جاباما
۹۶۰۸۲۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

کارمندان و کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

ماه بهمن در حالی به پایان خود نزدیک می شود که بررسی‌ها نشان می دهد برخی از حقوق بگیران ثابت در شرایط کنونی عیدی خود را دریافت کرده اند و پیش بینی می‌شود سایرین نیز در ایان این ماه عیدی یا پاداش پایان سال را همراه با حقوق بهمن ماه دریافت نمایند.

خبرآنلاین: ماه بهمن در حالی به پایان خود نزدیک می شود که بررسی‌ها نشان می دهد برخی از حقوق بگیران ثابت در شرایط کنونی عیدی خود را دریافت کرده اند و پیش بینی می‌شود سایرین نیز در ایان این ماه عیدی یا پاداش پایان سال را همراه با حقوق بهمن ماه دریافت نمایند.

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان عیدی کارمندان دولت برابر با یک میلیون و دویست هزار تومان تعیین شده است.

گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد بخش مهمی از پرداخت‌ها پیش از ۲۲ بهمن ماه صورت گرفته است. این نکته را البته نوبخت ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز پیش از این مورد تایید قرار داده و گفته است کارکنان دولت پیش از بیست و دوم بهمن عیدی خود را دریافت می‌کنند . در ایام پایانی سال موضوع دریافت عیدی و رقم آن برای کارکنان دولت حائز اهمیت است؛ مبلغی که بر مبنای خاصی محاسبه و معمولا همراه با حقوق بهمن ماه پرداخت می شود

این پاداش به نیروی کار غیر دولتی یعنی کارکنان بخش خصوصی و عمومی و کارگران نیز تعلق می گیرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان عیدی کارمندان دولت در سال جاری برابر با یک میلیون و دویست هزار تومان است.

عیدی کارگران چقدر است؟

بر اساس قانون کار کلیه کارگاه های مشمول قانون کار مکلف هستند به هر یک از کارگران خود در پایان هر سال، معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

بر اساس مفاد پیش بینی شده در قانون کار، برای پرداخت عیدی،سقف پرداختی در نظر گرفته است به این ترتیب که عیدی پایان سال کارکنان تحت پوشش قانون کار، دو برابر حقوق پایه هر فرد است به شرطی که از ۳ برابر حقوق پایه مصوب تجاوز نکند.

با توجه به اینکه حداقل دستمزد سال ۸» کارگران با تصویب شورای عالی کار در اسفند سال گذشته، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در نظر گرفته شده است، بنابراین عیدی کارگران حداقلی بگیر باید ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان باشد.

میزان دریافت عیدی برای سایر بیمه شدگانی که حقوق پایه آنها به واسطه سابقه کار بیشتر «بیش از حداقل دستمزد» است نیز، باید معادل دو برابر حقوق پایه درج شده در فیش حقوقی باشد. به عنوان مثال اگر حقوق پایه بیمه شده ای ۲ میلیون تومان باشد، میزان عیدی پرداختی به وی ۴ میلیون تومان است. البته همانطور که پیش تر اعلام شد، قانون کار برای پرداخت عیدی، سقف در نظر گرفته است به طوری که میزان عیدی نباید از سه برابر «حداقل دستمزد مصوب» بیشتر شود. بر این اساس، میزان عیدی هر کارگر نباید از سه برابر حداقل دستمزد مصوب (یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان) تجاوز کند. بنابراین حداقل عیدی کارگران در پایان سال ۹۸ معادل ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان و حداکثر عیدی نیز معادل ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۷ تومان است.

علاوه بر پرداخت عیدی، کارفرما نیز مکلف است به کارگرانی که یک سال از اشتغال آنها در همان کارگاه (محل خدمت) می گذرد، معادل یک پایه حقوق به عنوان حق سنوات یا همان مزایای پایان خدمت پرداخت کند.

جدول زیر میزان عیدی کارمندان و کارگران از سال ۱۳۹۰ تا کنون را نشان می‌دهد.

کارمندان و کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر که زیر نظر دولت باشند حسابشان مشخص است فقط تفاوت عیدی را ببینید ما بازنشستگان به چه کسانی دل بسته ایم. این مدیران دولتی اکثرا چند سال میهمان و بعد از رفتن برای چند نسل خود پول و سرمایه گذاشتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اي كاش جدول حقوق كارمندان دولت و كارگران راهم بگذاريد تا مشخص گردد كه كارمندان دولت چند برابر گارگران حقوق و مزايا دريافت ميكنند

    • نفس

      کاگر چقد زیاد کارمند اینقد کم

    • لیلا حیدری

      به مستمری ها چرا حقوق کم عیدی هم کم چرا

    • م

      کسی که مستاجر هست و سه تا بچه داره با این ۱۲۰۰چه خاکی تو سرش بریزه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقلا حقوق 60 روزوبهمون بدن

    • بدون نام

      خودتان قضاوت کنید خداهم ازاین عیدی که به بازنشستگان و کارمندان می دهید راضی نیست چقدر تفاوت چقدر تبعیض گناه مابازنشستگان کارمند آن چیه چون درس خواندییم وباسواد شدیم باید یک سوم کارگران عیدی بگیریم پس آقای نوبخت و اقای روحانی شماکه متولی ماهستید برای ما بازاهایی بناکنید که اجناس ان جوابگوی احتیاجات مابااین عیدی باشد فراموش نکنید این کارشماباعث دلسردی مادرانجام وظایفمان می شودوخواهشا اندازه همین عیدی ازما درطول سال توقع کارداشته باشید خداازت راضی نباشه که آبروی کارمند رابردی

    • بدون نام

      درحد یه شلوار ویه جفت کفش برا یه بچش ما بقی سالهی دگر

    • سیاوش

      نمیدونم چرا آقای نوبخت اصرار داره هر سال بگه عیدی کارمندهارو قبل از بیست و دوم بهمن میدن .در حالیکه همچین چیزی اتفاق نمیفته !
      در ضمن دولت محترم توضیح بدن از سال 99 قیمتها واقعا چهار برابر شده که عیدی کارمندان رو فقط چهار برابر کردید ! با این یک میلیون و دویست خرید ولباس عید بخریم یا مسافرت عید بریم یا مهمون دعوت کنیم !؟

    • بدون نام

      بزرگترین تبعیض عیدیه . باید عیدی کارگر وکارمند مساوی باشه

    • بدون نام

      میدونید توی اسفند هیچی نمیشه خرید
      میدونید همین مثلا عیدی رو باید بذاریم واسه مثلا عید چون کار نداریم و حقوقمون نمیرسه دو لقمه به زن بچمون بدیم
      میدونید هیچ جایی وجود نداره که بهش بگیم بیایید رسیدگی کنید که کارفرما پولمون رو نمیده

    • بدون نام

      فعلآ که بازنشستگان عیدی نگرفتن حالا میگن بخش عمده ای تا قبل از 22 بهمن عیدی گرفتن حتماً خودشون گرفتن اونم نجومی

    • حسینی بازنشسته

      همه مردم میدونند اگه دولت و شریتمداری نمیدونه من ميگم
      بابا یک میلیون و دویست میگیریم .
      دنیا فهمید دیگر بسته
      چرا بنزین گران کردین دیگه نمکین
      چرا معیشتی به من با پنج نفر ندادید حق اعتراض هم نداریم چرا خبری نیست
      آقای میرزایی دو که بلد نیستی چرا دم از عدالت میزنی
      فقط متاسفم متاسفم .

    • بدون نام

      هر چه بیشتر بدبخت باشی حق امکانات کمتری داری فقط آزادی بمیری

    • نوید

      من دو ماه و نیمه که حقوق نگرفتم و دوستانی رو سراغ دارم که هر برج مثلا اگه حقوقش ۱۵۰۰۰۰۰ هزار تومان هست بهش یک پنجم حقوقش رو میدن یعنی ۳۰۰ هزار تومان بعضی وقتا هم دو پنجم یعنی ۶۰۰ هزار تومان. اونوقت شما مسعولین با این رقمها با کارگران شوخی میکنید یا واقعیه. کارگران قرارداد ۳ میلیون و ۴ میلیونی از روی اجبار امضاء میکنند ولی واقعیت حقوق ناچیز و بدبختی و فقر و خجالت زدگی و شرمندگی جلوی خانواده هایشان است.

    • ........shanjani......

      ''''' مگه قرار نبود سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران خود یک میلیون دویست هزار تومان عیدی بدهد' پس چی شد به جای یک میلیون دویست هزار تومان ''مبلغ. ۶۶۱۴۷۹۵ ریال پرداخت نموده است?' باقیمانده این یک میلیون دویست هزار تومان عیدی را چه کسی خورده است??

    • arya

      سلام
      با سال ۹۰ اگه حساب کنیم با دلار ۱۲۰۰ تومانی میشه ۲۹۱ دلار که الان میشه چیزی حدود ۴ میلیون تومان
      ایام به کامتان عید مبارکتان

    • دواتشه

      چرا به کارگران حجمی دو ماه به از فروردین عیدی میدن خدا زلیلتون کنه

    • بدون نام

      با عرض سلام من که پدر ندارم حقوق تامین اجتماع میگیرم به من و مادرم بقران عیدی دادند ۸۰۰ ولی به بقیه دادند ۱۲۰۰ رفتم تامین احتماع میگه یک اشکال پیش امده اگر تا تا برج بهمن دادند که هیچ ندادند بقیه عیدی تا سه برج بیاید به ما خبر بدهید که ما همراه حقوق اسفند بدهیم این چه وضعی است کاری بکنید جان قران چون هنوز حقوق ما ۱۵۰۰ شده جان قران کاری بکنید چطور شد بقیه بازنشستگان بالای دو میلیون میگیرند غیر از تامین اجتماعی وام به تمام بازنشستگان دادند ولی شامل تامین اجتماع نشد بقران چون پدر ندارم مجرد هستم خودتون جای من با این حقوق هنوز تو خونه ما فریزر یا لباسشوی یا قالی انچنان نداریم میشه با این ۱۵۰۰ زندگی کرد مدیون هستید کاری نکنید وگرنه نفرین قشر کارگر است حواستون باشه

    • ایرانی

      عیدی بیمه بیکاری راکی مدهند اصلا عیدی وپاداش هم دارندیابایدبروند بمیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج