۹۵۷۵۵۳
۵۳ نظر
۵۰۱۲
۵۳ نظر
۵۰۱۲
پ

میرسلیم: طرفداران رفراندوم باید سرافکنده باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر مشکلات جمهوری اسلام حل شود خیرش به همه جهان و بشریت می‌رسد، گفت: برای همین است که دشمنان خارجی جمهوری اسلامی و عوامل داخلی آنها در چارچوب تخریب انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون تلاش بی وقفه ای از خود نشان داده اند، تا ما دچار مشکل باشیم؛ هرچند بعضی ایرادات داخلی هم داریم.

تابناک: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر مشکلات جمهوری اسلام حل شود خیرش به همه جهان و بشریت می‌رسد، گفت: برای همین است که دشمنان خارجی جمهوری اسلامی و عوامل داخلی آنها در چارچوب تخریب انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون تلاش بی وقفه ای از خود نشان داده اند، تا ما دچار مشکل باشیم؛ هرچند بعضی ایرادات داخلی هم داریم.

سید «مصطفی میرسلیم» در نشست خبری تحت عنوان «برای ایران به نفع مردم در گام دوم انقلاب» که صبح امروز ۱۵بهمن‌ماه به میزبانی سایت خبری و تحلیلی تابناک برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: وقتی به تحولات تاریخ نگاه می‌کنیم، نبوغ انقلاب و شرایط ایران را می‌بینم؛ متوجه می شویم کشوری که تخت نفوذ استکبار بوده با رهبری دینی دقیقا در مقابل همان استکبار ایستاده و موفق عمل کرده است.

وی افزود: انقلاب در کشور باعث خشنودی و وجد مردم شد و در‌ جهان هم امیدها را در دل مردم کشورهایی که در رنج هستند، روشن ساخت. اما دشمنان ما بعد از پیروزی انقلاب به جای اینکه اقدام مردم ایران را به رسمیت بشناسند و محترم بشمرند، از در عناد با آن وارد شدند و از هیچ تلاشی برای تحت فشار گذاشتن و از بین بردن انقلاب اسلامی دریغ نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی، نشان‌دهنده عمق عناد دشمنان ما با نظام و انقلاب است که برای مردم، رهبری و انقلاب اسلامی برنامه ریخته بودند. اکنون هم بخشی از مشکلات و مسائل زیادی که برای ما به وجود آمده، ناشی از همین دشمنی هاست.

وی با بیان اینکه بخشی از این برنامه ریزی ها جنبه سیاسی دارد که نمونه‌های آن را در خبرگان قانون اساسی دیدیم؛، گفت: در این مجلس عده‌ای سخت پافشاری می‌کردند که اصل چهارم قانون اساسی که اصل ولایت فقیه است به تصویب نرسد، همین نشان می‌دهد که بعد از پیروزی انقلاب آن جریانی که منافعش به خطر افتاده یا در آینده می‌افتاد، تلاش می‌کرد از آنچه باعث نضج گرفتن انقلاب می‌شود، جلوگیری کند.

میرسلیم با بیان اینکه مخالفت با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه یا مردم سالاری دینی در سال‌های اول انقلاب در صحن مجلس خبرگان قانون اساسی به صورت فاش مطرح شد، عنوان کرد: کسانی که بعد از آنکه در آنجا نتوانستند کاری کنند و مخالف این میثاق ملی بودند، آن را در ظاهر قبول کردند، اما تمام تلاششان را برای از بین بردن انقلاب و این اصل کردند.

کسانی که دنبال همه‌پرسی بودند حالا باید سرافکنده باشند/ مجلس و دولت قانون انتخابات را اصلاح نکردند، حالا به شورای نگهبان فشار می‌آورند!/ اگر قالیباف تخلفی کرده قوه‌قضائیه باید رسیدگی کند، نه خبرنگاران

وی ادامه داد: چه جبهه خارجی به سرکردگی آمریکا و چه دست نشانده‌های آمریکا از پا ننشستند و برای ما مشکلات متعددی به وجود آوردند که هر کدامش می‌توانست یک نظام را نابود کند، اما نظام نه تنها پرچمش پرپا ماند، بلکه رأفت هم پیدا کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با طرح این سوال که آیا مشکلات ما رفع شده است؟ گفت: بخشی از مشکلات ما رفع نشده و همچنان پابرجاست که قسمتی به خاطر تلاشی است که دشمن علیه ما می‌کند، هرچند بخشی هم دلایل داخلی دارد. اگر مشکلات جمهوری اسلام حل شود خیرش به همه جهان و بشریت می‌رسد بنابراین آن‌ها تمام تلاششان را علیه ما می‌کنند.

وی اضافه کرد: مردم توانستند انقلاب کنند و به مردم دنیا بگویند چگونه از زیر یوغ ظلم خارج شوند؛ این عزم راسخ آثاری در کشور داشته که بخشی از آن سیاسی بوده است، به طور مثال به مجالس شورای اسلامی در ادوار مختلف نگاه کنید، به طور متوسط ۶۳ درصد مردم در این انتخابات مشارکت داشته‌اند که در هیچ کدام از جمهوری‌های دیگر در دنیا این گونه نبوده است. حتی در خود آمریکا هم مشارکت در انتخابات به ۴۰ درصد و زیر آن می‌رسد.

میرسلیم یادآور شد: نمونه‌ای که عرض شد، نمود آماری مشارکت در انتخابات است، اما مردم هر سال پرشکوه‌تر از سال قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده‌اند. از طرفی هم برخی اقدامات دشمنان موجب شده است که مردم نسبت به انقلاب راسخ‌تر شوند که نمونه آن به شهادت رساندن شهید سلیمانی بود؛ همه دیدند که در تشییع پیکر این سردار بزرگ اسلام و انقلاب مردم بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی و مذهبی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر شهید سلیمانی یک همه پرسی بود، با وجود اینکه نیاز به همه پرسی نبود، اما این همه پرسی انجام شد، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که دم از لزوم برگزاری همه پرسی می‌زدند باید سرافکنده شوند، چون نیازی به این همه پرسی که آن‌ها می‌گفتند نبود، اما مردم با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع سردار سلیمانی پاسخ خوبی این افراد دادند و از این همه پرسی چه چیز بهتری می‌توانستیم داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم با حضور در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، نشان دادند که پای ارکان نظام و میثاق ملی آن ایستاده‌اند و خون آن شهید به هدر نرفت و حقانیت مردم مظلوم ما را اثبات کرد. مردم ایران به ارزش‌های انقلاب وفادار بوده و عزیزانشان را هم در این راه داده‌اند در عین حال هرگز به دلشان به واسطه مشکلات مختلف از جمله تحریم و جنگ و مشکلات اقتصادی تردید راه نداده و هر بار سرافراز‌تر و قد برافراشته‌تر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب دستاورد‌های متعددی داشته است. اقتصاد ما در این سال‌ها باز بوده است و با سایر کشور‌ها تعامل تجاری داشتیم، اما با وجود مشکلات اقتصادی، تولیدات کشاورزی ما چهار برابر شده است؛ البته هنوز ما همه قابلیت‌های کشور را نمی‌شناسیم و از آن‌ها بهره برداری شایسته‌ای نشده است. در زمینه فناوری، صنعت و علم دستاورد‌های ارزنده‌ای داشته ایم که موجب تعجب و یاس دشمن شد. وجود ایران مقتدر مزاحم منافع آمریکا در منطقه است، بنابراین آن‌ها دنبال مقابله با توان موشکی ایران هستند.

میرسلیم افزود: با وجود دستاورد‌های جمهوری اسلامی، ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که بدون نقص بوده و مشکل نداشته ایم، اما انقلاب قدرت شناخت و کاستن ضعف‌ها را داشته است. باید در گام دوم انقلاب، مشکلات را برطرف کنیم. دشمن با استفاده از فضای مجازی سعی می‌کند مردم را مایوس کند ما هم ادعا نداریم اقدامات ما کامل بوده، ولی انقلاب پویاست و مشکلات و نقص‌های خود را رفع می‌کند. دشمن به دنبال تضعیف انقلاب و ولایت فقیه است، اما ارزش‌های انقلاب در مردم ریشه دوانده و به همین دلیل دشمن هم نتوانسته است به موفقیت برسد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره راهکار مقابله با گروه‌هایی در داخل کشور که برای تصعیف نظام تلاش می‌کنند، تصریح کرد: قانون اساسی باید اصل و مبنا باشد، زیرا بی اعتنایی و تضعیف قانون اساسی محکوم است البته این گروه‌ها صریح وارد صحنه نمی‌شوند، ولی مردم آن‌ها را کنار می‌زنند. با این حال باید اقدامات آن‌ها افشا شود.

وی ادامه داد: آن‌ها مطرح می‌کنند برای نجات از تحریم‌ها باید به سمت مذاکره برویم، اما مذاکره با چه کسی؟ با دشمن که در برجام ما را سر دواند و فعالیت هسته‌ای ما را کاهش داد و به تعهدات خود عمل نکرد. مذاکره با آن‌ها به معنای تسلیم است. دست نشانده‌های آمریکا در کشور ایجاد یاس می‌کنند در حالی که در کشور نیروی انسانی به اندازه کافی برای حل مشکلات وجود دارد.

میرسلیم همچنین تصریح کرد: ریشه اصلی مشکلات کشور، سیاست‌های اشتباه است نه تحریم ها. اگر خودکفایی داشته باشیم، تحریم‌ها اثرگذار نیست. رهبری از هجده سال پیش با نامگذاری اقتصادی بر سال‌ها، بر حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند، اما عده‌ای از مذاکره برای حل مشکلات حرف می‌زنند. این‌ها باید خجالت بکشند. مذاکره دریوزگی سیاسی است. ما نباید توان داخلی خود را از یاد ببریم. باید قدر جوانان خود را بدانیم. ما دنبال انزوا نیستیم، اما باید بر توان داخلی خود اتکا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر هستید با قالیباف که شایبه‌های تخلفات مالی در دوره شهرداری تهران برای وی مطرح است در یک لیست انتخاباتی قرار بگیرید، گفت: من همیشه مدعی ضرورت برخورد قاطع با فساد در تمام ابعاد آن هستم. اگر نماینده مجلس با دولت زدوبند کرد، فساد سیاسی شکل می‌گیرد. پیگیری شفافیت از اصول اعتقادی ما است.

رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه عده‌ای که خیرخواه انقلاب نیستند، خادمان انقلاب را به مسخره و به مقدسات نظام توهین می‌کنند، افزود: همین‌ها مدعی حضور در صحنه هستند، ولی ظاهر خود را حفظ می‌کنند. طیفی هم که به انقلاب اعتقاد دارند، ممکن است اشتباهاتی هم داشته اند که با تذکر این اشتباهات اصلاح می‌شود. خوب نیست که کسی اشتباه فاحش داشته باشد، ولی نباید این فرد با کسی که با نظام و رهبری مشکل دارد، مقایسه شود. باید با معتقدان انقلاب که حلا شاید اشتباه داشته اند همکاری کرد تا مخالفان انقلاب به صحنه وارد نشوند.

وی در پاسخ به این پرسش که در سال ۹۶ مطرح کرده بودید اگر قالیباف به دور دوم برود، فساد او را بیان می‌کنید، آیا الان هم حاضر هستید که فساد قالیباف را مطرح کنید، تصریح کرد: نباید کاری کرد که برای دستیابی به حقی، حق بزرگتر یعنی مدیریت درست جامعه به نفع مردم است به خطر افتد. کار افراد همفکر خود را بدون نقص نمی‌دانم، اما به آن‌ها تذکر می‌دهم که نقص آن‌ها برطرف شود. بحث مماشات مطرح نیست. من الان جبهه‌ای را باز نمی‌کنم که به انقلاب ضربه بخورد.

میرسلیم اضافه کرد: در مورد قالیباف نباید توسط شما خبرنگاران حکم داده شود. عده‌ای از وفاداران انقلاب مجبور هستند سکوت کنند تا اصل انقلاب آسیب نبیند. قانون انتخابات هم مشکل دارد و من هم به آن اعتراض کرده ام، ولی به هر حال الان باید به این قانون کار کرد. کسانی که مورد اشاره شما هستند مدعی اند محکومیت قضایی ندارند. الان مردم خودشان باید تصمیم بگیرند کسی نمی‌تواند مردم را برای رای مجبور کند.

وی درباره عملکرد شورای نگهبان درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات، اظهار کرد: کار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها ساده نیست. کار شورای نگهبان قضایی نیست، بلکه براساس استعلام ها، صلاحیت افراد را بررسی می‌کند. شورای نگهبان را نمی‌توان معطل بررسی دستگاه قضایی کرد. اگر بعد انتخابات دستگاه قصابی حکم محکومیت داد، می‌توان با آن نماینده برخورد کرد. دیده ایم که دستگاه قضایی با چند نماینده مجلس هم برخورد کرد. با این حال معتقدم که با اصلاح قانون انتخابات می‌توان به عملکرد شورای نگهبان کمک کرد، ولی دولت و مجلس قانون را اصلاح نکرد و حالا به شورای نگهبان فشار می‌آورند. البته نمی‌توان مدعی بود که کار شورای نگهبان صددرصد بدون نقص است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این پرسش که موتلفه ادعا کرده است که اصلاح طلبان در تهران ۱۳۰ داوطلبان شناخته شده دارند. آیا موتلفه حاضر است این اسامی را منتشر کند تا مشخص شود اصلاح طلبان پنهان کاری می‌کنند یا موتلفه ادعای اشتباهی دارد، گفت: از دبیرکل موتلفه بخواهید این اسامی را منتشر کند، چون من داوطلب انتخابات هستم و داوطلبان نباید علیه هم افشاگری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      جرات انجام رفراندوم رو ندارید .مخصوصا درباره بالاترین مقام اجرایی کشور.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بحران

        هر چهار سال یکبار کشک داریم میسابیم؟

      • بدون نام

        درسته

      • بدون نام

        مگه رفراندوم جزءقانون نیست

      • بدون نام

        آفرین. م

      • بدون نام

        جوری میگه طرفداران رفراندوم حالا باید سرافکنده باشن انگار اتفاق خاصی افتاده مثلا هر یک دلار شده پونصد تومن ما!!!
        چی شده ناموسا
        وات دفاز؟!

      • بدون نام

        درود بر شرفتون که حرف حق این بزرگوارو سانسور نکردید

    • بدون نام

      تو یکی دیگه حرف نزن معلوم نیست کیی واز کجا آمدی مردک پدر مان درآمد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کس پای صندوقهای رای نرود. چون هر بار رای دادیم بدتر قبل شد اینها هم مردم ساده اوح را شناختن

      • بدون نام

        توجوابت را ۹۶ ازمردم گرفتی وازترس فرارکردی حالاهم حق داری ازرفراندم بترسی چون شماازمردم و رای شان میترسید چون میدونید بامردم چه کرده اید

      • بدون نام

        ظاهرا از هند تشریف دارند

      • بدون نام

        چند سال پیش معلوم شد دیگه از فضا اومد به فضا هم برگشت..
        دوباره از فضا اومده ولی اینبار میمونه نمیره حالا حالاها...
        خخخ

    • بدون نام

      چه جالب یعنی ما در رفرااندومها نباید شرکت کنیم .از تو بعیده که بگی مردم در انتخابات پیش رو شرکت نکنن

    • بدون نام

      ترسوهایی که از رفراندوم میترسند باید سرافکنده باشند بعد از 41سال رفراندوم حق ملت هستش از نتیجه خواست مردم میترسید؟یعنی نتیجه رو میدونید اگر میدونید چرا نمیرید؟

    • بدون نام

      خدا رو شکر اقای میر سلیم شکمش سیره و غم اجاره خونه ندارد و خجالت زده خانواده اش هم نیست ..پس همه چی عالیه و مملکت هم گل و بلبله

    • بدون نام

      برو بمیر رفراندوم یعنی دموکراسی محض

    • مجتبی

      این حزب پولدار و ثروتمند موتلفه بر چه اساسی سخنگوی مردم شده؟ امتحانش ضرر نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ضرر داره!

    • بدون نام

      سخنرانیهای انتخاباتی این مدعی را (که غیر قانونی هم هست ولی بلدند کلاه شرعی درست کنند !!!) اگر بررسی کنید درهرمورد سخنرانی خودش و حرفهایش را نقض می کند !!!!

    • حسین

      کسانی که درصدد سواستفاده از تششیع جنازه حاج قاسم شهید هستند بعد از چهل سال هنوز این مردم را نشناخته اند که بفهمید این مردم فهیم و نجیب دوغ و دوشاب و خادم و خائن را تفکیک قایل هستند ولی شما مدعیان دروغین هنوز تفاوت رفراندوم با تششیع جنازه را نمیفهمید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مردک بیسواد هنوز معنی رفراندوم را نمیدونه

      • بدون نام

        میر سلیم تو از رای که آوردی خجالت نکشیدی انداز کوپنت حرف بزن

      • بدون نام

        افرین...

      • .........Z.......Y...........

        '''' رفراندوم'' پنجاه میلیون نفری!!

      • مسعود محمد حسینی

        میرسلیم تو از رفراندم چه میدانی

      • بدون نام

        دمت گرم درود بر شرفت....

      • بدون نام

        احسنت

    • بی نام

      یه کلمه هم از مادر عروس

      پاسخ ها

      • امینی

        آقای میر سلیم جان بچه هات بذار مردم ومسولین کارشونو انجام بدن تو انتخاب قبل مردم بدرستی با رای جواب شمارو دادن بااین کارا کار نداشته باش

    • بدون نام

      هروقت رفراندوم گذاشتیدوپیروز شدید اونوقت حرف بزن

    • بدون نام

      فعلآ که شماسرافکنده هستید

    • بدون نام

      میر سلیم حیا کن

    • بدون نام

      تو چی میگی؟؟ عین چی سر زمان انخابات پیداش میشه و کارشناسی میکنه

    • بدون نام

      میر کریم مردم از انقلاب بدشان نمی آید از طرز فکر تو و امثال تو که همیشه حرف غلط و نابجا می زنید ناراحت هستند چون فقط به فکر مقام و ثروت هستید هر کاری دوست دارید انجام می دهید

    • بدون نام

      شرمنده کسانی باید باشند که میدانند در قانون اساسی چیزی به نام رفراندوم وجود دارد ولی به خاطر ماندن در قدرت این حق مسلم را از مردم دریغ میدارند و خیلی هم خوب میدانند که اکثریت مردم رفراندوم میخواهند

    • بدون نام

      چه لزومی دارد نسلی برای نسل دیگر تعیین سرنوشت کنند

    • بدون نام

      آقای میر سلیم تو سر پیازی یا ته پیاز که از خودت نظر در میکنی

    • شاهد

      فقط وفقط رفراندوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافق رفراندومم . یکیشو بزاریم برای بودن یا نبودن روحانی

    • پاکدل

      همه تون مثل همین
      از یک قماش

    • بدون نام

      بروبابا...هندی...شماخیرت به مردم نرسیده حالاپیشکشت میخوای کل دنیاروباکاراتون مستفیض کنی.....حالت خوش نیست تو

    • بدون نام

      17...1اره کشک میسابیم اون هم چه کشکی...چهارنفرادم میزارن جلوت بایدبه همونارای بدی.....منظورازرفراندوم روهنوزنفهمیدی..بانمیخوای بفهمی که ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ومجلس نداره

    • میلاد

      بازاین هندی حرف زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماتاعتدالیون و اصلاح طلبان۸سال دولت و مجلس قبضه کردید دخالت نمیکشیداصولگرایان را محکوم میکنید درصورتیکهازاول انقلاب دولت در دست اصلاح طلبان بودبجزدوره احمدی نژادشمااصلاح طلبان بااین کارنامه با چه رویه کاندیداشدید و وقت شورای نگهبان گرفتید

    • بدون نام

      با این طرز فکر می خواستی رییس جمهور شوی
      برو لااقل قانون اساسی را مطالعه کن
      با لباس مسخره ات

    • بدون نام

      مادر عروس

    • سعید

      یعنی توی کشوری مثل سوییس که رفراندوم گذاشتن، مردم سرافکنده شدن!

    • بدون نام

      بزرگوار شما رو که حزبتون در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری دک کرد و رکبی زد بهتون و از حمایت شما دست کشید اونوقت نشستی برا مردم و کل دنیا نسخه می پیچی!!!!!حزب خودت رو قبول نداره برو اول اونو درست کن بعدش نسخه بپیچ!!!!!

    • بدون نام

      انتخابات مجلس خودش رفراندومه تعداد رای دهندگان و کسایی که رأی نمیدهند مشخص میشود

    • بدون نام

      جمهوری اسلامی باهمین رفراندوم روی کاراومد

    • محمد جیرانی

      مردم تا کی تاوان اشتباهاتشون میخان بدن ....

    • مردم

      دقیقا کدوم مردم به منم بگید لطفا خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج