۹۵۱۶۱۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

لیورپول - منچستریونایتد؛ جدالی فراتر از فوتبال

رویارویی منچستریونایتد و لیورپول سال‌هاست به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دربی‌های فوتبال جهان مطرح است و این دو تیم در طول این مدت جدال‌های جذاب و پرحاشیه‌ای را تجربه کرده‌اند.

فرهیختگان: رویارویی منچستریونایتد و لیورپول سال‌هاست به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دربی‌های فوتبال جهان مطرح است و این دو تیم در طول این مدت جدال‌های جذاب و پرحاشیه‌ای را تجربه کرده‌اند. با وجود اینکه هر دو تیم در یک شهر حضور ندارند، اما دربی شمال غرب انگلیس بیش از اینکه حاصل دشمنی دو باشگاه باشد از رقابت دو شهر در دوران انقلاب صنعتی در اروپا نشات می‌گیرد.

این دشمنی از همان نخستین دیدار دو تیم در ۲۸ آوریل سال ۱۸۹۴ که با برتری ۲ بر صفر لیورپولی‌ها خاتمه یافت، وارد زمین چمن فوتبال شد و تاکنون و با گذشت بیش از ۱۲۵ سال هنوز هم با همان شدت و شاید حتی بیشتر ادامه دارد.

رکوردهای قرمزها

امشب پر افتخارترین تیم‌های فوتبال جزیره برای دویست‌وچهارمین بار رودرروی هم قرار می‌گیرند. اگر چه یونایتد در طول این دیدارها آمار بهتری نسبت به رقیب داشته و با ۸۰ برد و ۶۶ شکست از حریف خود پیش افتاده است، اما شرایط مسابقه امشب کاملا به سود بندرنشینان است. لیورپول در فصلی که یکی از رویایی‌ترین فصول تاریخ این باشگاه است مقتدرانه حریفان را یکی پس از دیگری از پیش‌رو بر می‌دارد و از ۲۱ بازی قبلی خود در لیگ ۲۰برد و تنها یک تساوی داشته است.

نکته جالب ماجرا اینکه تنها تساوی شاگردان کلوپ برابر همین یونایتد رقم خورده و شیاطین سرخ تنها تیمی هستند که توانسته‌اند در این فصل لیگ برتر از لیورپول امتیاز بگیرند. لیورپول حالا ۱۴ امتیاز با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر جدول فاصله دارد و هواداران این تیم تقریبا مطمئن هستند که پس از ۳۰ سال حسرت می‌توانند لذت قهرمانی در لیگ را بچشند.اگر چه لیورپول رکورد بهترین شروع در تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی را به خود اختصاص داده، اما یونایتد در دیدار امشب می‌تواند مانع از ثبت یک رکورد دیگر شود که البته دو بار دیگر نیز این کار را انجام داده است.

لیورپول در ۳۸ بازی اخیرش شکست‌ناپذیر بوده و این سومین رکورد برتر تاریخ لیگ جزیره است. جالب اینکه هر دو رکورد برتر توسط منچستریونایتد متوقف شد، یک‌بار در سال ۲۰۰۴ و پس از ۴۹ بازی بدون شکست آرسنال و یک سال بعد از آن مقابل چلسی که ۴۰ بازی بدون شکست داشت.

شاگردان اوله‌گنار سولشر در این فصل برابر ۶ تیم مطرح لیگ نتایج خوبی گرفته‌اند و برای این دیدار نیز امید زیادی به موفقیت دارند، اما امتیاز گرفتن از لیورپول آن هم در آنفیلد بسیار سخت‌تر از تمامی دیدارهای این فصل یونایتد خواهد بود.

طعنه کلوپ به یونایتد

نگرانی اصلی سولشر برای این دیدار مصدومیت مارکوس رشفورد، مهاجم تاثیرگذار این تیم است که به گفته سرمربی یونایتد هنوز مشخص نیست که آیا به این دیدار می‌رسد یا خیر. البته رسانه‌های هوادار لیورپول معتقدند که این بازی روانی سرمربی حریف است و مهاجم ملی‌پوش انگلیسی مشکلی برای حضور در این مسابقه ندارد.

یورگن کلوپ نیز در اظهارنظری جالب معتقد است منچستریونایتد با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار دارد می‌تواند نمایش بهتری داشته باشد و شیوه بازی این تیم برایش عجیب است: «اینکه شما تیمی مستعد مانند منچستریونایتد را داشته باشید و با این روش بازی کنید برای من عجیب است. دوست ندارم بگویم که آنها همیشه برابر ما دفاع کرده‌اند اما واقعیت این است که در دیدارهای اخیر اوضاع این‌گونه بوده است. این اتفاق هفته گذشته و در دیدار ما برابر تاتنهام نیز رخ داد. آنها فقط دنبال ضدحملات نبودند، اما برنامه اصلی‌شان همین بود. ما تا دقیقه ۷۰ آن دیدار ۸۰ درصد مالکیت توپ را داشتیم که در چنین دیدارهایی چندان طبیعی نیست.»

سرمربی آلمانی همچنین درباره بازی امشب تیمش می‌گوید: «به خوبی می‌دانیم که این مسابقه چقدر برای هواداران‌مان مهم است. یک بازی خاص و ویژه. ما نه‌فقط چنین دیدارهایی، بلکه همه بازی‌هایمان را به خاطر هواداران انجام می‌دهیم. هر دو باشگاه دشمن قدیمی هم هستند و همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام با این تیم می‌خواهیم تاریخ خودمان را بنویسیم.»

خبر خوب کلوپ برای هواداران تیمش پایان دوران مصدومیت جوئل ماتیپ و فابینیو است که برای این دیدار آماده هستند. با این حال دژان لاورن، نبی کیتا، جیمز میلنر و ناتانیل کلاین همچنان آسیب‌دیده هستند.در ترکیب منچستریونایتد نیز پل پوگبا، اسکات مک‌تومینی و احتمالا لوک شاو غایبان بزرگ تیم هستند که در کنار اریک بایی و تیموتی فوسو منسا که مدت‌ها از میادین دورند به این مسابقه نمی‌رسند. سولشر در نقل و انتقالات ژانویه به‌شدت به دنبال خرید یک هافبک طراح برای تیمش است و البته اشلی یانگ، کاپیتان تیمش را نیز به اینترمیلان فروخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید خدا لیورشوت رو شوت میکنیم

      پاسخ ها

      • 100

        داش این لیورشوت با کلوپ دهن بارسا رو صاف کرد اونوقت منچستر جلوش رو بگیره؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج