جاباما
۹۴۹۸۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۴ مکمل زمستانی برای قلب!

زمانی که موضوع مکمل های دوستدار قلب مطرح می شود، کوآنزیم کیو۱۰ (CoQ۱۰) یکی از بهترین گزینه ها در نظر گرفته می شود.

عصر ایران: حفظ سلامت قلب برای لذت بردن از یک زندگی طولانی و سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مراقبت از این اندام در فصل زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود زیرا خطر حملات قلبی طی ماه های سرد این فصل افزایش می یابد.

به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، برخی مواد مغذی می توانند به تقویت سلامت قلب کمک کنند که با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم یا مصرف مکمل های غذایی می توان از دریافت آنها به میزان کافی اطمینان حاصل کرد. در ادامه با چهار مکمل مفید برای قلب بیشتر آشنا می شویم.

کوآنزیم کیو10

زمانی که موضوع مکمل های دوستدار قلب مطرح می شود، کوآنزیم کیو۱۰ (CoQ۱۰) یکی از بهترین گزینه ها در نظر گرفته می شود.

کوآنزیم کیو۱۰ نه تنها به تامین انرژی مورد نیاز برای سلول های قلب برای ارائه عملکرد درست کمک می کند، بلکه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و از سلامت بدن در برابر فعالیت رادیکال های آزاد و آسیب اکسیداتیو که می تواند موحب بروز التهاب در رگ های خونی شود، محافظت می کند.

در شرایطی که کوآنزیم کیو۱۰ به طور طبیعی در سلول های بدن وجود دارد، از دهه دوم زندگی انسان به بعد سطوح این ماده مغذی می تواند رو به کاهش برود.

همچین، مصرف برخی داروهای رایج می تواند شرایط را وخیم‌تر کرده و سطوح کوآنزیم کیو۱۰ در بدن را هرچه بیشتر کاهش دهد که از جمله این داروها می توان به استاتین ها، داروهای ادرارآور، داروهای ضد افسردگی و حتی برخی داروهای دیابت و بیماری قلبی اشاره کرد.

بر همین اساس، مصرف مکمل های با کیفیت کوآنزیم کیو۱۰ می تواند اقدام خوبی برای حفظ سلامت و قدرت قلب با افزایش سن باشد.

منیزیم

نتایج یک بررسی که شامل چندین مطالعه می شد نشان داد که از سطوح پایین منیزیم می توان به عنوان یک پیش بینی کننده خوب برای بیماری قلبی استفاده کرد.

در حقیقت، سطوح پایین منیزیم با موارد زیر پیوند خورده است:

- فشار خون بالا

- مسائل مرتبط با کلسترول

- سخت شدن سرخرگ ها

- تشکیل پلاک در سرخرگ ها

اگر به میزان کافی از رژیم غذایی خود منیزیم دریافت نمی کنید، مصرف مکمل های این ماده مغذی می تواند نه تنها از این مشکلات پیشگیری کند بلکه سلامت کلی قلب را نیز تقویت کند.

منیزیم تاورات یکی از رایج‌ترین مکمل های منیزیم برای سلامت قلبی‌عروقی است که فرمی کی‌لیت شده از منیزیم متصل به تائورین است.

ناتوکیناز

در شرایطی که ممکن است با دو مکمل نخست آشنا بوده باشید، بیشتر مردم چیزی درباره ناتوکیناز نشنیده اند. اما زمانی که موضوع سلامت قلب مطرح می شود، این گزینه ای فوق العاده مهم محسوب می شود.

با افزایش سن، خون غلیظ‌تر و گردش خون کندتر می شود، از این رو، قلب باید سخت‌تر کار کند تا خون را در سراسر بدن به گردش درآورد. این شرایط به دلیل تولید ناکافی آنزیمی به نام پلاسمین رخ می دهد که برای حل شدن لخته های خون در رگ های خونی به آن نیاز است.

خوشبختانه، ناتوکیناز، آنزیمی که از سویای تخمیر شده حاصل می شود، به روشی مشابه پلاسمین عمل می کند و به حل شدن طبیعی لخته های خون در بدن کمک کرده و از این رو، خون می تواند راحت‌تر در رگ ها جریان یابد.

در حقیقت، مطالعات علمی نشان داده اند که ناتوکیناز به بهینه‌سازی گردش خون کمک می کند.

سیر

اگر تاکنون برای تقویت سلامت قلب خود به مصرف سیر توجه ای نداشته اید، زمان آن فرا رسیده است تا این روند را تغییر دهید، زیرا این محصول می تواند به روش های مختلف برای قلب مفید باشد.

مطالعات نشان داده اند مصرف حدود چهار حبه سیر در روز می تواند به کنترل بهتر فشار خون کمک کند.

همچنین، سیر توانایی خود در کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد را نشان داده است.

اگر به مصرف سیر تازه علاقه ای ندارید، مکمل های سیر گزینه ای راحت برای دریافت مواد مغذی ضروری برای تقویت سلامت قلب هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج