جاباما
۹۶۲۰۵۳
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران شدت گرفت

در حالی که طی روزهای اخیر اختلاف میان شورای عالی اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران سازندگی شدت گرفته بود، حالا صفحه اول روزنامه سازندگی نشان از نوعی نرمش و احتمال ائتلاف میان گروه‌های اصلاح‌طلب را دارد.

برترین‌ها: در حالی که طی روزهای اخیر اختلاف میان شورای عالی اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران سازندگی شدت گرفته بود، حالا صفحه اول روزنامه سازندگی نشان از نوعی نرمش و احتمال ائتلاف میان گروه‌های اصلاح‌طلب را دارد. جمله‌ی «پیروزی کارگزاران، پیروزی اصلاح‌طلبان است» در میان گروه‌ها و رسانه‌های اصولگرا هم واکنش‌های زیادی داشته، به طوری که امروز روزنامه جوان و صبح‌نو دلیل ائتلاف احتمالی اصلاح‌طلبان را اختلافات میان اصولگرایان دانسته‌اند.

واکنش مثبت عطاالله مهاجرانی که از چهره‌های نزدیک به کارگزاران است این گمانه را تقویت می‌کند که احتمال ائتلاف بالاست. از آن طرف افرادی چون محمود رضوی(از نزدیکان قالیباف) واکنش منفی به این ماجرا داشته است.

احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران شدت گرفت

محمود رضوی؛ (چهره نزدیک به قالیباف) ضمن ابراز نگرانی از احتمال ائتلاف اصولگرایان بر سر لیست واحد در توئیتر خود نوشت:

احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران شدت گرفت

ارگان حزب کارگزاران سازندگی پس از حملات رسانه‌ای و بیانیه‌ای خود به شورایعالی اصلاح‌طلبان و احزاب مهم اصلاح‌طلب، در صفحه اول شماره سه‌شنبه خود از در دوستی و همراهی وارد شده است.

روزنامه اصولگرای صبح نو (نزدیک به قالیباف) در گزارشی درباره احتمال ائتلاف اصلاح طلبان نوشت: با نیم‌نگاهی به لیست‌های انتخاباتی جریان حامی دولت در تهران، متوجه می‌شویم که عمده افراد آن‌ها با یکدیگر اشتراک دارند و همین اشتراک، شانس آن‌ها برای توفیق در انتخابات را تا حدی بالا برده است. یکی از این لیست‌های محوری، فهرست منسوب به حزب کارگزاران سازندگی است که برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی درباره آن اظهارات ضدو نقیضی ابراز کرده‌اند.

احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران شدت گرفت

روزنامه سازندگی در گزارشی لیست اختصاصی خود برای انتخابات را ابراز و تصریح کرد که حزب نزدیک به دولت یعنی «اعتدال و توسعه» که دبیرکلی آن با رییس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی است نیز روی آن صحه گذاشته. همین خبر، شائبه سوگیری سیاسی دولت در انتخابات را تقویت کرد. طی روزهای گذشته برخی اخبار از ورود محمد خاتمی، رییس جبهه اصلاحات به عرصه انتخابات، در ضمن برگزاری جلساتی با غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی داشتند.

برخی اخبار حکایت از آن دارند که طی ساعات منتهی به روز جمعه (دوم اسفند) که موعد انتخابات است، خاتمی با انتشار ویدئویی از یکی از لیست‌های انتخاباتی جبهه اصلاحات در تهران حمایت به عمل خواهد آورد که با توجه به آنچه آمد، این حمایت به احتمال زیاد متوجه لیست اختصاصی حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود. از سوی دیگر، با وجود اینکه رییس‌جمهوری در ظاهر ارائه هر گونه لیست از سوی دولت خود را منتفی اعلام کرد، اما با توجه به برخی اخبار و شنیده‌ها، به نظر می‌رسد لیست کارگزاران همان لیست اجماعی میان روحانی و خاتمی باشد.

احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران شدت گرفت

روزنامه اصولگرای جوان هم یادداشتی با عنوان «تکاپوی انتخاباتی اصلاح‌طلبان پس از تخریب!» درباره ائتلاف انتخاباتی در جبهه اصلاحات نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که فشار‌هایی هم روی لیدر‌های اصلاحات و بزرگان شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان وجود دارد که از لیست‌های اصلاح طلب موجود حمایت کنند. از سویی دریافتند هجمه‌های آنان علیه انتخابات، صرفاً حامیان خودشان را ناامیدتر کرده و حامیان رقیب پای صندوق رأی حاضر خواهند شد. بنابراین ناگاه ورق برگشت و مواضع تغییر کرد. روحانی سخنانش علیه انتخابات را پس گرفت و تغییر داد. اصلاح‌طلبان رادیکال بیانیه دعوت به مشارکت در انتخابات دادند. لیست‌هایی منتشر شد و بعید نیست در روز آخر، باز هم دستور «تکرار» برسد. شاید چند لیسته شدن رقیب نیز آن‌ها را به نتیجه‌گیری از انتخابات امیدوار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه دوباره لیست روحانی.رفسنجانی خاتمی رای بیاره من ازین کشور میرم.
      جز یه دوره تمام دوره های مجلس لیست این سه نفر بوده.و نتیجه مجلس و کشور این.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون یه دوره سراغاز بد بختی مردم بود میگی نه یه آمار ساده بگیر

      • بدون نام

        چی میگی از الان متن حماسی فردای انتخابات پر شور رو صدا و سیما اماده کرده
        چقدر ما بد بختیم

      • هالو

        خوشبخالت مارو هم باخودت ببر

    • امیر

      دیگه رای دادن فرار از حزب و پناه بردن به دامان حزب دیگه نیست، تا رفراندوم برگزار نشه هر گونه رای دادن از سمت عوام خیانت به خودمون هست.

    • بدون نام

      ما دیگر رأی نمی دهیم :ملت ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلاح طب واقعی ..دکتر محمد خاتمی است و بس

      • بدون نام

        مگه ملت ایران همگی مثل تو بودند؟ از طرف خودت حرف بزن

      • بدون نام

        ما رأی نمی دهیم

    • بدون نام

      اصلاح طلبان کارگزارن مردودشدن ...

    • واحدی

      سلام
      مقامات بالا دیدن اوضاع خیلی خرابه دارن فشار میارن که چهره های شاخص اصلاحات،
      یا لیستی بدن یا از یک لیست اعلام حمایت کنند
      خبرهای غیر رسمی از این حکایت داره که اگه همین جو انتخاباتی تا روز انتخابات حاکم باشه،آمار مشارکت در تهران در خوشبینانه ترین حالت 18 ، 19 درصد و در کل کشور بین
      31 تا 35 درصد میباشد
      البته همین سی و خورده ای در صد در کل کشور ، طبق شنیده ها به مدد حضور بیشتر
      مردم در روستاها و شهرهای با جمعیت کم میباشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مزخرفات رو از شبکه های اونوری میذاری
        بدون شک مشارکت بالای 50 درصد هست

      • بدون نام

        خب همین که نزدیک 50 درصد مردم راضی نیستن یعنی فاجعه.

      • بدون نام

        ما مردم تهران راي ميديم به ولله

      • بدون نام

        به جای اینکه مزخزفات شبکه سعودی و لندنی رو اینجا بیای بلغور کنی مقداری به مغزت فشار بیار ببین واقعا سعودی به فکر مردم ایرانه

    • بدون نام

      ما منتظر فرمایش تکرار هستیم

    • بدون نام

      درود بر سیدبزرگوارمحمدخاتمی

    • بدون نام

      یکی از دلایل وضعیت فعلی کشور و دولت اصلاحات این بود که جناح مخالف دولت در این چند وقت خیلی دولت رو کوبید و کلا به مردم قبولاند که دولت روحانی نتونست کاری بکنه .هیچوقت به کمک دولت نیامدن و برعکس از ازادی و تریبونهایی که در اختیار داشتند استفاده کردن و مردم رو نا امید کردن .شکست در انتخابات برای اصولگرایان خیلی سخت بود ولی حداقلش این بود که به رای مردم احترام میگداشتن و کمک میگردن اگر اونوقت دولت عملکردش بد بود انتقاد میکردن نه از همون فردای انتخابات .الانهم که وضعیت معلوم هستش .فقط امیدواریم که هر جناحی که پیروز شد فقط دغدغه مردم را داشته باشد نه جنگ جناحی

    • بدون نام

      درودبرهاشمی ،درودبرسیدمحمد خاتمی رئیس اصلاحات

    • بدون نام

      تمام بدبختی این کشور به خاطر وجود همین
      اصلاح‌طلب، اصولگراست.... اینا که فقط می‌خوان باهم سرقدرت بجنگن مردم این وسط باید قربانی بشن.... تورو به فاطمه زهرا تمومش کنید این بساط حزب بازی رو، بزارین کسانی مدیریت رو بدست بگیرند که متخصص و تحصیلکرده هستند... مگه یک انسان چندبار به دنیا میاد که یک بارش رو باید به خاطر همین اصلاح‌طلب و اصولگراها تو بدبختی زندگی کنه

    • بدون نام

      اصلاح طلب واقعی محمد مصدق بود نه محمد خاتمی ;درودبر مصدق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج