۹۵۹۲۳۴
۱۲ نظر
۵۰۳۳
۱۲ نظر
۵۰۳۳
پ

خرید آجیل به‌صرفه از نزدیک‌ترین سوپرمارکت

بسته‌های کوچک و شیک پسته هفت هزار تومانی و مغز تخمه دو هزار تومانی در سوپرمارکت‌ها احتمالا همیشه در حال وسوسه‌کردن شما هستند؛ به خصوص که تنوع این محصولات زیا داست و می‌توان بادام درختی و بادام هندی هم در میان‌شان پیدا کرد. احتمالا پیش خودتان فکر می‌کنید با خرید آن‌ها یک مشت آجیل با کمترین قیمت به دست آورده‌اید، در این گزارش تلاش می‌کنیم نظرتان را تغییر دهیم.

برترین‌ها: بسته‌های کوچک و شیک پسته هفت هزار تومانی و مغز تخمه دو هزار تومانی در سوپرمارکت‌ها احتمالا همیشه در حال وسوسه‌کردن شما هستند؛ به خصوص که تنوع این محصولات زیا داست و می‌توان بادام درختی و بادام هندی هم در میان‌شان پیدا کرد. احتمالا پیش خودتان فکر می‌کنید با خرید آن‌ها یک مشت آجیل با کمترین قیمت به دست آورده‌اید، در این گزارش تلاش می‌کنیم نظرتان را تغییر دهیم.

خرید آجیل به‌صرفه از نزدیک‌ترین سوپرمارکت

بادام زمینی؛ اختلاف قیمت ۷۰ درصدی

بادام زمینی در آجیل‌فروشی‌ها با قیمتی حدود ۳۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته می‌شود. اما بسته‌بندی‌های ۳۵ گرمی بادام زمینی مزمز در سوپرمارکت‌ها دو هزار تومان قیمت دارد. این بادام‌زمینی‌ها در طعم‌های ساده، نمکی و طمع‌دار با قیمت ثابت دو هزار تومان فروخته می‌شوند که نشان می‌دهد این بادام‌زمینی‌ها معادل کیلویی ۵۷ هزار تومان قیمت دارد. بسته‌های متوسط ۷۵ گرمی بادام زمینی مزمز چهار هزار تومان است که می‌شود معادل کیلویی ۵۳ هزار تومان. بسته‌های بزرگ ۴۰۰ گرمی این برند هم ۳۲ هزار تومان معادل کیلویی ۸۰ هزار تومان قیمت دارند.

قیمت بادام زمینی مانی در بسته‌های کوچک، همان دو هزار تومان در نظر گرفته شده، اما وزن آن نسبت به مزمز کمتر و معادل ۳۰ گرم است. با این حساب می‌توان گفت مانی بادام زمینی را کیلویی ۶۶ هزار تومان در نظر می‌گیرد. بادام زمینی چی‌توز شرایط کاملا مشابهی دارد. برند گلستان بسته‌های کوچک بادام‌زمینی را با وزن ۴۰ گرم و قیمت دو هزار تومان می‌فروشد و نشان می‌دهد بادام‌زمینی‌های این برند کیلویی ۵۰ هزار تومان هستند. با این حساب می‌توان گفت برند‌های مختلف، بادام‌زمینی سوپرمارکتی را کیلویی ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کنند و اگر میانگین ۶۰ هزار تومانی را برای آن در نظر بگیریم، می‌توان گفت این محصولات ۱.۷ برابر بادام زمینی آجیل‌فروشی‌ها قیمت دارند.

تخمه آفتابگردان؛ اختلاف قیمت دو برابری

خرید آجیل به‌صرفه از نزدیک‌ترین سوپرمارکت

مغز تخمه آفتابگردان در آجیل‌فروشی‌ها عموما کیلویی ۲۳ هزار تومان قیمت دارد. در سوپرمارکت‌ها بسته‌بندی ۳۵ گرمی مغز تخمه آفتابگردان مزمز با قیمت دو هزار تومان فروخته می‌شود که معادل کیلویی ۵۷ هزار تومان است. چی‌توز بسته‌های کوچک ۴۵ گرمی مغز تخمه آفتابگردان را دو هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرده و نشان می‌دهد این برند، مغز تخمه را کیلویی ۵۵ هزار تومان می‌فروشد. مغز تخمه آفتابگردان گلستان در بسته‌های کوچک ۴۵ گرمی دو هزار تومان معادل کیلویی ۴۴ هزار تومان قیمت دارند و مغز تخمه برند مانی با وزن ۳۰ گرمی، دو هزار تومان فروخته می‌شود. این یعنی مانی مغز تخمه آفتابگردان را کیلویی ۶۶ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کند. با این حساب می‌توان گفت مغز تخمه آفتابگردان بسته‌بندی شده در سوپرمارکت‌ها عموما با قیمت کیلویی ۵۵ هزار تومان فروخته می‌شود که دو برابر قیمت آجیل‌فروشی‌ها است.

بادام هندی؛ اختلاف قیمت یک و نیم برابری

این روز‌ها با ۱۶۰هزار تومان می‌توان از آجیل‌فروشی‌ها یک کیلو بادام هندی خرید، اما بادام هندی مزمز در بسته‌بندی‌های ۳۵ گرمی، هفت هزار تومان قیمت دارد پس می‌توان نتیجه گرفت آن‌ها بادام هندی را کیلویی ۲۰۰ هزار تومان حساب کرده‌اند. بادام هندی‌های ۶۰ گرمی مزمز با قیمت حدود ۱۴ هزار تومان فروخته می‌شود که معادل کیلویی ۲۳۳ هزار تومان است. بادام هندی برند مانی با وزن ۳۰ گرم در سوپرمارکت‌ها با قیمت هشت هزار تومان فروخته می‌شود که می‌توان نتیجه گرفت قیمت هر کیلوگرم آن ۲۶۶ هزار تومان است. بسته‌بندی‌های ۷۵ گرمی بادام هندی سنجاقک، ۲۰ هزار تومان قیمت دارد و این یعنی برند سنجاقک بادام هندی را ۲۶۶ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کند. با این حساب می‌توان گفت بسته‌بندی‌های بادام هندی در سوپرمارکت‌ها به طور میانگین کیلویی ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند که ۱.۵ برابر قیمت بادام هندی در آجیل‌فروشی‌ها است.

بادام درختی؛ اختلاف قیمت ۶۰ درصدی

خرید آجیل به‌صرفه از نزدیک‌ترین سوپرمارکت

اگر بین مغز بادام ایرانی و خارجی در آجیل‌فروشی‌ها میانگین را در نظر بگیریم، می‌توان گفت بادام فله حدودا کیلویی ۱۵۵ هزار تومان قیمت دارد. بسته‌بندی ۳۷ گرمی بادام مزمز، در سوپرمارکت‌ها با قیمت هشت هزار تومان فروخته می‌شود که نشان می‌دهد این بادام‌ها کیلویی ۲۱۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. برند برتر، بادام درختی شور را در بسته‌بندی ۳۵ گرمی، با قیمت ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان می‌فروشد که معادل کیلویی ۳۱۱ هزار تومان است. بادام شور خشک‌پاک هم در بسته‌های ۱۰۰ گرمی با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که نشان دهنده قیمت ۲۴۵ هزار تومانی هر کیلوگرم بادام خشکپاک است. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت عموما بادام‌های بسته‌بندی شده در سوپرمارکت‌ها کیلویی ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند که ۶۰ درصد گران‌تر از بادام آجیل‌فروشی‌ها است.

پسته؛ اختلاف قیمت دو برابری

آجیل‌فروشی‌ها عموما پسته را با قیمتی حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم می‌فروشند. این قیمت معمول بازار است و پسته‌های اعلا در مغازه‌های معروف و نام‌دار تا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان هم می‌رسد با این حساب می‌توان میانگین قیمت ۱۲۵ هزار تومان را برای هر کیلوگرم پسته در نظر گرفت. پسته بسته‌بندی شده در سوپرمارکت‌ها به کلی قیمت‌های متفاوتی نسبت به بازار دارند. برای مثال بسته‌بندی ۴۵۰ گرمی پسته گلستان، در سوپرمارکت‌ها با قیمت ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که با این حساب کیلویی ۲۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همین پسته‌ها در بسته‌های کوچک ۳۵ گرمی، هفت هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارند که معادل یک کیلوگرم آن می‌شود رقمی حدود ۲۱۴ هزار تومان و می‌توان نتیجه گرفت بسته‌های کوچک‌تر صرفه اقتصادی بیشتری دارند. بسته‌های ۴۰ گرمی پسته فندقی برند برتر، در سوپرمارکت‌ها ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند که معادل آن می‌شود کیلویی ۲۹۰ هزار تومان! پسته‌های مزمز در بسته‌های متوسط ۶۲ گرمی حدود ۱۶ هزار تومان قیمت دارند و این یعنی چنین پسته‌هایی کیلویی ۲۶۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. با این حساب می‌توان گفت پسته‌های بسته‌بندی برند‌های مختلف در سوپرمارکت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم قیمت دارند که دو برابر قیمت پسته فله است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اُپرا

      خدا خیرت بده، تو کشوری که پراید هفت میلیونی بالای شصت میلیون قیمت خورده، دیگه این تفاوت قیمت آجیل که عادیه!!!
      به قول خودشون اینها بخاطر ارزش افزوده هست!
      البته قیمت آجیل های که بصورت فله اعلام کردید خیلی بیشتر از این حرفهاست

    • بدون نام

      بادام زمینی در آجیل فروشی های بازار آهنگرا تهران (بازار بزرگ تهران) کیلیویی 52000 تومان

      پاسخ ها

      • ضحا

        خداروشکر عمهام وعموم توشمال خودشون تولید کنندگان به مام میدن...!

    • مجتبی

      یعنی خوشم میاد اصلا تو ایران زندگی نمیکنید خواهشن اول برید قیمت بگیرید بعد خبر تایپ کنید عزیزم بادام زمینی الان ۴۵خریدشه برای مغازه دار کیلویی ۶۰خورده فروشی

    • مجتبی

      خدایی برای خودم متاسفم که با کسایی دارم زندگی میکنم فقط دروغ این قیمتهایی که زدی باید یک تن بخری. این قیمتو شایید شایید شایید تو یک تن بهت بده نه خورده فروشی

    • بدون نام

      برای ما که آجیل شده جزو آرزوها

    • بدون نام

      مرسی آبان جون زحمت کشیدی مطلب خوبی بود

    • بدون نام

      قیمتها بروز نیست.بادام زمینی کیلویی ۵۰ تومنه نه ۳۵ تومن.

    • بدون نام

      خوب بود نشون میده ایرانیا ذاتن دزدن

    • بدون نام

      چطور از خوردن خون مردم لذت میبرین؟ پستی بیشتر از این چی میتونه باشه؟

    • کیانا

      این قیمتا مال چه سالیه

    • محمد

      خانم به ظاهر کارشناس لطفا وقتی از چیزی خبر ندارید اظهار فضل نفرمایید. شما قیمت خرید کانتینری پسته رو داری با قیمت بسته بندی چند گرمی مقایسه میکنی!!! شما فکر میکنی هزینه سلفون ها یا هزینه کارگری کمه !!! تازه جهت اطلاع بدون که توی مواد غذایی سوپر مارکت و شرکت پخش هر کدوم بین ۲۰ تا ۱۵ درصد قیمت تمام شده محصول رو سود میکنند و هزاران عامل دیگه که شما ازش بیخبری !!! پس خواهشا نظرات کارشناسیتون رو برای خودتون نگه دارین و باعث بد فهمی مردم نشین !! ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج