۹۶۲۱۶۱
۳۲ نظر
۵۵۱۴
۳۲ نظر
۵۵۱۴
پ

کفش راحتی ایرانی؛ بخریم یا نه؟

برند کفش اسکچرز در مدت‌زمانی کوتاه به محبوبیتی فوق‌العاده دست پیدا کرد. حتی الان که هوا سرد شده باز هم می‌توان در خیابان تعداد زیادی از آن‌ها را پای مردم دید، ولی در تابستان اگر یک خیابان را از اول تا آخر بروید و به کفش آدم‌ها دقت کنید، اسکچرز و طرح‌های مشابه آن قطعا خیلی بیشتر به‌چشم می‌آید.

برترین‌ها: برند کفش اسکچرز در مدت‌زمانی کوتاه به محبوبیتی فوق‌العاده دست پیدا کرد. حتی الان که هوا سرد شده باز هم می‌توان در خیابان تعداد زیادی از آن‌ها را پای مردم دید، ولی در تابستان اگر یک خیابان را از اول تا آخر بروید و به کفش آدم‌ها دقت کنید، اسکچرز و طرح‌های مشابه آن قطعا خیلی بیشتر به‌چشم می‌آید.

تا همین دو سال پیش یعنی قبل از جهش بلند قیمت دلار می‌توانستیم کفش‌های ساده و راحت اسکچرز را با بودجه‌ای در حدود ۲۰۰،۳۰۰ هزار تومان خریداری کنیم، اما حالا آن‌ها حدود یک میلیون تومان قیمت دارند.

کفش راحتی ایرانی؛ بخریم یا نه؟

پس بعضی برند‌های ایرانی خیلی زود دست‌به‌کار شدند و نمونه‌هایی ارزان از این کفش‌های راحت را تولید کردند. این کار با خرید و واردات دستگاه‌های مخصوص تولید این مدل کفش‌ها امکان‌پذیر شده است. وقتی دستگاه باشد، فقط باید مقداری پلاستیک مخصوص را به دستگاه تزریق کرد و دقایقی بعد یک کفی نرم و راحت تحویل گرفت. مراحل دوخت رویه‌های پارچه‌ای به کفی‌ها هم چندان سخت نیست. اما آیا این کفش‌های راحت ایرانی که دقیقا مشابه کفش‌های محبوب اسکچرز هستند و در عین‌حال قیمت‌شان فوق‌العاده پایین است، ارزش خرید دارند؟ قرار است با هم این موضوع را بررسی کنیم.

اسکچرز؛ راز محبوبیت یک برند کفش

تقریبا دو سه سال پیش بود که کفش‌های اسکچرز وارد ایران شدند. کفش‌هایی سبک که رویه آن‌ها طوری بود که با عبور جریان هوا از عرق کردن پا جلوگیری می‌کردند و جان می‌دادند برای پیاده‌روی در تابستان. اسکچرز‌ها به سرعت در بازار پیش روی کردند و بعد از چند ماه پای هر کسی را که در خیابان نگاه می‌کردی یک جفت اسکچرز می‌دیدی. آن زمان اسکچرز حسابی به قیمتش می‌ارزید. هر جفت اسکچرز تقریبا ۲۰۰ هزار تومان بود و با همین قیمت می‌شد یک جفت کفش با برند اصل خرید.

خداحافظی اسکچرز با پای ایرانی‌ها

کفش راحتی ایرانی؛ بخریم یا نه؟

اسکچرز حالا دیگر کلی فرق کرده و قیمت‌های آن شباهتی به دو سه سال پیش ندارد. قیمت کفش‌های پیاده‌روی اسکچرز از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و همین طور بالا می‌رود. کفش‌های مخصوص دویدن گران‌تر هستند و برای هر جفت آن‌ها باید ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان پول خرج کنید. همین مورد باعث شده این روز‌ها کمتر شاهد اسکچرز‌های نو باشیم و اکثرا همان اسکچرز‌هایی را در خیابان می‌بینیم که از دو سه سال پیش مانده‌اند. مگر چند نفر پیدا می‌شوند که حاضر باشند برای کفش تا یک میلیون تومان هزینه کنند. هرچند حساب برندپوش‌هایی که قیمت‌ها برایشان اهمیتی ندارد به کلی جداست.

ایده‌ای ایرانی برای بازگشت اسکچرز

گرانی اسکچرز دلیل نمی‌شود به کلی با آن کفش‌های سبک و خنک خداحافظی کنیم. حالا یک ایده جالب باعث شده که قضیه به کلی تغییر پیدا کند و دوباره شاهد اسکچرز‌های سبک، اما این بار با برند‌های ایرانی باشیم. اگر چند تا از آن‌ها را زیرنظر بگیرید، می‌بینید از نظر ظاهری تفاوت چندانی با کفش‌های اسکچرز اصل ندارند.

کار به جایی رسیده که حتی در بعضی از آن‌ها می‌توان حرف S را به عنوان نشان تجاری اسکچرز دید. اینطور که پیداست، برند‌های ایرانی به جای کفش‌های اصلی، دستگاه‌های تولید آن‌ها را خریده‌اند. به این صورت که دستگاه‌های دست دوم پرس کفی را وارد کشور کرده‌اند و حالا بدون خرج زیاد می‌توانند همان کفش‌ها را در ایران تولید کنند. احتمالا برای همین است که هنوز حرف S روی قالب‌های بعضی از مدل‌ها خودنمایی می‌کند.

شاید بگویید مدل‌های ایرانی هیچ‌موقع به پای اسکچرز اصلی نمی‌رسند. احتمالا تفاوت کیفیت را در ساخت این کفش‌ها مواد اولیه‌شان رقم می‌زنند. سوای کیفیت مواد اولیه با نگاهی کوتاه و سرسری در زیره بسیاری از کفش‌های ایرانی که می‌خواهند ادای نمونه اصلی را دربیاورند می‌توان حفره‌ها و فرورفتگی‌هایی زشت را مشاهده کرد. چیزی که در بهترین حالت از بدسلیقه‌گی تولیدکننده حکایت دارد. همچنین رنگ سفید زیره این کفش‌ها گاهی به تیرگی و کهنه‌گی می‌زند.

مشکل دیگر نمونه‌های ایرانی کفش اسکچرز در طراحی رویه‌شان است. یا زیادی درشت بافته شده‌اند یا مواد استفاده شده در بافت آن‌ها کیفیت ندارد. من چندتایی از آن‌ها را از نزدیک دیده‌ام و تاکید می‌کنم اگر چه کیفیت کاری که تحویل می‌دهند کاملا شبیه عکس‌های موجود در سایت‌های فروش آنلاین یا تبلیغات شل و ول تلویزیونی‌شان نیست، اما به هر حال قیمت زیادی ندارند.

بگذارید به‌عنوان کسی که چند سال از کفش‌های اسکچرز استفاده کرده یک نکته فنی را هم افشا کنم. کفش‌های اسکچرز فوق‌العاده راحت به‌نظر می‌رسند، اما چون در دوخت آن‌ها از مقدار زیادی پارچه و کش استفاده شده است، پس از مدتی وا می‌روند و شل می‌شوند. توقع ندارم نمونه‌ای ایرانی چیز بهتری باشند، اما به‌هرحال اگر این اتفاق برایشان رخ داد، چون پول کمتری پرداخت کرده‌ام، قطعا کمتر هم غصه می‌خورم. نه؟

قیمت اسکچرز‌های ایرانی در بازار

کفش راحتی ایرانی؛ بخریم یا نه؟

مدل‌های ایرانی کفش‌های اسکچرز عموما بین ۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند و اگر این روز‌ها سری به بازار کفش زده باشید، می‌بینید که این قیمت‌ها برای یک جفت کفش خیلی هم عالی است. برای مثال کفش ورزشی مدل rzai در بازار ۷۰ هزار تومان است. خرید کفش‌های آراز با برند تن‎‌تاک نهایتا ۱۰۰ هزار تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد. کفش‌های سبک و راحت با برند نسیم مدل k.na.۷۲ جفتی ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود. دیگر برندی که از طراحی کفش‌های راحتی استفاده می‌کند کفش مل اند موژ است. این کفش‌ها نسبت به دیگر برند‌های مشابه ایرانی کمی گران‌تر هستند و قیمت آن‌ها تا ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      هر چی کارخونه کفش بود زدین نابود کردین حالا باید کپی بی کیفیت انجام بدین.راه چین در پیش گرفتین.خبری توش نیست

      پاسخ ها

      • رضا

        اولا کفش های ایرانی خیلی عالیه و من هم ایرانی دارم و هم مشابه خارجی، جالبه که مدل ایرانی اولا خیلی راحت تره و ثانیا قیمت آن یک دهم خارجی است لذا مدل ایرانی را با تنوع رنگ و نوع خرید کرده ام خواهشمندم اجناس خارجی را رسما تبلیغ نکنید

      • بدون نام

        کارخونه های کفشی که عرضه ندارن یه کفی کفش مناسب بزنن طراحی های احمقانه میدن که به درد پای ادمیزاد نمیخوره باید تعطیل میشدن
        خودشون عرضه رقابت نداشتن باید حذف میشدن

    • بدون نام

      من این کفش جدیدا رو نپوشیدم ولی همون زمان هم که اسکچرز تو بازار ایران رو به اصطلاح از نمایندگیها خرید میکردیم یه عیب خیلی ویژه داشت. پا توش به شدت عرق میکرد. جوراب بچه ها به شدت بوی گند میداد. پس الکی تعریف از یه اسم نکنید تو سر جنس داخلی بزنید گرچه از کیفیت ایرانیش خبر ندارم. اسکچرزهای بازار ایران همه چینی بود و نیاز به این همه تعریف تمجید نداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنی اصل بوده، دختر من پاش خیلی عرق میکنه، فقط اسکچرز بود که در طول روز و مدرسه و الانم دانشگاه میپوشه پاش بو نمیگیره

      • بدون نام

        احتمالا جنس تقلبی دادن بهتون. من خودم پام شدیدا عرق میکنه و چندین سال بود اسکچرز استفاده میکردم و میتونم بگم بهترین کفشی بود که پوشیدم.چند روز پیش رفتم بازار دیدم قیمت زده 1.200 منصرف شدم از خرید.

      • بدون نام

        ببین من از شیراز خریدم نه تو یه مغازه بیغوله. اگه شیراز جنس اصل پیدا نکنی جای دیگه تو ایران هم بعیده که اصل باشه فروشگاههای بزرگ نمایندگی به اصطلاح. همون زمان ریباک هم ازشون خریدم عالی بود. ولی تو کفش اسکچرز حتی اگه عرق هم نکنه پا داغ میشه. در هر صورت چینی هست حالا حتی اون به اصطلاح اصلیها

      • بدون نام

        همون 4سال پیش یه کفش خریدم ایرانی از برند نادر. قیمتش همان زمان هم مناسب بود. ماشاله هزار ماشاله عالی. هنوز دارم می پوشم! بعد 4سال نه از قیافه افتاده نه پا درد دارم موقع راه رفتن نه بو میگیره پا داخل کفش. عالیه. خدا خیر سازنده بده. جنس خوب ایرانی اگه پیدا کنی عالیه. از اسکچرز هم که گرفتم فقط میتونم بگم پا توش راحت بود ولی بوی بد میگرفت. کفش ریباک هم که داشتم راحت بود و پا عرق نمیکرد اما خیلی سنگین بود

    • مریم

      دیگه مجبوریم اونقدر که کفش های اصل گرون شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه خاک بر سر تولید کننده داخلی رفتم اسم نمیبرم کفش ...بخرم میبینم قالب کف پای چپ لنگری داره به دوستم گفتم احساس میکنم قالب کفش کجه دیدم یه خانم و اقای مسن هم اومدن کفش بخرن خانم داشت همین شکایت رو میکرد
        از طراحیشونم نگم بهتره کفش ایرانی نپوشیدم که پام تاول نزده
        باشه با اینکه فقط کفش اسپورت و تخت میپوشم

    • بدون نام

      کفش ایرانی وقتی به درد میخوره که روی ویلچیر نشسته باشی

      پاسخ ها

      • ایرانی

        ما خانوادگی مدت هاست کفش ایرانی استفاده میکنیم از چرم گرفته تا اسپرت و راحتی و طبی و واقعا راضی بودیم

      • بدون نام

        اینقدر بی انصاف نباشید ،قضاوت بی جا نکنید

      • بدون نام

        اره بیست متر راه بری پاهات تاول میزنه

      • بدون نام

        کاری به تیکه انداختن سنگینت ندارم ولی طنزت معرکه ست لامصصصب ترکیدم

    • بدون نام

      بی سلیقه ای، صرفه جویی درمواد اولیه، بی دقتی، کم فروشی، عدم نظارت واقعی برتولید، درکلیه ساخته های داخلی به چشم می‌خورد

      پاسخ ها

      • سجاد

        بی انصافی میکنی
        اگر دو جنس با کیفیت ایرانی و خارجی نشونت بدن بدون مارک، اصلا نمیتونی تشخیص بدی کدوم ایرانیه و گاهی ایرانیه با کیفیت تره

      • بدون نام

        از همه مهمتر بی دقتی در طراحی و تولید که نتیجه کفشی میشه که به شدت غیر استاندارد و پا رو اذیت میکنه

    • بدون نام

      شیوه جدید تبلیغ ..خخخخخخخ

    • بدون نام

      ایول به اسم آبان

    • بدون نام

      خودت میگی تنتاک ، این کفش کجاش حرف s داره؟

    • دختر تاجی

      فقد ال استار

    • .

      من 4سال پیش یه اسکیچرز اصل خریدم تا جایی که شد ازش استفاده کردم از بس که عاالی بود بعد از اون تو هیچ کفشی احساس راحتی نمیکنم الانم انقدر قیمتش گرون شده دیگه نمیشه خرید

    • بدون نام

      تبریز رو به سوغاتی های خوردنی میشناسن ، ولی یکی از سوغاتی های تبریز کفشه ، تبریز قطب کفش های کلاسیک مردانه اس
      اگه کفش راحت و شیک می خواید کفش تبریز بخرید
      البته اکثر کفش های تبریز جزو کفش های کلاسیک محسوب میشند، ولی راحتی و دوام خوبی دارن
      البته مدلهای چرم دست دوزش گرونن ، ولی ارزشش رو داره
      ولی مدلهای ارزونتری هم دارن که بین 150 الی 300 تومن قیمت دارن
      یک بار امتحان کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کفش تبریز خیلی عالیه ولی جنس خوبش خییییلللیییی گرونه

    • بدون نام

      من یک جفت کفش تولید ایران به نام Reebok رو پارسال پاییز خریدم که رویه اش هم پارچه ی جیر است از پارسال پوشیده ام تختش نرم است و من هم زانو درد دارم خیلی خوبه پاهام خیلی راحته تابستون پاهام کمی عرق می کنه ولی از زانو درد خبری نیست و خیلی سبکه....و من راضی ام ۵۰ تومن خیلی ارزونه.....

    • بدون نام

      هیچ چیز ایرانی نخر.3 سال پیش اجاق گاز پیلوت خریدیم با برند کالای برتر روی کاتلوگ هاش. مثل سگ پشیمانم از خریدم. برای صرفه جویی از همه چیزش زدند . وقتی فر روشن میکنیم بدنه اجاق بقدری داغ میشه که دست را میسوزونه و هیچکسی هم پاسخگو نیست.

    • بدون نام

      برای حمایت کارگر ایرانی کالای ایرانی خریدم غافل از اینکه تولید کننده برای سود بیشتر از کیفیت کالا میزنه.

    • بدون نام

      تولید کننده های ایرانی بخاطر سود بیشتر از مواد اصلی میزنن

    • بدون نام

      کفش ایرانی خوب هست مگه تا الان چی چی پا دون می کردین

    • بدون نام

      من دنبال یه کفش پیاده روی میگردم که برای دویدنم خوب باشه با قیمت مناسب
      کسی برند ایرانی خوب میشناسه معرفی کنه؟
      ادرس نمایندگی اصلی تن تاک تو تهرانم هر کی میدونه بگه
      هرچی سرچ میکنم نمایندگی اصلیش نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تشریف ببر میدان گمرک راسته کتونی فروشها دست خالی برنمیگردی با مشتری راه میان تعادل بین قیمت وجنسی که میخری کاملا محسوسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج