۹۵۹۷۵۴
۴۶ نظر
۵۰۱۷
۴۶ نظر
۵۰۱۷
پ

واکنش وزارت بهداشت به حکم شلاقِ ۳ پزشک

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به شکایت تبریزیان از ۳ پزشک که منجر به محکومیت آنها به ۶۰ ضربه شلاق شده است می‌گوید: در حال حاضر همه چیز روشن است. اکنون قوه قضاییه باید نقش خودش را ایفا کند. با موضع آیت‌الله رئیسی در مورد این شخص، فکر نمی‌کنم از لحاظ برخورد کردن با این جریان، مشکلی وجود داشته باشد.

ایرناپلاس: سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به شکایت تبریزیان از ۳ پزشک که منجر به محکومیت آنها به ۶۰ ضربه شلاق شده است می‌گوید: در حال حاضر همه چیز روشن است. اکنون قوه قضاییه باید نقش خودش را ایفا کند. با موضع آیت‌الله رئیسی در مورد این شخص، فکر نمی‌کنم از لحاظ برخورد کردن با این جریان، مشکلی وجود داشته باشد.

۴ روز پیش کانال تلگرامی عباس تبریزیان، روحانی که خود را پدر طب‌ اسلامی می‌نامد و دو هفته قبل کتاب مرجع آموزش پزشکی هاریسون را به آتش کشید، تصویر حکم صادره از شعبه۱۳۶ دادگاه کیفری بدوی مشهد را منتشر کرد که در آن سه پزشک با شکایت او به اتهام «توهین از طریق فضای مجازی» هر یک به ۶۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

واکنش وزارت بهداشت به حکم شلاقِ ۳ پزشک

در خبری که این کانال منتشر کرده است آمده: «به دنبال توهین‌های مکرر کانال‌های‌پزشکی نسبت به آیت‌الله ‌تبریزیان و موضوع طب اسلامی واحد حقوقی دفتر آیت‌الله تبریزیان تصمیم گرفت از چندین کانال ‌تلگرامی‌ پزشکی‌ هتاک شکایت نماید تا دیگر شاهد تکرار پیام‌هایی از این قبیل نسبت به موضوع طب‌اسلامی نباشیم .»

در ادامه در مورد اتهام این سه پزشک‌ نوشته: « موضوع اتهام: توهین از طریق فضای مجازی علیه آقایان(ادمین‌های ‌هتاک‌ کانال‌های ‌پزشکی).

۱. آقای .... فرزند حیدرعلی متولد ۱۳۵۲ (شغل پزشک)

۲. آقای .... فرزند علی متولد ۱۳۴۹ (شغل پزشک)

۳. آقای .... فرزند احمد متولد ۱۳۴۸ (شغل پزشک)

رای دادگاه: استناد به ماده ۲۱۱ قانون‌ مجازات ‌اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و با رعایت ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ هر یک از متهمین را به ۶۰ ضربه شلاق تعزیزی محکوم می‌نماید.»

انتشار حکم بدوی جرم تلقی می‌شود

این خبر واکنش‌ها و بازتاب‌های زیادی در محافل پزشکی و فضای رسانه‌ای کشور پی داشت. در واکنش به این موضوع سخنگو و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به ایرناپلاس می‌گوید: اول اینکه تا زمانی که خود این آقا (که مدعی طب اسلامی است) این خبر را رسانه‌ای نکرده بود، ما اطلاع نداشتیم. آن چیزی که الان سازمان نظام پزشکی مشهد اعلام کرده، حکم بدوی است و قطعی نیست و انتشار این حکم خود جرم تلقی می‌شود. این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است.

کیانوش جهانپور توضیح می‌دهد: بخشی از عواقب و پیامدهای این تفکر و اندیشه در هفته های اخیر خودش را نشان داده است. قاعدتا با موضع‌گیری صریح رئیس قوه قضاییه که خودشان همزمان رئیس دادگاه ویژه روحانیت نیز هستند در مورد این فرد و این جریان فکر می‌کنیم موضوع روشن‌تر از این هست که بخواهد با چنین احکامی پیگیری شود.

دخالت غیرمجاز در امر درمان

جهانپور ادامه می‌دهد: قاعدتا الان شرایط متفاوت شده است. با این صحنه‌سازی و جوسازی، بساط این فرد دیگر جواب نخواهد داد. فکر می‌کنم قوه قضاییه با رویکرد رئیس آن قوه می‌توانند این موضوع را به نوعی حل کنند. اساسا این فرد و این جریان در کشور با بساطی که علیه سلامت عمومی جامعه راه‌انداخته و رویکرد قشری‌گرایانه و جاهلانه‌ای که ترویج می‌دهد، ضد سلامت عمومی کشور عمل می‌کند. رفتارهای این جریان چه خود این فرد و چه افراد دیگری در سراسر کشور دخالت غیرمجاز در امر درمان است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه می‌کند: در حال حاضر همه چیز روشن است. اکنون قوه قضاییه است که باید نقش خودش را ایفا کند. با موضعی که رئیس محترم قوه قضاییه که در مورد این شخص عنوان کردند، از لحاظ برخورد کردن با این جریان، فکر نمی‌کنیم مشکلی وجود داشته باشد.

با مظلوم‌نمایی و صحنه‌سازی این احکام منتج به نتیجه نخواهد شد

وی توضیح می‌دهد: ما نه نهاد وکالت هستیم و نه نهاد صنفی؛ اما از جریانات ضد سلامت عمومی و ضد پزشکی به عنوان تولیت سلامت کشور به نهادهای قانونی رجوع خواهیم کرد. با رویکرد بسیار مناسبی که از رئیس قوه قضاییه سراغ داریم، حتی اگر این افراد در بخش‌های قضایی توانسته باشند با مظلوم‌نمایی و صحنه‌سازی احکامی گرفته باشند، مطمئن هستیم هیچ کدام منتج به نتیجه نخواهد شد. وزارت بهداست در کنار سلامت مردم و جامعه پزشکی است.

عباس تبریزیان حدود دو هفته قبل در جمع هوادارانش کتاب اصول طب داخلی هاریسون، از کتاب‌های درسی شناخته‌شده آموزش پزشکی، را به آتش کشید و ویدیوی این اقدام را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. به آتش کشیدن این کتاب مرجع پزشکی، واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت تا آنجا که حتی مدیریت حوزه‌های علمیه و تعدادی از علمای هم قم واکنش نشان داده و این اقدام را «حرکتی ناپسند، جاهلانه و ناروا» عنوان کنند.

عباس کامیابی، رییس انجمن پزشکان عمومی ایران نیز از شکایت این انجمن از عباس تبریزیان، خبر داده است، اما هنوز معلوم نیست که سرنوشت این شکایت به کجا خواهد رسید. این در حالی است که براساس آنچه خبرگزاری میزان نوشته است در پی انتشار خبر بازداشت عباس تبریزیان در فضای مجازی، دادستانی ویژه روحانیت اعلام کرد که مطلب منتشر شده از اساس کذب است و حسب اطلاع واصله، مشارالیه در خارج از کشور (شهر نجف اشرف) ساکن است.

عباس تبریزیان در ماه‌های منتهی به اقدامش در به آتش کشیدن کتاب هاریسون، سلسله سخنرانی‌هایی انجام داده است.

کامیابی، رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران اما بر پیگیری این شکایت تاکید کرده و گفته: «بدبین کردن مردم به دانش پزشکی، حتی اگر فقط روی یک نفر تاثیر داشته باشد و او را از پیگیری درمان باز دارد، تهدید علیه سلامت جامعه به شمار می‌رود و مستوجب برخورد قانونی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی میخواد پررو باشی که خودتو پزشک معرفی کنی و کل نظام پزشکیه دنیا رو زیر سوال ببری .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طب جدید و قدیم مکمل یکدیگرند و باید همدیگر رو پوشش بدن نه ریشه همو بزنن .

      • hassan.h

        از آنجا که نظام بهداشت و درمان ما در حق طب سنتی جفا کرده است مستحق برخورد و محاکمه است
        موافقم هم با تبریزیان برخورد شود و هم با وزارت بهداشت و درمان
        این پزشکان که شلاق حقشان است

    • بدون نام

      گنه کرد در بلخ آهنگری به ناحق زدن گردن مسگری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این جمله بدین صورت هم می گویند
        گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری

      • حسین

        گنه کرد در بلخ آهنگری
        به شوشتر زدن گردن مسگری
        این صحیح است)

    • سرباز ولایت

      سال ۹۵ به مرض قند دچار شدم پزشکان عمومی و متخصص فقط توانستند قرص قند خون متفورمین و انسولین بدهند قند خون رو کم کرد ند ولی درمان نکردند پس از مدتی قرص قند خون متفورمین و انسولین مصرفم زیاد شد تا اینکه ناچار مجبور به مصرف تریاک شدم سال ۹۶ همین آقای این الله تبریریان به داد من رسید با مصرف گیاهان دارویی و طب اسلامی و سنتی توانستم قند خون بدنم رو از ۶۷۰ به ۱۱۰ برسانم الان در صحت و سلامت دعاگوی ایشان هستم طب مدرن امروزی چه جوابی دارد بدهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرين
        اگه میشه لطفا آدرس مراجعه به ایشون رو بفرستید
        دیابتی هستم و امان از پزشکان بیسواد و متکبر و مافیای دارو

      • بدون نام

        چرت نگو

      • بدون نام

        چرت ننویس اگر علم پزشکی کاری نتونه بکنه این شخص بی سواد چکار میتونه بکنه

      • مهدی ز

        مشتی شما برو تریاکت رو بکش اون عالم هپروتی که هستی با واقعیت فرق داره ...

      • سرباز ولایت

        ایت الله تبریریان از طب الصادق و طب الکبیر و شفا بوعلی سینا و طب سنتی اسلامی مرض ها رو درمان میکند نه مثل طب اروپایی عوارضش بیشتر از خاصیتش است اگر طب اروپایی خوب بود چرا خودشان سراغ طب اسلامی و سنتی ایران میروند

    • بدون نام

      توی این کشور جایی برای زدن حرف حق نیست

    • بدون نام

      میگم مگه ایت الله تبریزان روحانی نیستن مگه قرار نشد که کسی از تلگرام استفاده نکنه پس چطور هنوزم داره از تلگرام استفاده میکنه ...اگه علم پزشکی بده علم اینترنت هم بده دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب. اگر علم پزشکی بده اینترنت هم بده؟چه ربطی داشت؟ با این حساب اگر اینترنت بده خودرو هم بده. اگر خودرو بده پوشاک هم بده.چه مغزهای طلایی در این مملکت در حال نابود شدن هستند مسئولین قدر بدانند و رسیدگی کنند

      • تهرانی

        باریک الله حرف درست و قانع کننده ای زدی

    • بدون نام

      گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری

    • بدون نام

      چرا علم پزشکی با طب اسلامی کارگروه تشکیل نمیدن شاید راه های جدیدی برای درمان بیماریا پیدا کردن. ما نباید یک طرفه به موضوع نگاه کنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون مافیای دارو و پزشکی اجازه نمی‌دهد و دکان پزشکان بیسواد بسته میشه

    • بدون نام

      متاسفم برای خودم که تو یه همچین کشوری زندگی میکنم که اونی که خلاف میکنه براش هورا میکشن اونیم که از حق دفاع میکنه شلاق میخوره زندان میره از کار بر کنار میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راه باز است
        برو یک‌جایی که قدر اون وجود مغرور را بدانند

    • بدون نام

      آقای......‌‌یعنی چی خب اسمشو بنویسین ..روازاده که همه طبابتاش الکی وبه دردنخوراست

    • ایرانی

      جالب اما عجیبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کجای جهان قانونی برای خودش دارن وهمه تابع اما ما از قانون خودمان عاقبت چشم پوشی ....یکی تو خانه بشینه ودیگری بگه برو جای دیگ مه کحایم

      • بدون نام

        پدرم یکسال به طور مدام خون دماغ داشت ایشون به طور کامل مداوا کرد. ما قبولش داریم .اگه دست این دکترای شیمیایی بود کشته بودنش

    • بدون نام

      جای چی عوض شده متاسف

    • ع،ر

      ظاهرآخلافکاران.راحتترند.

    • بابک

      کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.
      تصور اینکه این همه بیمارستان و پزشک و پرستار جمع بشود!
      که جایگزینش طب اسلامی یا سنتی شود هم خنده دار است.

    • بدون نام

      من چندموردازداروهای اقای تبزیزیان رو استفاده کردم یهترازداروهای پزشکان جواب داد من طبابتشو قبول دارم چون نتیجه دیدم

    • live

      علم پزشکی وطب اسلامی مکمله درقران هم امده به غذاهایتان دقت کنید غذاخودش داروست اگه رعایت بشه و علم پزشکی برای کمک به مردم هست بشرطی که ازش به عنوان تجارت استفاده نشه

    • یک ایرانی

      داروهاشو تو طویله درست میکنه سرچ کنید تو گوگل میبینید ۶ تا کارگر افغانی هم داره .

    • بدون نام

      داروهای طب جدید برگرفته از طب سنتی است پس نمی تواند بد باشد. مسلمان باید خود را به تمام علوم روز مجهز کند.
      تو را خدا مدل مسلمان وهایی، داعشی فکر نکنید که تمام اینها افکار برگرفته انگلیسی است.

    • بدون نام

      اگه داروهای شیمیایی خوب بود که امامان توصیه می‌کردند داروهای شیمیایی سم است وبیماری را ریشه ای درمان نمی کند برای همین بیمارتا اخرعمر باید دارواستفاده کند وقطعا بخاطر عوارض داروها مرحوم می‌شود

    • بدون نام

      خوب اصل شعر رو خراب نکن.گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری.این درسته

    • بدون نام

      پزشکا خیلی خوردن تو این مملکت و هیچوقت مجازات نشدند امیدوارم یه روزی به سرنوشت کسانی که از سر نادانی و نابلدی کشتن نیست و نابود شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آیا میدانید که اگر پشکل شتر را با عسل مخلوط کنید وبهم بزنید
        خیلی بهتر از پماد داروخانه در درمان زخم موثرتراست در زمان قدیم
        با همین روش سنتی بیماری رادرمان میکردند پشکل شتر وعسل هردو
        از عصاره گیاهان هستند

      • بدون نام

        میخواستی اندازه پزشکا زحمت بکشی و امتحانات طاقت فرسا پشت سر بزاری

      • بدون نام

        امیدوارم اگر ناحق میگی لال و کر و کور و فلج بشی

    • م.ع.عباسی

      طب سنتی و اسلامی اگر چند نفر را مداوا کرده ، طب جدید جان میلیاردها انسان را از مرگ نجات داده و بیماریهایشان را درمان کرده . به آمار مرگ و میرها قبل از کشف واکسنها و آنتی بیوتیک ها و جراحی ها مراجعه کنید . یا سن امید به زندگی را در صد سال پیش با الان مقایسه کنید .
      هر دو علوم بشری است و به جای مبارزه با هم بهتر است با هم همکاری کنند . جای تحقیقات علمی روی طب اسلامی خالیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طب پزشکی زودتر جواب میده ولی طب گیاهی زمانبراست

    • شفق

      چرا نظرات منو یک در میون نمی زاری؟؟؟
      چون حرف حق می زنم.؟
      ضمنا دو سال پیش پزشکان طب سنتی داشتن برادر منو می کشتن که اول خدا بعد هم پزشکان متخصص بداد رسیدن و از مرگ نجات پیدا کرد.
      چرا بعضی مروم بی انصافن ؟
      بیمارستانها پر از بیماره و این پزشکان از جون مایه می زارن برای نجات انسانها.
      دوست داریم مجانی کار کنن!!!

    • بدون نام

      از کی این آقا شده پدر طب اسلامی اگر چنین طبی داشته باشیم به صرف اینکه زبان عربی را میداند که پدر نمی شودچرا؟چون در حقیقت خود پیامبر و امامان ،در مواقعیکه برای رفع درد مومنین خودشون دستوری صادر می کردند اینها پدر این طب هستند نه هر شیادی چون این بتواند چنین ادعایی داشته باشد خدا شفا بدهد.

    • بدون نام

      به دوستی که حمایت کرده میگم که بیماری قند از سرطان هم بدتر و به انواع مختلف هم در میاد یعنی یک بیماری بسیار مرموزیست منکر این نمیشم که شما درمان شدید ولی مبتلایان دیگر چی؟من یک بیمار دیابتی هستم نه با طب سنتی که تحت نظر پزشک متخصص 22 ساله که با من زندگی میکنه الآن خوب میدانم چه غذاهایی ضد دیابت است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه شاعر بودن نظراتو میگم

    • بی نام

      روش برخورد تبریزیان رابا کتاب هاریسون هیچ کس تایید نمیکنه
      ولی اصل موضوع رانباید کتمان کرد
      مردم شمارا به جان خودم به خدا وپیغمبر قسم میدم این طب اسلامی یاسنتی یا به خانه وزندگیتان بیارید
      تمام این سرطان ها وبیماریهای جور واجور ناشی از تغذیه های ناسالم وغیربهداشتی وسمی است که وارد چرخه زندگیمان شده.
      به خدا قسمتون میدم یکبار امتحان کنید
      البته هستن کسانی که دنبال منفعت خودشان هستن ولی باتعصب به موضوع نگاه نکنید

    • بی نام

      روش برخورد تبریزیان رابا کتاب هاریسون هیچ کس تایید نمیکنه
      ولی اصل موضوع رانباید کتمان کرد
      مردم شمارا به جان خودم به خدا وپیغمبر قسم میدم این طب اسلامی یاسنتی یا به خانه وزندگیتان بیارید
      تمام این سرطان ها وبیماریهای جور واجور ناشی از تغذیه های ناسالم وغیربهداشتی وسمی است که وارد چرخه زندگیمان شده.
      به خدا قسمتون میدم یکبار امتحان کنید
      البته هستن کسانی که دنبال منفعت خودشان هستن ولی باتعصب به موضوع نگاه نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج