جاباما
۹۵۲۹۸۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آخرین وضعیت پرونده فریبا عادل‌خواه

وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه از تحصن موکل خود در مقابل درب ورودی بند زنان زندان اوین به دلیل اعتراض به عدم امکان ملاقات با گابریل مارشال شریک زندگی خود خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: وکیل مدافع فریبا عادل‌خواه از تحصن موکل خود در مقابل درب ورودی بند زنان زندان اوین به دلیل اعتراض به عدم امکان ملاقات با گابریل مارشال شریک زندگی خود خبر داد.

سعید دهقان درباره آخرین وضعیت فریبا عادل‌خواه موکل خود گفت: فریبا عادل خواه در اعتراض به عدم امکان ملاقات با گابریل مارشال به عنوان شریک زندگی خود، دست به تحصن در مقابل درب ورودی بند زنان زندان اوین زده است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: مقامات مسئول در زندان اوین، ظاهراً عدم ثبت رسمی ازدواج این دو در ایران را مانع این ملاقات قلمداد می‌کنند که یک راهکار عملی می‌تواند ثبت رسمی ازدواج این دو در همان زندان باشد.

این حقوق‌دان خاطرنشان کرد: هرچند این دو بیش از ٣٨ سال سابقه زندگی مشترک در فرانسه را دارند که بنا بر اصول حاکم بر شریعت و انسانیت، همین سابقه موید وقوع شرعی و عرفی عقد نکاح است. ثانیاً، نکاح عقدی «رضایی» است و برخلاف طلاق، «تشریفاتی» نیست و عمل و رفتار طرفین در طول این مدت طولانی، فراتر از لفظ و کلام بوده و خود گواه وقوع عقد بر مبنای رضایت طرفین است.

وی ادامه داد: گو اینکه، زنده یاد استاد ناصر کاتوزیان در کتاب «قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی» و در بخش خانواده تاکید دارند که می‌توان از زندگی مشترک زن و مرد و سایر قرائن، وقوع نکاح را احراز کرد.

وکیل مدافع فریباعادل‌خواه عنوان کرد: ثالثاً، آیه ٢٣٢ سوره بقره نیز اصل را بر توافق و تراضی میان زن و مرد می گذارد (اِذا تَرَضوا بَینَهُم...) و آیه اول از سوره مائده نیز بر وفای به عهد در توافقات و عقود تاکید دارد (اُوفوا بِالعُقُود...).

دهقان گفت: مضافاً اینکه، بحث بر سر «ملاقات شرعی» نیست که اساساً ثبت نکاح موضوعیت داشته باشد. بنابراین، در فرضی که مقامات مسئول در زندان هیچ کدام از این ادله و استدلال ها را نپذیرند، علی الاصول نباید برای «ملاقات حضوری» مانعی وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه معنی عقدروهم فهمیدیم . چی میگه این خانم وکیل ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج