۹۵۴۰۹۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه فرهیختگان: آقای تاجزاده،مغالطه‌ بس است!

روزنامه اصولگرای فرهیختگان به سخنان اخیر سیدمصطفی تاجزاده؛ معاون وزارت کشور دولت اصلاحات درباره حرکت به سمت سیاست‌ورزی جدید انتقاد کرد و آن را مغالطه‌ خواند!

روزنامه اصولگرای فرهیختگان به سخنان اخیر سیدمصطفی تاجزاده؛ معاون وزارت کشور دولت اصلاحات درباره حرکت به سمت سیاست‌ورزی جدید انتقاد کرد و آن را مغالطه‌ خواند!

روزنامه فرهیختگان: آقای تاجزاده،مغالطه‌ بس است!

این روزنامه در ادامه نوشت:

* اخیرا سیدمصطفی تاجزاده در سخنانی گفته است باید سیاست‌ورزی جدیدی در پی گرفت و در جهت آن باید یک‌سری مطالبات را با مردم مطرح کرد. هرچند مطالباتی که تاجزاده عنوان می‌کند هیچ‌کدام جدید نیست و به‌عبارت دیگر، می‌توان گفت وی و بسیاری از اصلاح‌طلبان افراطی غیر از این سخنان هیچ‌گاه حرف جدیدی نداشته‌اند و ادعاهایشان هم هیچ‌گاه بی‌پاسخ نبوده است. تاجزاده می‌گوید باید ساختار قانون تغییر کند و دوره رهبری معلوم و محدود و با رای مستقیم مردم انتخاب و با ریاست‌جمهوری ادغام شود. اولا همین گزاره آخر ادغام جایگاه رهبری با ریاست‌جمهوری یک طرح غیرکارشناسی ناشی از عدم شناخت نقش و کارکرد رهبری و خود طرح ایجاد یک دیکتاتوری قانونی در ساختار حاکمیت است. جمع شدن جایگاه‌های سیاستگذاری و اجرا در یک فرد چه کارکردی جز این خواهد داشت؟

* مغالطه تاجزاده با این پیش‌فرض است که «کسی که مستقیم با رای مردم انتخاب شود، دیکتاتور نیست یا نمی‌شود!» گزاره‌ای که هم عقل و هم تجربه آن را مطلقا رد می‌کنند. نمونه‌های سلبی و اثباتی رد ادعای او بی‌شمار است. نخست‌وزیر در انگلستان با رای مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود. آیا او لزوما دیکتاتور است؟ البته که این سخنان جدید نیست و تاجزاده هم همچون اسلاف خود، با اصل ولایت‌فقیه و قانون اساسی مخالف است، چنانکه امام‌خمینی(ره) در پاسخ به همین شبهه دولت موقت، فرمود: «ولایت‌فقیه مانع دیکتاتوری است، کنترل‌کننده دیکتاتوری افرادی است که برخلاف مصالح ملت عمل می‌کنند.»

* توصیه دیگر تاجزاده برگشتن سپاه به پادگان‌هاست؛ جمله‌ای کلیشه‌ای که هر از چندی یکی از اصلاح‌طلبان بر زبان می‌آورد و به‌دنبال القای بار معنایی خاصی به مخاطب است؛ اینکه سپاه در اموری غیر از وظایف و اختیاراتش ورود می‌کند. اگر منظور آنان از بازگشت به پادگان‌ها، غیر از تعطیلی فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان یا دستگیری دزدان و مفسدان یا فعالیت‌های عمرانی و آبادانی است، که امام و رهبری نیز نظامی‌ها را از فعالیت‌های اقتصادی و انتخاباتی منع کرده‌اند و ابهامی در این موارد وجود ندارد. اما اگر قصد اصلی آنان تضعیف امنیت کشور در جهت منافع استکبار است که جز غرب‌پرستان و خائنان، هیچ ایرانی‌ای خواستار آن نیست.

* نکته دیگری که وی مطرح کرده چندصدایی شدن صداوسیما است. البته جالب است که وقتی بحث تعطیلی پخش زنده برنامه‌هایی چون ثریا و جهان‌آرا با فشار دولت مورد حمایت تاجزاده که با سلیقه سیاسی ایشان نمی‌خواند مطرح است، هیچ اعتراضی از جانب وی و همفکرانش شنیده نمی‌شود.

* مطالبه بعدی وی استقلال قوه قضائیه است و استقلال آن را شرط اجرای عدالت دانسته. مهم‌ترین شاخصه یک حکومت مردمی، عمل برمبنای قانون است؛ موضوعی که وی و اصلاح‌طلبان افراطی شعار آن را می‌دهند اما در عمل چه؟

* ادعای بعدی تاجزاده لغو نظارت استصوابی و برگزاری «انتخابات آزاد» است. تاجزاده و هم‌حزبی‌هایش همواره مدعی‌اند شورای نگهبان با نظارت استصوابی، مانع بالا آمدن سیاستمداران شایسته و پاکدست ولی منتقد اصلاح‌طلب شده است؛ ادعایی بسیار مضحک با هزاران پاسخ. اولا چه کسی گفته شورای نگهبان افراد صرفا منتقد را ردصلاحیت می‌کند؟

* ثانیا این ادعا وقتی درست بود که هزاران نامزد و لیست اصلاح‌طلب جلوی چشم مردم نبودند و انتخاب نمی‌شدند.ثالثا این ادعا وقتی درست بود که اصلاح‌طلبان، فاسدترین چهره‌ها را در میان خود نداشتند؛ نه آنکه به اعتراف خود اصلاح‌طلبان حتی کرباسچی برای لیست نوشتن اعضای شورای شهر هم باج بگیرد! رابعا انتخابات شورای شهر بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان، برگزار می‌شود. این حجم از زمین‌خواری، فساد مالی و اداری در شوراها و شهرداری‌ها که در دوره‌های متعدد، ده‌ها شورای شهر را به‌دلیل فساد اکثریت یا حتی همگی اعضا منحل کرده، چه توجیهی دارد؟ شایستگان‌شان! توسط شورای نگهبان ردصلاحیت می‌شوند اما درباره یک «هاله تقدس» به اسم «مردم» طبق کدام منطق، منتخب مردم فساد نمی‌کند؟

* معنای ادعاهای تاجزاده درباره «تقدیس رای مردم» آن است که اعضای شوراهای شهر، صرفا به این دلیل که توسط مردم انتخاب می‌شوند همگی سالم و پاکدست و به‌دور از فساد و معاذالله امام معصوم هستند! حال آنکه اتفاقا برعکس، فقدان یک قوه نظارتی سبب گسترش و شدت یافتن فساد به بهانه گرفتن چند رای با بهای تبلیغات گزاف با منشأ فسادآمیز است.در پایان باید گفت در رد ادعاهای وی مبنی‌بر نبود آزادی در کشور، همین بس که این فرد خود عریان‌ترین و بی‌پرواترین انتقادها و تخریب‌ها را علیه رهبر انقلاب و قوای مختلف کشور ابراز می‌دارد و در مظلومیت نظام اسلامی ما همین بس که قداره‌بندان در آن دادخواه عدالت و آزادی شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه بازی قشنگی، فهمیدیم آزادی داریم ،خدا رو شکر

      پاسخ ها

      • کاربر قدیمی

        موافقم، این روال همیشگی است که درست قبل انتخابات اجرا و فردای آن موقوف می شود.

    • ...

      اصولگرا و اصلاح طلب همتون مثل هم هستید فقط بدنبال منافع شخصی خودتون هستید. آقای تاجزاده تو این مدت که بودی چه غلطی کردی. جمع کنین بساطتونو شما یه مشت آدم مرفه و غربزده بی درد هستید که اگر چیزی غیر ازین بود مردم ازتون راضی بودن یه روز وقت بذار برو تو خیابونها ببین مردم ازتون راضی هستند یا نه

    • بدون نام

      چه خوب است آدم در اظهار نظر ادب و نزاکت را رعایت کند همه ما انسانیم با سلایق و جریان فکری متنوع، درست نیست مخالف جریان فکری خود را با حرف های غیر اخلاقی و به دور از ادب اسلا می هتک حرمت کنیم برای دنیای دیگران که چهار روز مسئولیت داشتند است آخرت خود را خراب نکنیم سخنم با همه جریان های فکری است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج