جاباما
۹۵۴۸۷۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بهروان: باشگاه‌ها کانون هواداران خود را تربیت کنند

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: متأسفانه در فوتبال ناهنجاری‌ها در حال تبدیل شدن به هنجار و عادت شده است.

خبرگزاری فارس: غلامرضا بهروان در گفت‌وگویی در مورد اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و تراکتور تبریز و سنگ‌پرانی و فحاشی دو طرف اظهار داشت: هیچ رفتار بدی در فوتبال مورد تأیید هیچ کدام از مسئولان، بازیکنان، مربیان و مدیران فوتبال نیست. متأسفانه در حال حاضر شاهد یک اتفاق عجیب هستیم که ناهنجاری‌ها و رفتارهای زشت کم کم در فوتبال ما تبدیل به هنجار می‌شود.

وی افزود: باید با این ناهنجاری‌ها به شدت مقابله و برخورد کرد و مسئولان باید قوی وارد عمل شوند زیرا قبح و زشتی ناهنجاری‌ها در فوتبال در حال از بین رفتن است حتی برخی می‌گویند فحاشی در فوتبال عادی است! مگر می‌شود چنین رفتار زشتی در فوتبال عادی شود. نباید فوتبال که یک پدیده مثبت اجتماعی است را به ناهنجاری‌ها آغشته کنیم، فوتبال سازنده و کارآمد است باعث نشاط اجتماعی است، نباید این پدیده مثبت را به زشتی‌ها آلوده کنیم.

بهروان تصریح کرد: فوتبال می‌تواند خانواده‌ها را در کنار هم جمع کند، رفتارهای این چنینی بسیار زشت و زننده است، در بازی پرسپولیس و تراکتور گفته شد چون تیم حریف در خانه‌اش با ما این کار را کرد ما تلافی کردیم. این حرف‌ها اصلاً قابل قبول نیست، مسؤولان باید دنبال بررسی علت و معلولی این پدیده باشند. باید قوانین بازدارنده وضع کنیم. متأسفانه همه در فوتبال به دنبال برد هستند، تماشاگر، هوادار، مدیران، بازیکنان همه فقط برد می‌خواهند در حالی که باید بدانیم یک طرف رقابت ورزشی باخت است. باید ظرفیت‌هایمان را بالا ببریم، میزان تحمل‌پذیری‌مان افزایش پیدا کند، ما یک کشور اسلامی و اخلاق‌گرا هستیم نباید قبح و زشتی رفتارهای ناپسند از بین برود و نباید در ورزشگاه‌ها شاهد رفتارهای غیراخلاقی باشیم. پذیرش اتفاقات زشت و عادی شدن آنها یعنی تبدیل ناهنجاری به هنجاری.

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به لزوم آموزش به هواداران و کانون‌های هواداری گفت: اصل در فوتبال باید احترام باشد، احترام به داور، بازیکن حریف، تماشاگر متأسفانه ما حتی این اصل را در مصاحبه‌های قبل و بعد از بازی هم رعایت نمی‌کنیم، مدام می‌گوییم حریف صفر بود حرفی برای گفتن نداشت، در حالی که وقتی به حریف احترام بگذاریم و آن را بزرگ کنیم معنایش این است که ما با یک تیم بزرگ بازی کرده‌ایم. از سویی دیگر باید برای کانون‌های هواداری و هواداران وقت و هزینه صرف شود آیا باشگاه‌ها برنامه آموزشی به هواداران داشته‌اند یا دارند؟ فوتبال برای شادی و نشاط اجتماعی است اما اکنون شاهدیم که گفته می‌شود ورزشگاه‌ها بدآموزی دارند این خیلی بد است.

بهروان با اشاره به اینکه مسئولان چه کارهایی می‌توانند برای مقابله با ناهنجاری‌ها داشته باشند عنوان کرد: وضع قوانین بازدارنده مهمترین اقدام است. باشگاه‌ها نیز باید کانون‌های هواداری خود را تربیت کنند و به آنها آموزش بدهند، سکوها طبق آیین‌نامه‌های مسابقات در اختیار مشوقین باشگاه‌ها است و این باشگاه‌ها هستند که باید هواداران خود را کنترل کنند که این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

رئیس هیات فوتبال استان مازندران با اشاره به رفتارهای زننده دیگر در فوتبال ایران گفت: آیا تا به حال بررسی کرده‌اید ببینید چرا این همه بازیکنان و مربیان ما کارت زرد و قرمز می‌گیرند؟ طبیعی است بخش زیادی از این کارت‌ها به خاطر اعتراض‌های پیاپی به داور است، بازیکنان ما عادت کرده‌اند به داور معترض شوند و آن را جزئی از مسابقه می‌دانند باید این رفتارهای زننده در فوتبال چه در روی سکوها و چه در داخل زمین اصلاح و برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باورصاد

      آقای بهروان مسئولین رده بالای فدراسیون فوتبال بی تربیت وبی ادب هستند وباید کلاس اخلاق برایشان درنظرگرفت طرفداران باشگاه ها نیاز به افراد بی تربیتی مثل شما ندارند لیکن آنقدر پرروهستیدکه حاضرنیستید بپذیرید الله برکت الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج