۹۵۸۷۸۷
۱۵۷ نظر
۵۰۱۲
۱۵۷ نظر
۵۰۱۲
پ

تغییرات تازه و عجیب کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: به شورای عالی پیشنهاد داده‌ایم که زبان عربی و چینی به عنوان زبان‌های بین‌المللی به این سبد اضافه شود والبته به معنای اجبار دانش‌آموزان و تمهید روش اجرای آن نخواهد بود.

عصر ایران: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بود.

تغییرات تازه و عجیب کتب درسی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی ذوعلم در نشست خبری:

* به تازگی مجلس شورای اسلامی مصوبه ای مبنی بر مکلف کردن وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر گنجاندن توطئه‌ها و جنایات آمریکا نسبت به ملت ما در کتاب‌های درسی داشت که توسط رئیس جمهور محترم به این دو وزارتخانه ابلاغ و توسط وزیر محترم آموزش و پرورش به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ابلاغ شد. البته قبل از آن هم به این توطئه‌ها در کتاب‌های درسی پرداخته شده بود، ولی این مصوبه دولت محترم برای ما وظیفه‌ی بیشتری ایجاب می‌کند تا سرفصل‌های گویا، جامع و متقنی در این زمینه را به کتاب‌هایمان اضافه کنیم.

* (درباره جزئیات گنجاندن این سرفصل‌ها): اگر بخواهیم از نظر تاریخی به 10 عنوان از عناوین مهم جنایات آمریکا علیه کشور خودمان بپردازیم، شاید اولین آن خیانت به دکتر مصدق در سال 1331 است که در آن آمریکا‌یی ها به وعده‌های خود عمل نکردند. جنایات 25 ساله آمریکا از سال 1332 تا 1357 در مقابله با انقلاب اسلامی و حرکت مردم ما و پولی که هزاران مستشار آمریکایی از ما می گرفتند ولی منافع آمریکا را تامین می کردند. دولت آمریکا باعث تاخیر حداقل نیم قرن( 50 سال) پیشرفت ما در تمدن، تاریخ، فرهنگ و .. داشت که توطئه ای نابخشودنی است. توطئه حمایت از شاه که به خاطر همین حمایت ها پیروزی انقلاب اسلامی به تاخیر افتاد، توطئه تفرقه بین مسلمانان که همچنان به انواع و اقسام مختلف استمرار دارد، تفرقه بین شیعه و سنی، تفرقه بین حوزه و دانشگاه، تفرقه بین روشنفکران و مردم، تفرقه بین دولت و ملت و ایجاد گرایش سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی و جنایت آمریکا برای حمایت همه جانبه از صدام حسین و حمایت از حمله عراق به کشور ما که اگر این حمایت آمریکا نبود، قطعا این جنایت رخ نمی‌داد.

* (در خصوص برخی تغییرات در محتوای کتاب‌های درسی): کتاب درسی مثل کتاب عادی نیست که مولف در آن همه ی نقش ها را داشته باشد. نویسنده کتاب هر شخصیتی هم که باشد، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی براساس مطالعاتی که انجام می شود و نظرسنجی که صورت می پذیرد، ممکن است اصلاحاتی را انجام دهد و به اطلاع مولف هم می رساند و اکثر اصلاحات هم با موافقت خود مولف انجام می شود و آنجا هم که با نظر مولف نباشد به خاطر آنکه حق معنوی آن اثر بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است و ما باید پاسخگو باشیم؛ این تغییرات را انجام می دهیم.

* (با تاکید بر اینکه شاخص های دانش آموزان ما در اسناد تحولی آمده است): خوشبختانه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان ما تا حد بسیار خوبی به این شاخص ها نزدیک شده اند و امروزه دانش آموز، نوجوانان و جوانان ما پرسشگر، اهل مطالبه، اهل طراحی، اهل تفکر، اهل نقد، اهل خلاقیت، مومن، انقلابی و اهل جهاد فی سیل الله است و این موارد قابل توجه است که یک نمود مهم آن را در حضور چشمگیر جوانان ما درهمین ترور ناجوانمردانه آمریکا نسبت به سردار شهید سلیمانی دیدیم. اما اینکه آموزش و پرورش در این جهت چقدر به وظایف خودش عمل می کند من هم نقدهایی دارم. تصور من این است که دانش آموزان، جوانان و نوجوانان ما آن چنان که باید در بستر تربیت مدرسه‌ای در حد مطلوب این ویژگی ها دست پیدا نمی کنند. خود من هم به برنامه درسی و کتاب‌های درسی انتقاد دارم که باید در جای خودش با دید کارشناسانه به آن پرداخت.

* یکی از علل و عوامل بازآرایی تشکیلات سازمانی این بود که زمینه مشارکت دیگران در تولید مواد و رسانه آموزشی و بسته های یادگیری را ایجاد کنیم و در مهرماه 99 حداقل چند مورد از طرح واره های بسته های یادگیری که می تواند توسط دیگران تولید شود را رونمایی کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم که کار بسیار ظریفی است و فناوری نرم کارشناسی نیاز دارد.

* (در خصوص کتابهای غیردرسی): سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان را با مطالعه و مانوس بودن با کتابهای غیر درسی تشویق می نماید و استفاده از مجلات رشد را در همین راستا میداند. اینکه ما بتوانیم بخشی از انتقال مفاهیم و محتوای آموزشی دانش آموزان را از طریق مطالعه کتاب های غیردرسی انجام دهیم در برخی دروس ممکن است؛ مثل مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی و کتاب های دینی مااین کار را انجام می دهیم و امیدوارم همکاران ما هم بتوانند این کار را دنبال کنند.

* (با تاکید بر اینکه بحث حذفیات تعبیر درستی نیست و باید گفت تغییرات و اصلاحات): در خصوص مواردی که مطرح کردید کارشناسان محترم ما که آن زمان در سازمان حضور داشتند پاسخ دادند، نمی توانم پاسخ دهم چون من آن زمان در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نبودم. در مورد آینده کتابهای ادبیات فارسی هم باید نشستی با مسئولان حوزه تربیت و یادگیری ادبیات فارسی ما داشته باشید و قطعا در این مورد توضیحات کارشناسانه خواهند داشت.

*به شورای عالی پیشنهاد داده‌ایم که زبان عربی و چینی به عنوان زبان‌های بین‌المللی به این سبد اضافه شود والبته به معنای اجبار دانش‌آموزان و تمهید روش اجرای آن نخواهد بود .

* باید راه‌های جدیدی برای تقویت زبان خارجی دانش آموزان پیدا کنیم وامیدواریم تنوع بخشی در زبان خارجی دانش آموزان داشته باشیم.

*(با اشاره به برخی حذفیات درکتاب‌های ریاضی): دانش آموزان باید دردانشگاه انتگرال بخوانند قرار نیست تمام مباحث رادر مدارس یاد بگیرند چراکه باید بتوانند به توانمندی اخلاقی و فکری برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا افرین
      نظام اموزشی رو درست کنین تا جامعه درست بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا مشکلات آموزشی قبلی مثل مافیای کنکور و سهمیه ها درست نشده سایر کارها نمایشی و الکی و پول هدر کردنه

      • بدون نام

        تا مشکلات آموزشی قبلی مثل مافیای کنکور و سهمیه ها درست نشده سایر کارها نمایشی و الکی و پول هدر کردنه

      • بدون نام

        اینا باید از پایه تا آخر رو عوض کنن وگر نه که این کارا مشکلی حل نمی کند

      • بدون نام

        چرا عجیب!!!
        ...

      • کامران فروهر

        روش خوردن خفاش، گوشت گربه و سگ، سوسک. هم به دانش آموزان آموزش داده بشه!!... مگه قرار نیست بچه ها زبان چینی یاد بگیرن و با فرهنگ چین آشنا بشن؟!..در ضمن اصلا و ابدا لازم نیست از مهر و محبت و صفا و خدمات روسیه، چیزی نوشته بشه، چون بچه ها بزرگترها ، خودشون آگاه هستن، مثل اشغال ای ایران در جنگ های جهانی اول و دوم توسط روسیه، اشغال بخش های شمالی ایران، توسط روسیه، تاسیس و حمایت از حزب توده و گروههای وابسته به آن حزب ( چریک های فدایی و پیکار و..) برای کمونیست کردم ایران ( که البته تا حد زیادی موفق هم شدند، هنوز هم حزب توده و کمونیست ها در داخل و خارج ایران فعال هستند) .....و دهها توطئه علیه ایرانی...

      • بدون نام

        خوشبختانه بچه های الان با کمک تکنولوژی سواد رو بدون نیاز به مدرسه یاد میگیرن و نیازی به گرفتن مدارک به درد نخور این جامعه هم نیست امثال ما گرفتیم چی شد ،مدرسه ها هم مال همونایی که آینده میخوان میزها رو اشغال کنن،بچه های الان خودشون در آینده فکری به حال شغلشون خواهند کرد اینجا درس نخونن هم ضرر نکردن

    • بدون نام

      به امید خدا روز به روز داریم پیشرفته تر میشیم. ماشالله به این طرز فکر که مال قرن 24 هست

      پاسخ ها

      • محمد جواد عباسپور

        قرن ۲۴
        خوبی؟

    • بدون نام

      کلا ریاضی را حذف کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ریاضی و زبان انگلیسی را حذف کنید

      • بدون نام

        جغرافيا حتما حذف شود ّدر باره كرستف كلمب حرف ميزنه

      • بدون نام

        آره ، توروخدا ریاضی رو حذف کنید.

      • بدون نام

        چشم عباس آقا

    • برق

      فردا اصلا میگن نیازی نیست ریاضی بخونن

    • بدون نام

      بجاش کلاس قرآن با صوت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به عصر حجر خوش آمدید

      • بدون نام

        تا چشت درآد

      • اره دقیقا

        اره دقیقا

      • بدون نام

        باعث افتخاره اگه بشه که عالی میشه چی بهتر از قران برای زندگی بشر مفیده

    • بدون نام

      پیش بسوی کم سوادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه من کلاس سومه هر رو از درس های ریاضی و علوم کم میکنند و هدیه های اسمانی و ..زبان عربی و .مسایل سیاسی را به بچه هشت ساله تدریس میکنند اصلا شده درس های حوزه

    • بدون نام

      يه كلام بگين معلماتون بلد نيستن تدريس كنن
      پونزده سال پيش دوست من يا سهميه اومد دانشگاه معدلشم نوزده بود نميدونست انتگرال رو با الف مينويسن يا عين
      من ارشد رياضى ام از دبيرستانم مفهوم انتگرالو عالى ميدونستم اگه خواستى بيا تو كمتر از پنج ديقه بهت انتگرالو ياد ميدم عامو
      نمره بيار ترين بخش رياضى تو دانشگاه و مدرسه همين انتگرال بود همين گوشى و ماشين كه استفاده ميكنى توش انتگرال به كار رفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدابه دادمون برسه داریم میریم عصرحجر.

      • ناشناس

        لایک داری.منم ارشد مکانیک دارم و اتفاقا انتگرال از بخشای نمره بیار هست و مثل جدول ضرب راحت و آسونه مشکل از جای دیگه اس وگرنه در همه ممالک پیشرفته روی مهارتهای .البته ریاضی تاکیدمیشه.

    • بدون نام

      هیچ عاقلی نیست با این گند کاری مخالفت کنه؟

      پاسخ ها

      • عبدالصمد

        تو که هستی برو مقابله کن بحر العلوم

      • بدون نام

        اتفاقا انتگرال جز مباحث اسون ریاضی بود

      • بدون نام

        برای امثال صمد همون مکتب خوبه تا با فلکش شاید آدم بشه

      • بدون نام

        صمد چشم از باقرزاده بر ندار لیلا بهتره؟

    • بدون نام

      لطفاازبذل وبخشش دریای خزر به روسیه هم بنویسیدخخخخ

      پاسخ ها

      • محمد جواد عباسپور

        یا مثلا شوهر کردن بحرین

    • رها

      همه روول کنید زبان چینی رو.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این میگن شستشوی مغزی

      • بدون نام

        نگران نباشید بعداز اینکه گندش دزامد دوباره میکن کار اشتباهی بوده ویه عده هم که عمرشان تلف شده وموش آزمایشگاه بودند به درک

      • بدون نام

        بسیار زبان زیباییه

    • بدون نام

      پس باید منتظر موج عظیم بیسوادی در کشور باشیم . مسئولان به این فکر نکردند که بچه ها فقط در مدرسه حضور ندارند و درخانه از پدر و مادر واقعیات رو میپرسند و یاد میگیرند ؟ درسته آمریکا با مردم ایران بد کرده ولی دلیل این بدی خود مسئولان ما هستند ، بچه من باید بدونه چرا آمریکا با کشورهای همسایه ما بد نیست و فقط با ما بده

      پاسخ ها

      • پرسپولیس کبیر

        احسنت حرف حساب جواب نداره.

      • بدون نام

        چون ما اجازه نمیدیم توی خاک ما پادگان بسازه و با همون مارو بدبخت کنه

      • عبدالصمد

        فکرتو اصلاح کن مسولان ما بد کردند ؟ چه بدی کردند ...

      • بدون نام

        خدا بیامرزه پدر و مادرت

      • بدون نام

        دقیقااا

      • بدون نام

        برو بابا

      • بدون نام

        مثل امریکا هیچ کشوری اینقدر به ملت ایران بد نکرده

      • بدون نام

        مرگ بر امریکا

      • بدون نام

        اگه دست امریکا بودیم مثل کشورهای اسلامی اونوقت مثل بن سلمان میشدیم ترامپ اونجوری تحقیرش میکرد نکنه تو هم میخوای فقط شکمت سیر باشه ولی برات فرقی نداره از چه طریقی و از چه ذلتی مهم شکمته

      • بدون نام

        امریکا از اول با ما بد کرده بدجوری هم بد کرده اونوقت تو میگی امریکا خوبه ما بد کردیم

      • بدون نام

        اینقدر ما از امریکا کشیدیم که اگه امریکا با خاک یکسان هم بشه اتیشمون خاموش نمیشه

      • بدون نام

        اگه امریکا مثل کشورهای همسایه تو کشورمون پایگاه داشت اونقت میشدیم مثل چند سال پیش که حتی حق یه چخه به سگشون رو هم نداریم

      • بدون نام

        تو مزدور امریکایی وگرنه این حرفو نمیزدی

      • بدون نام

        امریکا امپریالیسته.به بچه ات معنی امپریالیسم رو یاد بده!

      • بدون نام

        احسنت به شما همین آلانم ایران عقب موندست

      • بدون نام

        حرف حقو زدی دمت گرم

      • بدون نام

        باید حقایق رو به بچه ها گفت و اجازه نداد ذهن بچه ها رو با دروغ و سیاست پر کنن ...بچه امید شادی و اخلاق باید یاد بگیره حالمون از دعواهای سیاسی بهم خورد

    • بدون نام

      از روسیه و چین و سوریه و یمن و اردن و عراق ووووو هم بنویسید پربارتر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

      • بدون نام

        همه کارا درست شدن همین کم داشتیم ...

      • عبدالصمد

        چشم منتظر دستور جنابعالی بودیم پس اجازه دادید

      • بدون نام

        زیاد اثربخش نیست حتی اگر کل درسها باشد بخاطر اینکه مردم بدولت خوشبین نیستند و اعتماد ندارند بدولت نماینده ها نظر من است

    • بدون نام

      گند زده شده به نظام اموزشیمون

    • بدون نام

      زبان عربی میخوایم چیکار بسه ..

    • هه

      آب رو بریزین اونجایی که میسوزه این دری وریا چیه میخواین بزارین تو کتابا.

    • آتناااااااااا

      ترجیح میدم خودم به بچم درس بدم تا اینکه تو یه همچین محیطی درس بخونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو خارج

    • م

      همه چی درست شده فقط مونده بودهمین اینم که درست شد

    • ابی

      چرا دیگه مدارسو سیاسی میکنن اصلا جای همچین چیزی نیست ...

      پاسخ ها

      • مجید

        آفرین فقط یه زحمت بکش به اسرائیل هم بگو این کار رو با مهدکودکی هاشون نکنه من خیلی نگران اونام هستم

    • بدون نام

      هیچ فایده ای نداره چون بچه ها که میان خونه با هیجان تعریف میکنن امروز اینو خوندیم خانواده ام میگن عزیزم اینا همه اش دروغه ولیییی تو مدرسه نگی هااااا و رشته هاست که پنبه میشه خخخخخخ

    • بدون نام

      انتگرال مهر ۹۷ حذف شده بود
      الآن صداش دراومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتگرال فهمیدیم نخبه ای

      • ناشناس

        الان صداش در اومده چون دیپلمه هاش رفتن دانشگاه و اساتید بیچاره معترض شدن که چرا از مدرسه حذف شده.

    • بدون نام

      جان مادرتون بچه هارو وارد سیاست نکنید بگذارید اونها آدم بار بیان

    • بدون نام

      چرا از جنایت وحشتناک روسها خبری نیست!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تجاوز روس ها در شمال ایرانو از تاریخ حذف کنین زشته واقعا

    • بدون نام

      وای وای وای از دست اینا،خدایا ما رو نجات بده

    • بدون نام

      دارن کاری میکنن که اکثر بچه ها مجبور به گیمر شدن و استریم کردن میشن! پس فردا ازشون میپرسن رشته و شغل میگن زیر دیر دیپلم، گیمر! ‌ واقعا دیگه باید ترک تحصیل کرد تو این وضع

    • سجاد

      شوخیه دیگه نه واقعا دارید شوخی میکنید ...

    • علی

      زبان انگلیسی زبان رسمی دنیاست. مگه میشه جاش زبان چینی گذاشت!!!!
      بعدش هم زبان انگلیسی که مال آمریکا نیست که باهاش مخالفت میکنن. واقعا که ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا نمیدونن تو کل دنیا بخوای مقاله بدی باید به زبون انگلیسی باشه
        هر چند مقاله های اینا عربیه

    • شرف

      خدا مرگتون بده. جنایات امریکا به ما چه . درسی بگنجانید تا بدبختی این ملت برطرف بشه. من تا یادم از اول دبستان همش گفتم مرگ بر امریکا . چی شد دست بردارید ادم بشید.

    • بدون نام

      هر کاری دلتون میخواد بکنیییید فقط بدونید تاریخ همه چیز رو در خودش داره و ب آینده گان خواهد گفت ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما ... پس بشین تا تاریخ خودش بگه

    • بدون نام

      درس های کفرآمیز مثل ریاضی و فیزیک و شیمی و علوم وهندسه رو حذف کنید بدرد اینجا نمیخورن. ههههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو یک تفرقه افکنی. این حرف عقیده تو نیست.

    • mrkorwell

      ریاضی، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و تمام علوم تجربی رو هم حذف کنید، به جاش فقط دینی، زبان عربی، قرآن و جنایات آمریکا تدریس بشه. وا...

    • فرساش ایرونی

      تو کتابها اینم بگنجونن که یه زمان ۵۰ درصد از دریای خزر متعلق به کشور ما بود... که روسیه و کشورهای جدا شده از شوروی سابق همراه با نامسئولان این رو به ۱۳ درصد تبدیل کردن...و هزاران خرابی دیگه که به بار آوردند برای این مرزوبوم....

    • بدون نام

      کتاب تاریخ رو بکنید تاریخ و سیاست، همه رو توی اون بگنجونید

    • بدون نام

      زبان انگلیسی رو حذف و روسی و چینی رو جایگزین نمایید .باشد که رستگار شوید

    • بدون نام

      علوم و فیزیک را گسترش دهید به جای دشمن تراشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا پرستها که دوست دارند محصولات امریکایی مصرف کنند از کی تابحال طرفدار علم و دانش شدند؟

    • آرمان

      جالب اینه که خیلی از مردم آمریکا اصلا نمیدونن ایرات کجای دنیاست.

    • keramat

      نظام آموزشی رو خراب کنید

    • ایرانی فقیر

      دروس کنکور کاهش یابد وقتی آموزش و پرورش دروس عمومی را طی آزمون های مختلف می سنجد دیگر چرا باید دوباره کنکور داد و دروس تخصصی هم دقیقا مطابق با رشته های دانشگاهی آزمون گرفته شوند، حذف کنکور ناعادلانه است اما آزمون کنکور اصلاح اساسی لازم دارد

    • بدون نام

      مطمئن باشید که هرچه شما در مدارس رشته کنید خانواده ها در منزل برایتان پنبه میکنند. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلا این حرف رو زده بودی

    • بی نام

      .. آخه زبان چینی ؟؟؟؟ چقد شما دیگه پاچه خوارین.
      ...

    • بدون نام

      خیلی مسیر آموزش کشور مسیر درستی بود که بدتر گند زدن توش

    • m

      الا برکت الله!!! گل بود به سبزه نیز آراسته شد...

    • نقاب

      درس اختلاص چی ؟
      این جلسه درس اختلاص

    • ناشناس

      خخخخخ

    • keramat

      تورو خدا بیش از این با آبروی کشور بازی نکنین

    • s,kh

      اصلا کل‌ اموزش پرورش را تعطیل کنید و همه بچه ها را به جای مدرسه بفرستید حوزه علمیه تا خران اینده زیاد بشه .چون از قدیم میگن تا خر هست خرسوار هم هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانشگاه فقط مال خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و ... است به خودتون زحمت ندید

    • بی نام

      میخوان با ارجیف ودروغهاشون مخ بچه هارو از بچگی شستشو بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اینکه شماها با این حرفها مغز جوانان را از اون ور دنیا شستشو نمی دهید.

    • بدون نام

      بجای اینکه کتابا سخت تر بشه اموزش بهتر داره برعکس میشه

    • بدون نام

      یه خورده هم از خیانتهای روسیه وچین وعربها بگنجانید که الان هم بهشون خیلی وابسته اید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چین خیانتی نداشته

    • بدون نام

      زبان انگلیسی باید زبان رسمی بشه .منه ترک منه عرب منه کرد بجای اینکه اول فارسی یاد بگیرم بعد برم زبان بین المللی یاد بگیرم از همون اول انگلیسی رو یاد بگیرم که بین المللی هست نه این که فارسی رو قالب کنیم که به هیچ دردی هم نمیخوره. این بین وقت مردم ترک کرد عرب هم تلف نمیشه برا یادگیری زبان بی فایده فارسی. باور کنید راه درست همینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونوقت باهوش بخوایم تو کشورمون به شهرهای دیگه سفر کنیم به چه زبونی صحبت کنیم که زبون هموطنمون رو بفهمیم تو خاک ایران انگلیسی صحبت کنیم آره اینجوری شما راضی هستی زبان ملی ایران پارس ی است تا کور شود هر انکه نتواند دید

    • بدون نام

      هر کاری میکنید که بنفع خودتان باشد نتیجه عوس میشود پس بیش از این تلاش نکنیدمردم شعور سیاسی شون بالاست چهل سال است که تو مدارس ودانشگاها نماز جماعت برگزار میکنیدخدا وکیلی چقدر موفق بودید امارنشان میده که بیش از80 درصد جوانها لا مذهبا پس دست بردارید بیش از این کشور را بسمت نابودی نبرید از خدابترسید.

    • بدون نام

      بدبختی ک شاخ و دم نداره .از ماست که بر ماست .

    • مهدی خدابخشی

      زبان بین الملی اکثر برنامه های کاربردی اجتماعی .انگلیسی .فرانسه . آلمان . اسپانیولی میباشد .الان چینی هم داره میاد .سخت ترین زبان دنیا چینی میباشد که بیش از ۳۰۰ حروف دارد .قبلانا ما هفته ۴۲ ساعت در میخوندیم نمیتوانستیم انگلیسی یاد بگیریم وای به الان که شده مدرسه هفته ای ۳۰ ساعت .توی ۳۰ ساعت هم تقریبا ۱۵ ساعت هوا آلوده هست بچه ها مدرسه نمیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زبان چینی 300 حروف نداره،زبان چینی اصلا چیزی به نام الفبا نداره و تمام کلمات که همون کاراکترهایی هست که میبینیم باید دونه به دونه حفظ بشن که سالها زمان بره و بهتره انگلیسی در مدارس تدریس بشه.
        زبان های یاد شده هم کاربرد چندانی تو ایران ندارن.

    • امین

      چیییییبیینیییبی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      لطفآ ازدزدان واختلاسها هم بنویسید

    • بدون نام

      خوب بودیه خرده درموردتورم واختلاس به کودکانمان بیاموزیم که اینده ازاین کارانکنن....خوب به هرحال برکت الله ... ...

    • یک معلم.

      خوب است خیانت های آمریکا به ایران در کتاب های درس گنجانده شود.
      اما خیانت های روسیه به ایران را فرآموش نکنیم. تاریخ را وارونه به دانش آموزان معرفی نکنیم. دانش امزان را سیاست زده نکنیم. از مشکلات و عوارض ایدز ، مواد مخدر صنعتی و سنتی ، مشروبات الکلی ، دخانیات اهم از سیگار و قلیان و آموزش هایی که جوانان و نوجوانان به آنها بیشتر نیاز دارند هم در کتابها بنویسیم ،

    • جوان بی کار ایرانی

      چه مسخره بازی شده کتب درسی، هرروز آبکی تر وآسون تر میشه بازم دانش آموزان همونم قبول نمیشن

    • بدون نام

      این همه کتاب هارا عوض میکنید نه سواد بچه ها بالا رفته نه یک خاطره خوبی از کتاب ومدرسه دارند در صورتیکه ما شعر های دوران ابتدایی را بعداز ۴۰سال ازحفظیم، فقط امار اعتیاد را اوردید به ابتدایی

    • بدون نام

      یه کشور تو دنیا نشون بدید که درس فتنه های آمریکا و آموزش زبان چینی تدریس کنه ماهم پیرو همون باشیم.آخه تا کی میخوایم تو تحجر صدر نشین دنیا باشیم

    • غارغار

      کاش از خیانت های روسیه هم نوشته بشه.مثلا نیروگاه هسته ای بوشهر!!!!

    • بدون نام

      اصلا به نظر من مدرسه و دانشگاه باید برچیده بشه. یه مکتب درست کنن و یه ملا بیاد الف ب اموزش بده. ریاضی هم نیاز نیس.همینکه مردم بتونن اسم خودشونو بنویسن کافیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا همینو میخوان ....مگه کم با تحصیل و مدرسه مقابله کردن

    • بدون نام

      بدترین درس طول مدرسه عربی بود حالم ازش بهم میخورد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • محمد علیپور

      چرا "عجیب"؟؟؟

    • بدون نام

      الان همه چیز درسته فقط جنایات آمریکا کم بود برا دانش آموزان

    • سامی تک دست

      جنایات روسیه رو حذف کنین
      به جاش
      جنایات امریکا رو جایگزین کنین

    • بدون نام

      تمام درسارو حذف کنید اصلا مدرسه هارو تعطیل کنید به چه دردی میخوره فقط عربی رو گسترش بدین

    • بدون نام

      همین الانم تو کنابا این چیزا هست...از طرفی هم تمام کتابا شده دین و زندگی..ادبیات توش یه شعر از فردوسی نیست..اما تا دلت بخواد ایه وحدیث .

    • بدون نام

      کلا آموزش و پرورش رو حذف کنن بهتره، هر کس هم بخواد بیشتر درس بخونه، خودش میخونه. دیگه احتیاج به این لشکر بیسواد که برای جامعه تصمیم میگیرن نیست. بچه ها راحت ترند.

    • بدون نام

      کلا آموزش و پرورش رو حذف کنن بهتره، هر کس هم بخواد بیشتر درس بخونه، خودش میخونه. دیگه احتیاج به این لشکر بیسواد که برای جامعه تصمیم میگیرن نیست. بچه ها راحت ترند.

    • ب پ

      اگه بزرگترها این چرندیات را بارکردند یقینا بچه هایشان نیز باور می کنند.

    • ف

      کرم ساقه خوار برنج به روایت یک فیلم سینمای، بنام برنج خونین نیز توسط آمریکا وارد شده درراستای کلفت شدن حجم کتاب تاریخ ید نیست این مقوله عظیم را نیز بگنجانید.

    • بدون نام

      از جنایت های خودتون رو هم اضافه کنید بر علیه مردم داخلی و خارجی اگر بشمریم هزاران هزار

    • بی نام

      آخه عقل کل ا یه نفر نیس بهتون بگه شما یکپارچگی و اتحاد میخاین بیایین زبان ترکی کردی بلوچی تو مناطقش تدریس کنین شما و ما رو چه به چینی!

    • بدون نام

      از این دولت و وزیرانش هیچ عجیب نیست که ملتو بازیجه قرار دادن، معلوم نیست دیگه چه نقشه ای دارن

    • بدون نام

      به عقیده من باید ابتدا بعد از گذراندن سه سال دوره که در آن اخلاق و ادب و کمی هم حروف الفبا را یاد می دهند و بعد سه سال دیگر که انواع رشته ها و کارها و معایب و مزایا آن را یاد می دهند ، خود دانش آموز رشته خودش را انتخاب کند تا تبعیض بین کسانی که برای مثال ریاضی را دوست دارند یا ندارند ایجاد نشود

    • سید

      شما همین الان هم از تکنولوژی‌های آمریکا استفاده میکنید.موبایل.فقط همین یک قلم .آمریکا کشوری پیشرفته.کشور کلا رهاست.

    • بدون نام

      آخه چرا یه بچه بجای یادکیری مفاهیم علمی درگیر مسائل سیاسی بشه ؟! این آتیشی هست که در آخر دامن خودمونو میگیره نه آمریکا! یه مشت بیسواده بی مغز فقط به فکر بقای خودشونن نه آینده بچه های این مملکت!

    • بدون نام

      هرچقد دلتون میخواد بنویسید بگید،بازم ما اپلای میگیریم برای امریکا و اروپا

    • درد

      ما رو بدبخت کردین تورا خدا تورا به کائنات دست از سر بچه هامون بردارید بچه های ما تنها درایی ما هستن

    • درد

      ما رو بدبخت کردین تورا خدا تورا به کائنات دست از سر بچه هامون بردارید بچه های ما تنها درایی ما هستن

    • mehdi

      با این مزخرفات فقط نفرت مردم نسبت به خودتون رو بیشتر می کنید هیچ وقت دشمنی پراکندن ثمرش عشق و محبت نمیشه. ...

    • mehdi

      فقط خدارو شاکرم از شر مدرسه و آموزش و پرورش نجات پیدا کرده ام. ...

    • مجیدآبی

      بجاش سیستم آموزش درست کنید همکلاسی ام تودانشگاه میپرسه قطرچیه یا ام بتوان سه مخفف چیه(من چهل سالمه الان رفتم دانشگاه)،،نسلای جدید اصلاً درس نمیخونن چطورقبول میشن این چه وضعیه

    • سونیا

      تا شما با آمریکا دشمن هستید باید هم توی تحریم و بدبختی باشید و باشیم،اَبر قدرت دنیا توی اینجا روسیه و چین هستن نمیتونن با آمریکا مقابله کنن اونوقت ایران چیکارست؟ایران پولش ارزشی داره؟اقتصادش قویه؟ایران پولش از ترکیه ضعیفتره بعد میخواد با این وضع اقتصادی مقابل آمریکا وایسته؟

    • بدون نام

      با اینکار همه رو از درس متنفر میکنین.شک نکنین.نیازی نیست که اجانب مملکتمونو از بین ببرن.داخلی ها خیلی راحت تر دارن مملکتو از بین میبرن.خداوند فکر کردن رو از مملکت ما گرفته و این بزرگترین تنبیهه.بدون هیچ هزینه ای داریم نابود میشیم

    • بدون نام

      خداروشکر معنی استقلال روفهمیدیم .زبان چینییییییی؟!!!!!!!یعنی چی؟

    • بدون نام

      کجاش عجیب بوذ. افرین به وزارت آموزش و پرورش. گرچه سر اجرای سند 2030 ازش دلخوریم

    • فرهاد

      فعلا با روسیه و چین خوبیم . به بچه هامون زبان روسی و چینی یاد بدین تا ببینیم فردا خدا چی می خواد .
      پیشنهاد می کنم چون همه ما در ایران منتظریم بمی ریم تا خوشبخت بشیم و تمام خوشبختی دنیا و اخرت رو صرفا در مسائل دینی می بینیم همه دروس غیر از قران و دینی و احلاق کم کم حذف بشه تا بچه ها مون بیشتر با خدا و پیغمبر اشنا بشن تا ثواب بیشتری هم بکنن .

    • بدون نام

      اصلاً کتابهای،هنر،نقاشی،موسیقی،مجسمه سازی،.....و ،زیست شناسی،فیزیک،ریاضی،شیمی،زبان،ونصف ادبیات،بیخود است وبجای آنها دروس حوزوی بگذارید که همه یک جور فکر کنیم وهم دیگر را بهتر درک کنیم

    • علی از اهواز

      زبان روسی رو هم اضافه کنید که ترکیب زبانهای کشورهای کمونیست کامل بشه!

    • یوز پلنگ

      خب همه اینا تو بخش تاریخ کلاس نهم وجود داره

    • بدون نام

      نصف ادبیات فاخر کشورو که از کتاب حذف کردید، تارخ هم که همش تاریخ انقلابه ، ربان انگلیسی هم که زبان اول جهانه عین ادم نیس، اول نقطه ضعفای همین درسا رو برطرف کنید اضافه کردن سرفصل جدید پیش کش.

    • بدون نام

      این چیزا رو که الان داریم ....واقعا فکر کردین بچه های دهه شصتی گیر اوردین همه چی رو قبول کنن الان با وجود هجم رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج