۹۵۱۳۵۷
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

اگر در لیگ قهرمانان شرکت نکنیم، فاجعه می‌شود؟

ما برابر تحکم کنفدراسیون فوتبال آسیا و زور سعودی‌ها، پذیرفتیم در کشور ثالث با تیم‌های عربستانی بازی کنیم؛ حالا که بهانه‌ای تازه دست آنها افتاده معلوم است که این گونه به نمایندگان فوتبال ایران تحکم می‌کنند و حرف خودشان را به کرسی می‌نشانند.

خبرورزشی: دنیای امروز به این سمت و سو می‌رود؛ «الون ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس در حساب توئیتر خود پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۵۰ بیش از یک میلیون نفر در مریخ ساکن خواهند شد.»

ما اینجا چه می‌کنیم؟ هیچ! هنوز درگیر این هستیم که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم یا نه؟ ساکنان کره‌زمین به زندگی در مریخ می‌اندیشند، ما همچنان در گیرودار واکنش به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم.

اعراب در AFC نظارت، کنترل و مدیریت قابل توجه دارند و فوتبال ایران در این سال‌ها هرگز نقش موثری در این زمینه نداشته است. منهای مسائل سیاسی و اتفاقات اخیر که شاید کشورهای دیگر را برای سلب حق میزبانی از تیم‌های ایرانی تحریک کرده، کویت در قامت و اندازه کشورهایی نبود که این گونه علیه ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرونده‌سازی کند.

با این همه فوتبال ما در چند سال گذشته از نفوذ سعودی‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا، کم لطمه نخورد و زیر بار هر آنچه AFC امر و نهی کرد رفت. عده ای در مباحث سیاسی و دیپلماتیک، حق را به آنها می‌دادند و بعضی‌ها ما را مستحق آن مجازات نمی‌دانستند اما اگر همان موقع به تصمیم کنفدراسیون واکنش قاطعانه‌تری نشان می‌دهیم امروز این شرایط را نداشتیم.

ما برابر تحکم کنفدراسیون فوتبال آسیا و زور سعودی‌ها، پذیرفتیم در کشور ثالث با تیم‌های عربستانی بازی کنیم؛ حالا که بهانه‌ای تازه دست آنها افتاده معلوم است که این گونه به نمایندگان فوتبال ایران تحکم می‌کنند و حرف خودشان را به کرسی می‌نشانند.

در ادبیات نوشتاری ما، سیاست جایگاهی ندارد. درباره حوادث رخ داده و موضع‌گیری سیاسیون، کارشناسان در این زمینه باید اظهار نظر کنند اما حتی اگر امروز نمایندگان فوتبال ایران، لیگ قهرمانان آسیا را به دلیل این حکم جدید، تحریم کنند باز چیزی از دست نداده‌ایم. ما زمانی حیثیت فوتبال را بر باد دادیم که بیش از چهل و چند سال، نه قهرمان جام ملت‌ها شدیم نه جواز حضور در المپیک را کسب کردیم.

تجربه و کارنامه ما نشان داده تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، منهای ۳ حضور ناموفق در دیدار فینال، هرگز جام نگرفته اند؛ کشورهای عربی و البته ژاپنی‌ها و کره ای ها هر کدام به این افتخار - به دفعات - نائل شده‌اند. پس اگر این بار هم شرکت نکنیم باز برای فوتبال ایران اتفاق تازه‌ای رخ نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای تاج شما نایب رئیس AFC هستی

      تصور کن گرفتن میزبانی تیم ها تو آسیا مثل ماجرای حذف تیم وزارتی از آسیاست! خواهشا با همون جدیت و تلاش مثال زدنیت پیگیری کن!!

      اقای وزیر تو هم برای حذف نشدن سوگلیت شبانه و بی سروصدا رفتی ای اف سی کارشو راه انداختی اومدی در این رایطه هم یه تکونی به خودت بدی بد نیستاااااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما مخالفین پرسپولیس قهرمان بالاخره کی از خیالبافی دست خواهید کشید؟؟ بسوزید و همچنان به توهم و خیالبافی ادامه بدین.

      • خلج

        وقتی که جلوی سعودی ها کوتاه اومدید و حاضر شدید در کشور ثالث بازی کنید باید فکر اینجا هم میکردید، اونا پر رو شدند و الان دارن این کارها رو میکنن

    • بدون نام

      همه چی در دنیا پیشرفت میکنه
      همه چی در ایران هم برمیگرده به عصر حجر
      ا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگران نباش یه روزی با سرعت موشک بالستیک برمیگردیم و همه رو پشت سر میزاریم

    • تاج کبیر

      همین چند ماه پیش ا اف سی لیست تیم هایی که در لیگ قهرمانان اسیا قهرمان شدن را منتشر کرد که از ایران استقلال دوقهرمانی و پاس یک قهرمانی زده بود اونوقت میگید فقط سه حضور ناموفق در لیگ قهرمانان اسیا داشتیم دشمن استقلالید یا فوتبال ایران

    • صادق

      همون عربهای که میگیم عقب افتادن ببینید به کجاها رسیدن به چه پیشرفتی از هر نظر رسیدن

    • بدون نام

      اب ازاب تکان نمیخوره بایداتحادداشته باشند که بی اصالتها سیاسیش کردند زنده بادایرانی مانمی اییم اسیا

    • امین بامی

      بابا بخاطر راه ندادن بانوان کل فوتبال تعلیق شده ربطی به باشگاهها نداره ضرب العجل تموم شده

    • بدون نام

      با این شرایط فقط تحریم راهی دیگر وجود ندارد

    • بدون نام

      ازاول مانباید زیربارعربستان میرفتیم.یک کلمه بازیها تحریم.

      پاسخ ها

      • همفری بوووووگارت

        منم باتحریم بازیهاموافقم درصورتیکه میدونم 2باردیگه هم محروم میشن

    • بدون نام

      اگر شرکت نکنند چه کسی برای تماشای فوتبال تیم های عربی میره ؟ بیش از نیمی از هوادارای این مسابقات ایرانین نباید شرکت کنند

    • بدون نام

      اگه قبول کنید تیم های ملیشونم حاضر نمیشن تو ایران بازی کنن،همینطور به سایر رشته های ورزشی میرسه.زیر بار همچین تصمیم سیاسی نرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج