۹۵۷۳۱۰
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

ایجاد رونق کاذب توسط یک جریان در بازار مسکن

یک کارشناس حوزه مسکن با بیان این‌که رونق کاذب در بازار مسکن توسط یک جریان پرقدرت القا می‌شود گفت: اگر یک بسته جامع مالیاتی برای خانه‌های خالی و عایدی سرمایه تنظیم شود قیمت مسکن پایین می‌آید.

ایسنا: افشین پروین‌پور، یک کارشناس حوزه مسکن اظهار کرد: به نظرم بازار مسکن وارد رونق نشده است. آماری که از افزایش معاملات در دو ماه اخیر ارایه می‌شود هیجان کاذبی است که از طرف عده‌ای به بازار مسکن القا می‌شود. یک عده به شکل هماهنگ، جوی را مطابق توان خود ایجاد می‌کنند و حتی خرید و فروش‌هایی بین خودشان انجام می‌دهند تا نشان دهند معاملات رونق گرفته است. خرید و فروش‌ها از نوع سوداگرانه است و سال‌های متمادی این وضعیت وجود داشته و ادامه دارد.

وی افزود: ورود به دوره رونق، یک علت اقتصادی جدی نیاز دارد؛ در حالی که در هیچ یک از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران اتفاق خاصی نیفتاده است. حتی فکر نمی‌کنم قیمت‌ها بالا رفته باشد. در حال حاضر مالکان حاضرند از قیمت‌های فعلی پایین بیایند؛ زیرا توانی در بین متقاضیان واقعی وجود ندارد.

ایجاد رونق کاذب توسط یک جریان در بازار مسکن

این کارشناس بازار مسکن با بیان این‌که سوداگری در بخش مسکن باید حذف شود گفت: این حباب قیمتی به معنای شکست بازار مسکن است. به دلیل وجود جریان‌های پرقدرت و سوداگر در بخش مسکن، قیمت‌ها طی سالیان متمادی از حد طبیعی بالا رفته و سرمایه‌ها در این بخش قفل شده است.

پروین‌پور، راهکار کنترل قیمت‌ها در بخش مسکن را وضع مالیات دانست و افزود: باید یک بسته جامع مالیاتی شامل مالیات بر خانه‌های خالی، عایدی سرمایه، املاک دوم و بیشتر، معاملات مکرر و مالیات املاک لوکس طراحی شود تا مسکن از حالت سرمایه‌ای به حالت مصرفی تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد حباب قیمتی از بین می‌رود و شاهد روند منطقی در بخش مسکن خواهیم بود.

وی درباره پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۳۹۹ گفت: اگر یک مجلس مردمی، قوی و کارآمد سر کار بیاید می‌تواند و موضوع طراحی بسته‌های مالیاتی را جدی بگیرد مسکن از این وضعیت بیرون می‌آید. اما اگر این اتفاق نیفتد همین وضعیت فعلی ادامه می‌یابد و رکود سنگین‌تر می‌شود.

به گفته پروین‌پور، رکودی که در حال حاضر در بخش مسکن دیده می‌شود آن‌قدر سنگین است که فقط یک اتفاق اقتصادی بسیار بزرگ مثل بهمن نقدینگی ۹۷ می‌تواند این بخش را وارد رونق کند.

در دی‌ماه ۱۳۹۸ مطابق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان در هر متر مربع بود که نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه هم‌چنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲ و ۵۹ درصد افزایش داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارشناس واقعی ملک

      چه تحلیل سطحی و غیر کارشناسیی
      به دلیل اینکه قیمت تمام شده مسکن به مولفه هایی مثل سیمان اهن مصالح و سایر موارد که هرروز قیمت ان بالا می رود متکی هستش پس چگونه باید قیمت مسکن ثابت بماند لطفا با این تحلیل های آبکی خودتون رو گول نزنید اتفاقا دست مردم به میزان زیاد پول بی ارزش وجود داره ولی مالکان به دلائلی که گفته شد حاضر به فروش ملکشان نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت مسکن فقط بر اثر جو روانی و هو بالا کشیده در حالیکه قدرت خرید مردم نه تنها بالا نرفته بلکه افت کرده . یادم میاد دو سال پیش که قیمت مسکن یک سوم امروز بود ، باز هم رکود مسکن داشتیم و توان مصرف کننده واقعی برای خرید وجود نداشت و مطمئن باش هر که امروز مسکن بخره به شدت متضرر خواهد شد.

      • سعیدا

        تازه الان روزگار خوشمون هست چند باره شایع کردن برای گرفتن جلوی قاچاق گازوییل باید قیمت گازوییل 10 برابر قیمت فعلی شود تا بتوان جلوی قاچاق انرا گرفت همین یک عامل میتونه هزینه کالا و ماشین و مسکن رو چند برابر کنه ضمنا تا زمانی که سرمایه بانکها که تبدیل به مسکن شده فروش نره قیمت مسکن صعودی خواهد بود پس منتظر ارزونی یا سقوط قیمت مسکن و سایر اقلام نباشید و سال دیگه مطمئن باشید قیمتها بهتر از امسال نخواهد بود و ارزش پول کاهش زیادی خواهد داشت

    • بدون نام

      هر چه می کشیم از دست حبابه ، حباب مسکن ، حباب دلار ، طلا ،....کار مملکت شده حباب !

    • بدون نام

      بله حباب داره میترکه

    • بدون نام

      دقیقاً همینطوره، فروشندگان قیمتهای فضایی حداقل باید ۵ سال برای نقد شدن آپارتمان خود صبر کنند.
      بازار عرضه و تقاضا اینو میگه نه آمارسازی جعلی.
      بازار مسکن حداقل برای ۵ سال آینده در رکود سنگین خواهد ماند

    • بدون نام

      من درفازسه اندیشه شهرک صدف املاک دارم بازارکاملا داخل رکودرفته واین برادر درست میگه اگرمالیات برخانه های خالی وخانه دوم به بعد وضع کنندقیمت هاپایین می اید وگرنه هیچ مشکلی حل نمی شه

    • بدون نام

      تحلیل درست است. متاسفانه این دلال بازی و ایجاد هیجان کاذب سازمان یافته واقعیت است.

    • بدون نام

      ورودیها به مسکن (مصالح....)ارزان شود خروجی که مسکن باشدارزان می شود.نگران نباشید.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا قیمت سر سام آور زمین چه ربطی به مصالح داره !

      • بهزاد تهران

        قیمت مصالح، دستمزد کارگران، هزینه جوازها، قیمت زمین.
        این ۴ مولفه به صورت ترکیبی نسبت به ۲سال قبل افزایش ۱۰۰ الی ۱۵۰ درصدی داشته اند، اما قیمتهای پیشنهادی و مورد انتظار سازندگان حداقل ۴برابر افزایش داشته یعنی ۴۰۰درصد.
        و این به خاطر طمع زیاد سازندگان و صدالبته بنگاهی ها است.

    • بدون نام

      کاربر کارشناس واقعی ملک
      تو خودت خونه خریدی و میخواستی استفاده کنی به هلاکت پول خودتم گرفتی دیگه وارد نشو ...

    • بدون نام

      شما وام بدیم بذارید خودمون برای خودمون خونه درست کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کس منتظر ارزونی باید انقدر صبر کنه تا علف زیر پاش سبز بشه و یا صبر کنه تا جای حباب خوش بترکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج