۹۵۰۸۸۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

معاون قوه‌قضائیه: اکثر شکایت‌ها بی‌مورد است

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: ۸۰ درصد شکایت‌هایی که در دادسراها مطرح می‌شود بی مورد است و به صدور کیفر خواست منجر نمی‌شود.

صدا و سیما: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: ۸۰ درصد شکایت‌هایی که در دادسراها مطرح می‌شود بی مورد است و به صدور کیفر خواست منجر نمی‌شود.

حجت الاسلام هادی صادقی در همایش «هر مسجد یک حقوقدان» که روز پنج شنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما نیازمند تربیت حقوقی هستند و باید تلاش کنیم تا فاصله با تربیت حقوقی کم شود و جوان ما اطلاعات اولیه حقوقی را از همان دوران دانش آموزی در مدارس کسب کنند.

معاون قوه‌قضائیه: اکثر شکایت‌ها بی‌مورد است

وی افزود: آموزش حقوقی یک مسئولیت اجتماعی است که همه مسئولین نسبت به اجرای آن باید اهتمام داشته باشند و در این راه مجاهدت و روحیه جهادی داشته باشند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به طرح «هر مسجد یک حقوقدان» گفت: در این طرح حقوقدان‌ها داوطلبانه و به صورت مرتب در مساجد حضور پیدا می‌کنند و با ارایه آموزش و مشاوره‌های حقوقی به شهروندان سهم خود را در قبال جامعه ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه این طرح در سه گام انجام می‌شود، اظهار داشت: گام اول با محوریت آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم برداشته می‌شود.

وی افزود: هدف گام دوم ایجاد مصالحه بین مردم است یعنی حقوقدانان طرفین دعوا را در مسجد بیاورند و بین آن‌ها صلح و سازش ایجاد کنند تا پرونده‌های جدیدی وارد دستگاه قضا نشود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در گام سوم نیز مشاوره درست در دستور کار قرار می‌گیرد یعنی اگر امکان ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا نبود آن‌ها به درستی راهنمایی شوند تا وقت و هزینه خود را در پیگیری حقوقشان هدر ندهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه تمام مشاوره‌ها و آموزش‌ها در این طرح به صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: در استان کرمانشاه قرار است این طرح در ۴۰۰ مسجد عملیاتی شود که امیدواریم تا پایان سال بعد این تعداد به هزار مسجد برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج