جاباما
۹۵۹۷۳۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس، کابوس الدحیل می‌ماند؟

تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در اولین گام‌شان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ به مصاف رقبای سرسخت خود خواهند رفت.

خبرگزاری تسنیم: در روز دوم از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دیگر کشورمان امروز (سه‌شنبه) به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

در گروه D العین از ساعت ۱۸:۲۰ در ورزشگاه اختصاصی خود هزاع‌ بن زاید از سپاهان پذیرایی می‌کند و در گروه C الدحیل از ساعت ۱۸:۴۵ (به وقت ایران) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه میزبان پرسپولیس خواهد بود.

العین - سپاهان

العین با شکست بنیادکار ازبکستان توانست در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان هم حضور داشته باشد. تیمی که در حال حاضر در رده چهارم لیگ امارات ایستاده و فاصله‌اش با تیم شباب الاهلی صدرنشین هشت امتیاز البته با یک بازی کمتر است. این تیم به نوعی گربه سیاه سپاهان به حساب می‌آید از این جهت که زردپوشان اصفهانی در شش تقابلی که با العین داشته‌اند نتوانسته‌اند این تیم را شکست دهند. سه باخت و سه تساوی حاصل جدال‌های این دو تیم بوده است. تقابل آخر سپاهان و العین به سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد که بازی رفت و برگشت آنها به تساوی انجامید.

نقطه قوت العین خط حمله‌اش است. جایی که لابا کودجو توگویی که در لیگ امارات ۱۵ گل زده بازی می‌کند و به تازگی جوجاک مجارستانی هم برای این پست جذب شده است. ضمن اینکه سیائوی برزیلی و جمال معروف اماراتی نیز آمار گلزنی خوبی در این تیم دارند.

باشگاه العین برای اینکه نهایت استفاده را از این میزبانی ببرد در واکنش به عدم استقبال هوادارانش از خرید بلیت اینترنتی، تصمیم گرفت بلیت کاغذی را برای بازی امروز به فروش برساند تا بلکه هوادارانش را به این شکل به ورزشگاه بکشاند.

باشگاه اصفهانی در دو سه هفته اخیر تا حدی درگیر حفظ امیر قلعه‌نویی و ممانعت از حضور او در تیم ملی بود و در نهایت با انتخاب سرمربی تیم ملی حالا قلعه‌نویی همه تمرکز خود را روی بازی‌های حساسی که تیمش دارد، قرار خواهد داد. سپاهان خوب می‌داند که العین یکی از رقبای جدی آنها برای صعود از این گروه است و باید خیلی هوشمندانه در اولین بازی خود در این جام حضور پیدا کند.

تیم‌های النصر عربستان و السد قطر، دیگر تیم‌های گروه D لیگ قهرمانان آسیا امروز به میزبانی تیم عربستانی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

الدحیل - پرسپولیس

صدرنشین لیگ ستارگان قطر با کلی ستاره بار دیگر به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. نام پرسپولیس برای الدحیل و هوادارانش خیلی آشناست. این دو تیم تاکنون شش بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم پرسپولیس سه برد و سهم تیم قطری یک برد بوده است. آخرین بازی آنها برمی‌گردد به مرحله یک چهارم نهایی دو فصل پیش لیگ قهرمانان که پرسپولیس موفق شد باخت یک بر صفر در بازی رفت را با برتری ۳ بر یک در دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی جبران کرده و راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شود.

ماریو مانژوکیچ، مهاجم صاحب‌نام کروات در کنار ادمیلسون بلژیکی، مهدی بن عطیه مراکشی و کوانگ سون هان کره‌ای چهار بازیکن خارجی قطری‌ها در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌روند که مربعی از بازیکنان تأثیرگذار، صاحب‌نام و باتجربه قابل توجه بین‌المللی را شکل می‌دهند.

ولید الرکراکی، سرمربی مراکشی الدحیل اعتقاد دارد تیمش باید مقابل تیم قدرتمند پرسپولیس محتاط باشد تا به سرنوشت تیم الریان در دیدار مقابل استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان دچار نشود. جالب اینکه الریان بعد از این بازی توانست الدحیل را با یک گل شکست دهد تا به نوعی باخت مقابل استقلال را فراموش کند.

صدرنشین لیگ برتر ایران در بهترین شرایط ممکن به مصاف رقیب قطری خود خواهد رفت. هیچ بازیکن مصدومی در اردوی این تیم دیده نمی‌شود و شاگردان یحیی گل‌محمدی با روحیه عالی به استقبال اولین بازی خود در لیگ قهرمانان خواهند رفت. البته به احتمال خیلی زیاد سرمربی پرسپولیس تغییراتی را در ترکیب تیمش نسبت به دربی به وجود خواهد آورد.

به احتمال فراوان محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا به خاطر عملکرد نه چندان خوب در دربی جای خود را در ترکیب اصلی پرسپولیس از دست خواهند داد و محمد نادری، محسن ربیع‌خواه و بشار رسن این شانس را دارند که از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان بروند.

عظیموف عزیز ازبک قضاوت دیدار الدحیل قطر - پرسپولیس را بر عهده خواهد داشت. تیم‌های الشارجه امارات و التعاون عربستان در امارات دیگر بازی گروه C لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد.

نتایج دیدارهای دیروز لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه A:

الشرطه عراق یک - استقلال ایران یک
الوحده امارات یک - الاهلی عربستان یک

گروه B:

پاختاکور ازبکستان 2 - شباب الاهلی امارات یک
الهلال عربستان ۲ - شهر خودروی ایران صفر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کابوس نه عروس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج