۹۵۰۴۹۵
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

معلم قرچکی، چک‌های نیم میلیاردی را بازگرداند

در اقدامی خداپسندانه چک‌های نیم میلیاردی توسط معلم قرچکی به صاحبش بازگشت تا درس بزرگی برای دانش‌آموزانش باشد.

خبرگزاری فارس: غلامرضا بختیاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به چک‌های میلیاردی پیدا شده توسط یکی از فرهنگیان قرچک، اظهار داشت: اقدام کیارشم مغول زاده همکار فرهنگی ما که ۳۰ سال در آموزش و پرورش شهرستان قرچک خدمت کرده است بسیار ارزشمند و جای تقدیر دارد .

وی با بیان اینکه از حرکت خوب و ارزشی همکارمان تجلیل خواهد شد، ادامه داد: این اقدام شایسته معلم فرهیخته ما آقای مغول زاده درس بسیار بزرگی به دانش‌آموزان و همه ما داد تا امانت‌دار خوبی در جامعه باشیم.

از پیدا شدن صاحب چک خوشحالم

کیارشم مغول زاده یکی از آموزگاران دبستان شهید محمد منتظری شهرستان قرچک با اشاره به پیدا کردن مبلغ ۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در گفت گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شب‌ها برای کمک به پسرم که روبه رو مسجد جامع قرچک گل‌فروشی دارد می‌روم که حوالی ساعت ۱۱ و نیم شب بود که برای بازگشت به منزل با سرمای شدید هوا هنگامی قصد سوار شدن ماشین شویم داشتیم پاکتی را در خیابان دیدم که در گوشه‌ای افتاده بود.

وی که سی‌امین سال فعالیتش در آموزش و پرورش را پشت سر می‌گذارد، ادامه داد: پاکت بزرگ مچاله شده را وقتی با پا کنار زدم یک مرتبه دیدم پاکت، حاوی ۴ فقره چک است بدون آنکه مبالغ را ببینم پاکت را برداشتم و به پسرم نشان دادم و او گفت جمع مبلغ چک‌ها بسیار بالا و در وجه حامل نیز است.

این معلم نمونه خاطرنشان کرد: این پاکت تا دو روز در دست من بود و با چند نفر از اهالی و مکان اعلام شد که اگر کسی چک مفقود شده‌ای دارد با اعلام مشخصات این امانت را تحویل بگیرد .

مغول زاده اضافه کرد: این چک‌ها نزد من بود و سرکلاس اولین کاری که کردم با شاگردانم برای یافتن صاحب آن مشورت کردم و در خانه هم همسر و فرزندانم گفتند که این چک را باید فوری به صاحب آن برگردانیم چون احتمالا خانه یا ماشینی را معامله کرده است و الان استرس زیادی دارد.

وی یادآور شد: در کلاس درس ابتدا نگفته بودم که چک پیدا کرده ام و از هر کدام از دانش آموزان در خصوص مواجه با چنین موضوعی سوال کردم و هرکدام نظرات متفاوت داشتند و می خواستم در این فرصت یک فرهنگ سازی شود چون که من معلم هستم و قصدداشتم دانش آموزان یاد بگیرند سپس چک ها را از جیبم بیرون آوردم و با تعریف کردن ماجرا به بچه‌ها گفتم این چک‌ها در وجه حامل است و مبلغ آن هم حدود ۵ میلیارد ریال است اما باید آن را به صاحبش پس بدهم.

این معلم قرچکی تأکید کرد: تنها هدف من این بود که بچه ها یاد بگیرند اگر چیزی را پیدا کردند باید آن امانت را به صاحب آن برگردانند بعد از آن با مدیر مدرسه چک‌ها را به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک و واحد حراست تحویل دادم.

مغول زاده در پایان اظهار داشت: احساس بسیار خوبی دارم و خوشحال هستم که به عنوان یک فرهنگی توانستم این کار انجام دهم و از همه مهم‌تر اینکه توانستم به این بهانه با دانش‌آموزان درباره موضوع مهم امانتداری صحبت کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا عشقی

      خدا رفتگانت را غریق رحمت کند امثال شما انسان امانتدار راخدا ازمانگیردزنده باشی ای معلم عزیز

    • کوه یخ

      آفرین وصد مرحبا
      سعادتمند واقعی تو هستی

    • احمدرضا

      مجبوری که پس بدی ، هر جا که بری وصول کنی ، صاحب چک با قانون میاد سراغت ، چون قابل پیگیری هست ، البته دستت درد نکنه که برگردوندی، اما خیلی هم کار شاقی نبوده که ، اینقدر گنده اش میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از اون گروه های عقده از معلم هستید لطفا نظر ندید.

    • Ali Atashi

      معلمی شغل نیست کار نیست خلاصه کسب درآمد نیست. وقتی معلم در کلاس قرار می‌گیرد خودبخود تمام کارهایی که انسان را به خدا نزدیک می‌کند به افکارش وارد می‌شود وهر گز. به کاری که سر بچه ها کلاه بگزارد به فکرش وارد نمی‌شود این نظر یک معلم 30 سال خدمت کرده است اما افسوس از برداشت جامعه.

    • سارا

      معلم ها جز شریف ترین ادمهای زمینن جز پاکترین البته(( اکثرا)) با حقوق کم زندگی می کنن اما مال حرام تو زندگیشون نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج