کشوندن وچپ وراست ضربه میزنند از تحریم ومصادره و ممانعت فروش نفت وهزارویک بلای جورواجور وفقط این ملت ماست که داره تاوان میده نه ملت ومردم امریکا که اونا کوچکترین حتی خم هم به ابرو شون نیومده وککشون نگزیده تو این تقابل طولانی مدت ،وماهم کارمون فقط تحمل وتحمل وتحمل ،

    • من

      مردم ببینند دلسوزان کشورشون ( آمریکایی هایی که برای ما اشک تمساح می ریزند)چطوری بی سر و صدا برخلاف قوانین بین الملل ، دارایی مردم را به یغما می برند

    • بدون نام

      دزد تروریست

    • بدون نام

      بله بخدا میگیره حالا ببین اولش حارت پورت میکنین ولی اخرش میدن

    • بدون نام

      چقدر خوب ...
      قشنگ پول ما دست اونها هست و هر جایی رو که بزنیم پول خسارت رو میگیرن . احتمالا پول حمله به ما رو هم از حساب خودمون میگیرن .

    • بدون نام

      نوبت ما هم میرسد

    • بدون نام

      هزینه سیاست خارجی از جیب مردم هست نه از دولتمردان اونها که خانواده هاشون خارج کشور هست
      پس به راحتی با همه دنیا درذ افتاده اند با پول مردم بدبخت

    • مهدی

      نوش جون ترامپ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج