جاباما
۹۵۴۷۶۵
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار از زبان رحمانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته شد که ذخایر کشور از محل تولیدات داخل تامین شود.

ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته شد که ذخایر کشور از محل تولیدات داخل تامین شود.

رضا رحمانی در حاشیه اولین همایش ملی صنعت لبنیات ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واردات محصولاتی از جمله گوشت و مواد غذایی که از نیازهای اولیه مردم است زمانی صادر شد که قیمت گوشت صعودی افزایش پیدا می‌کرد؛ بنابراین لازم بود برای تامین آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه در هر مقطعی نیاز به محدود شدن واردات باشد، محدودیت‌ها اعمال می‌شود، گفت: در جلسه تنظیم بازار امروز تصمیم گرفته شد که ذخایر کشور از محل تولیدات داخل تامین شود؛ بنابراین ذخیره‌سازی از سوی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان انجام می‌شود تا مطمئن باشند که دولت با برنامه‌ریزی به صورت بلند مدت از آن‌ها حمایت می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه در هر بخشی از فرایند تولید و توزیع که امکان کاهش قیمت باشد باید این کاهش اجرایی شود، تصریح کرد: همه تمهیدات لازم برای بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و میوه به میزان کافی خریداری شده و در سردخانه‌ها ذخیره شده است که با برنامه و در موعد مشخص عرضه خواهد شد.

ذخیره محصولات بیش از گذشته است

وی افزود: از نظر کالا مشکلی نداریم؛ به‌طوری‌که مدیر پشتیبانی امور دام امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت که در طول خدمتشان به اندازه امسال شاهد وفور کالا نبوده است؛ بنابراین ذخیره محصولات بیشتر از همیشه است.

رحمانی با بیان اینکه تولید در بخش کشاورزی و کالاهای صنعتی بهتر از سال‌های گذشته است، اظهار کرد: سعی می‌کنیم با اصلاح روش‌های عرضه، حذف دلالی‌ها و همچنین درخواست از بخش‌های مختلف اصناف و انجمن‌های تخصصی، قیمت‌ها در همه کالا به ویژه کالاهای پرمصرف تا حد امکان کاهش یابد.

وی با اشاره با افزایش قیمت برخی کالاها بعد از افزایش قیمت بنزین، گفت: آمارهای دی ماه نشان می‌دهد افزایش قیمت تخلیه شده و روند کاهشی در قیمت برخی کالاها ادامه دارد.

وزیر صمت همچنین اظهار کرد: خوشبختانه قیمت ارز به همت بانک مرکزی نسبتا به ثبات رسیده است.

عده‌ای می‌خواهند مردم احساس ناامنی کنند

وی همچنین در سخنرانی خود در این همایش درباره ادعای وجود آفلاتوکسین در شیر اظهار کرد: نحوه انعکاس این خبر مشکوک بوده و مشخص است که عمداً می‌خواهند مردم احساس ناامنی کنند.

رحمانی با بیان اینکه در کنار جنگ اقتصادی، عملیات روانی انجام می‌شود، گفت: بنابراین باید در این زمینه اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

او خاطرنشان کرد: ممکن است در مواردی به جز این موضوع بحث‌های کارشناسی صورت گیرد که نسبت به آن اختلاف نظر وجود داشته باشد که در این صورت نیازی نیست ذهن مردم ناایمن شود.

امروز (دوشنبه) اولین همایش ملی سالانه صنعت لبنیات در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور وزیر صمت، وزیر کشاورزی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و تولیدکنندگان محصولات لبنی برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس

      پیاز شده کیلویی ۱۰ هزار تومان ،گوجه فرنگی شده کیلویی ۸۰۰۰هزار تومان، باید هم وسیله برا ذخیره باشه،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت موز هم در شهرستان کیلویی ۱۶ هزار تومان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج