۹۵۳۰۸۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ورود خارجی‌ها به کره‌شمالی ممنوع شد

کره شمالی در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود همه اتباع خارجی به این کشور را ممنوع کرد همزمان گزارش هایی از احتمال قرنطینه شهر ووهان مرکز شیوع این ویروس خطرناک در چین منتشر شده است.

ایرنا: کره شمالی در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود همه اتباع خارجی به این کشور را ممنوع کرد همزمان گزارش هایی از احتمال قرنطینه شهر ووهان مرکز شیوع این ویروس خطرناک در چین منتشر شده است.

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز چهارشنبه نوشت کره شمالی بخش مهمی از درامد خود را از طریق گردشگران بخصوص مسافران چینی بدست می آورد به طوری که نزدیک به ۸۵ درصد از خارجی هایی که در طول سال به کره شمالی سفر می کنند چینی هستند و درامد حاصله از آنها نزدیک به ۴۵ میلیون دلار است.

این نشریه خاطر نشان کرد که کره شمالی اگرچه به دلیل تحریم ها به این درامد ارزی نیاز زیادی دارد اما شیوع ویروس در این کشور می تواند آسیب های به مراتب بیشتری به اقتصاد این کشور وارد کند.

هنگ کنگ و آمریکا نیز تایید کرده اند که دو مبتلا به این ویروس را شناسایی کرده اند هنگ کنگ اعلام کرد فرد بیماری که از شهر ووهان مرکز شیوع بیماری در چین با قطار وارد هنگ کنگ شده در بیمارستان کویین الیزابت تحت مراقب های پزشکی قرار گرفته است.

از تایلند هم خبر می رسد که چهار نفر به این بیماری که تاکنون باعث ابتلای ۴۸۱ نفر شده و مرگ ۹ نفر را رقم زده است مبتلا شده اند ماکائو و تایوان دو منطقه دیگر نیز هر یک از بیماری یک فرد خبر داده اند و در کره جنوبی و ژاپن نیز دو نفر مبتلا شده اند.

برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال بررسی معلق کردن کلیه پروازهای مستقیم هستند که از شهر ووهان چین به سمت آنها حرکت می کند.

دولت استرالیا به مردم این کشور هشدار داده است که در صورت بروز علایم بیماری فورا به بیمارستان مراجعه کنند.

کره جنوبی نیز تدابیر شدیدی در مبادی ورودی اتخاذ کرده است پیش بینی می شود در جریان تعطیلات سال نو چین نزدیک به ۱۳۰ هزار چینی راهی کره جنوبی شوند.

عید بهار چین و تعطیلات رسمی از روز جمعه شروع می شود دولت ژاپن نشست فوق العاده ای تشکیل داده و نسبت به گسترش بیماری به دلیل سفر ده ها هزار نفر از چینی ها در تعطیلات به این کشور هشدار داده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین به بیمارستان های شهر ووهان در استان «خو بی» این کشور اجازه داده است تا هر بیمار مظنون به ابتلا به ویروس مذکور را قرنطینه کنند.

چالش اصلی اینجاست ووهان یک شهر بسیار مهم با جمعیتی بیشتر از شهر نیویورک است و گذرگاهی برای قطارها محسوب می شود و روزانه ۷۰۰ هزار نفر از طریق این شهر راهی مناطق دیگر چین می شوند قرنطینه در این شهر کار بسیار دشواری است.

چالش دیگر چین این است که صدها میلیون نفر از مردم این کشور در حال سفر در تعطیلات عید بهار هستند و این ترددها باعث سرایت ویروس به مناطق مختلف می شود.

کارشناسان گفته اند قرنطینه شهری به این بزرگی در چین بی سابقه است اما تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس قرنطینه است.

گزارش ها حاکی است بسیاری از مردم چین سفر به زادگاه های خود را لغو کرده اند و گفته اند که به دلیل نگرانی از ابتلا به این بیماری ترجیح داده اند در محل اقامت خود بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل ایران هر کی بیاد خطای انسانی نصیبش میشه با موشک میزنندش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج