۹۶۱۴۳۸
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

مقایسه قیمت تور‌های خارجی در اسفندماه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد هزینه سفر در بیشتر مسیر‌های پرطرفدار با وجود کاهش قیمت دلار تنها اندکی ارزان شده است.

روزنامه هفت صبح: بررسی قیمت تور‌های مسافرتی به هشت مقصد خارجی پرطرفدار ایرانی‌ها نشان می‌دهد، عموماً شاهد کاهش قیمت تور‌ها نسبت به اسفند پارسال هستیم، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای کوران گرانی تور‌ها در نوروز، سفرشان را یک ماه جلو بیندازند و با هزینه کمتری سفر کنند. به‌خصوص که قیمت این تور‌ها نسبت به پارسال بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمتر شده است. این مورد در حالی اتفاق افتاده که قیمت دلار اسفند پارسال ارزان‌تر بود.

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

پایان سال ۹۷ دلار در محدوده ۱۲ هزار تومان قرار داشت و حالا نرخ این ارز در بازار آزاد به حدود ۱۴ هزار تومان رسیده است. هزینه تور‌های استانبول این روز‌ها کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیدا کرده. تور‌های دبی با ۴۰۰ هزار تومان هزینه کمتر برگزار می‌شوند و وضعیت برای تور‌های باکو تقریباً مشابه است. آژانس‌های مسافرتی هزینه تور‌های پاتایای تایلند را نسبت به پارسال ۶۰۰ هزار تومان کاهش داده‌اند و تور‌های تفلیس گرجستان ۴۰۰ هزار تومان کمتر از سال گذشته هزینه دارند.

در طرف مقابل تور‌های آنتالیا نسبت به اسفند پارسال ۲۰۰ هزار تومان گران شده‌اند. این رقم برای تور‌های آنکارا به افزایش ۶۰۰ هزار تومانی می‌رسد. از همه عجیب‌تر قیمت تور‌های بالی اندونزی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشته است. در این گزارش حداقل قیمت تور‌ها در هتل‌های مختلف سه تا پنج ستاره مورد بررسی قرار گرفته و این هزینه‌ها مربوط به اقامت در اتاق‌های دو تخته است.

تور استانبول: کاهش ۲۰۰ هزار تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

تور استانبول برای اسفند ماه دست‌کم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بودجه لازم دارد. تور‌های استانبول با مدت اقامت سه شب در هتل‌های سه ستاره با چنین قیمتی فروخته می‌شوند. این رقم برای هتل‌های چهار ستاره به حدود ۲ میلیون تومان و برای هتل‌های پنج ستاره دست‌کم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. اگر سراغ تور‌های چهار روزه بروید، حداقل هزینه برای هتل‌های سه ستاره حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. این رقم برای هتل‌های چهار ستاره به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای هتل‌های پنج ستاره به حدود ۳ میلیون تومان می‌رسد.

مقایسه این نرخ‌ها با سال گذشته نشان می‌دهد در این مدت شاهد کاهش قیمت نسبی تور‌های استانبول هستیم؛ چرا که پارسال این موقع تور‌های سه روزه استانبول در هتل‌های پنج ستاره حدود ۳ میلیون تومان بود که حالا تقریباً ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. آن زمان تور‌های چهار روزه در هتل‌های سه ستاره ۲ میلیون تومان و در هتل‌های چهار ستاره حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که نشان می‌دهد در یک سال اخیر قیمت این تور‌ها ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. با این حساب می‌توان گفت به طور کلی تور‌های استانبول نسبت به پارسال حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده‌اند.

تور آنتالیا؛ افزایش ۲۰۰ هزار تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

اگر بخواهید تور آنتالیا بخرید، باید دست‌کم برای سفر‌های بالای شش روز برنامه‌ریزی کنید چرا که حداقل مدت اقامت در اغلب تور‌های آنتالیا، شش روزه است. قیمت این تور‌ها با اقامت در هتل‌های سه ستاره رقمی حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که نسبت به پارسال تا حدودی افزایش پیدا کرده.

مقایسه قیمت تور آنتالیا با سال گذشته نشان می‌دهد آن زمان می‌توانستیم با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تور شش روزه در هتل‌های سه ستاره آنتالیا بخریم، در حال حاضر تور‌های آنتالیای شش روزه با اقامت در هتل چهار ستاره دست‌کم ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه لازم دارد. این رقم برای هتل‌های پنج ستاره تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد. پارسال هزینه تور‌های پنج ستاره آنتالیا حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که در این مورد هم شاهد افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به سال گذشته هستیم.

تور آنکارا؛ افزایش ۶۰۰ هزار تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

تور‌های آنکارای ترکیه با مدت اقامت سه تا چهار روز فروخته می‌شوند و نسبت به پارسال شاهد افزایش قیمت آن هستیم. تور‌های سه روزه در هتل‌های چهار ستاره دست‌کم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارند. پارسال چنین تور‌هایی با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شدند که نشان می‌دهد در این یک سال شاهد افزایش ۶۰۰ هزار تومانی تور‌های آنکارا هستیم.

اگر بخواهید در هتل‌های چهار ستاره اقامت داشته باشید، قیمت تور سه روزه به سه میلیون تومان می‌رسد. پارسال این تور‌ها ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشتند. حداقل قیمت تور‌های سه روزه با اقامت در هتل پنج ستاره، به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. پارسال اگر می‌خواستید تور آنکارا با هتل پنج ستاره بخرید، لازم بود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنید که امسال این رقم ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

تور دبی؛ کاهش ۴۰۰ هزار تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

قیمت تور‌های دبی با اقامت سه روزه دست‌کم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این رقم مخصوص تور‌هایی است که هتل سه ستاره را برای اقامت مسافران‌شان انتخاب کرده‌اند. پارسال چنین تور‌هایی تقریباً ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر بوده‌اند، طوری که تور سه روزه دبی در اسفند سال ۹۷ با اقامت در هتل‌های سه ستاره حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. قیمت تور‌های سه روزه دبی با اقامت در هتل‌های چهار ستاره به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد و اگر این رقم را با قیمت پارسال مقایسه کنیم، به ارزانی ۴۰۰ هزار تومانی پی می‌بریم.

پارسال این موقع چنین تور‌هایی با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شدند. تور‌های دبی با هتل پنج ستاره هم تقریباً ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که نسبت به قیمت‌های سال گذشته تا ۶۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. با این حساب می‌توان تا حدودی نتیجه گرفت که تور دبی امسال تقریباً ۴۰۰ هزار تومان کمتر از سال گذشته قیمت‌گذاری می‌شود.

تور باکو؛ کاهش ۴۰۰ هزار تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

سفر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان با تور‌های سه روزه دست‌کم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای‌تان هزینه دارد. این رقم مربوط به هتل‌های چهار ستاره است و مقایسه آن با نرخ‌های سال قبل نشان می‌دهد در این یک سال شاهد افزایش قیمت تور‌های باکو دست‌کم برای هتل‌های چهار ستاره نبوده‌ایم. اگر بخواهید در هتل‌های پنج ستاره باکو اقامت داشته باشید، هزینه تور سه روزه برای‌تان دست‌کم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های سال گذشته نشان می‌دهد اسفند ماه ۹۷ برای چنین سفری باید حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه می‌کردیم که در این مدت تقریباً ۷۰۰ هزار تومان ارزان شده است. به‌طور میانگین می‌توان نتیجه گرفت تور‌های باکو نسبت به پارسال، کاهش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشته‌اند. اگر بخواهید سراغ تور‌های چهار روزه بروید، در حال حاضر تور باکو با اقامت چهار روزه در هتل چهار ستاره تقریباً سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت این تور‌ها برای هتل‌های پنج ستاره به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.

تور تفلیس؛ کاهش ۴۰۰ هزار تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

قیمت تور‌های تفلیس، پایتخت گرجستان برای اسفند ماه از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود که شامل چهار روز اقامت در هتل‌های سه ستاره است. چنین تور‌هایی پارسال با قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شدند که نشان می‌دهد در یک سال گذشته قیمت آن‌ها حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. هزینه این تور‌ها برای کسانی که می‌خواهند در هتل چهار ستاره اقامت داشته باشند، به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. مقایسه قیمت این تور‌ها با سال گذشته، حاکی از کاهش ۳۰۰ هزار تومانی آن‌ها است.

پارسال تور‌های چهار روزه تفلیس با اقامت در هتل‌های چهار ستاره، یک میلیون و ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شد. هزینه تور‌های تفلیس برای کسانی که می‌خواهند در هتل پنج ستاره اقامت داشته باشند، خیلی بیشتر است و تفاوت چشمگیری با هتل‌های چهار ستاره دارد. طوری که قیمت این تور‌ها به دست‌کم ۵ میلیون تومان می‌رسد. با این وجود همچنان این نرخ نسبت به پارسال حدود ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است. اگر اسفند ۹۷ می‌خواستید تور تفلیس با هتل پنج ستاره بخرید، باید رقمی در حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌کردید، با این تفاسیر می‌توان گفت قیمت تور‌های تفلیس در یک سال گذشته عموماً حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

تور پاتایا؛ کاهش ۶۰۰ هزار تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

تور‌های پاتایا عموماً هفت یا ۱۰ روزه برگزار می‌شوند. قیمت تور‌های ۱۰ روزه با اقامت در هتل‌های سه ستاره دست‌کم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که تفاوتی را نرخ‌های سال قبل ندارد. پارسال همچنین تور‌هایی با همین قیمت فروخته می‌شدند. اگر بخواهید در مدت ۱۰ روز اقامت‌تان در پاتایا، هتل چهار ستاره را انتخاب کنید، هزینه تور دست‌کم ۸ میلیون تومان محاسبه می‌شود. پارسال تور‌های چهار ستاره پاتایا، ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشتند و در این مدت شاهد کاهش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی آن‌ها هستیم.

قیمت این تور‌ها برای هتل‌های پنج ستاره به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. این تور‌ها پارسال با قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شدند. این مورد نشان می‌دهد تور‌های پاتایا با اقامت در هتل‌های چهار و پنج ستاره حدود ۶۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. اگر بخواهید هزینه‌تان را کمتر کنید، می‌توانید سراغ تور‌های هفت روزه بروید. این تور‌ها با اقامت در هتل‌های سه ستاره، دست‌کم ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند. این نرخ برای هتل‌های چهار ستاره به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسند.

تور بالی؛ افزایش دو و نیم میلیون تومانی

قیمت تور‌های نوروزی نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟

اگر سفر به شهر‌های دور را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید روی تور‌های بالی اندونزی حساب باز کنید. این تور‌ها عموماً با مدت اقامت هفت شب برگزار می‌شوند و قیمت آن‌ها برای هتل‌های سه ستاره به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد. اگر بخواهید در هتل‌های چهار ستاره اقامت داشته باشید، باید خودتان را برای هزینه دست‌کم ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی آماده کنید. این تور‌ها نسبت به سال گذشته افزایش قیمت چشمگیری را پشت سر گذاشته‌اند.

پارسال می‌توانستیم با هزینه ۷ تا ۸ میلیونی در چنین تور‌هایی شرکت کنیم که نشان از افزایش قیمت ۲ میلیونی این تور‌ها دارد. تور‌های بالی با اقامت در هتل‌های پنج ستاره هم شرایط مشابهی دارد. قیمت این تور‌ها در حال حاضر دست‌کم ۱۳ میلیون تومان است و این در حالی است که پارسال قیمت این تور‌ها حدود ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شد. با این حساب هزینه تور‌های بالی در یک سال گذشته به طور کلی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج