جاباما
۹۶۲۷۲۱
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

فعالیت ۶ساعته موج بارشی شدید در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه بارش های پنجشنبه اول اسفندماه در مدت ۶ ساعت رخ می دهد، گفت: مدل های هواشناسی در فروردین ماه ۹۸ هسته بارش اولیه ۳۲۳ میلیمتری را در بازه زمانی پنج روزه نشان داد و فعلا نیز مدل های هواشناسی برای هفته آینده بارش های مشابه با بارش اولیه فروردین ماه دارد.

ایسنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه بارش های پنجشنبه اول اسفندماه در مدت ۶ ساعت رخ می دهد، گفت: مدل های هواشناسی در فروردین ماه ۹۸ هسته بارش اولیه ۳۲۳ میلیمتری را در بازه زمانی پنج روزه نشان داد و فعلا نیز مدل های هواشناسی برای هفته آینده بارش های مشابه با بارش اولیه فروردین ماه دارد.

محمد سبزه زاری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان که شامگاه چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه روز پنجشنبه مناطق شمالی و شرقی خوزستان درگیر بارش هستند، اظهار کرد: طبق مدل اروپایی، بارندگی فردا در اهواز ۵ تا ۱۰ میلیمتر، در شمال خوزستان ۸۸ میلیمتر و مسجدسلیمان و دزفول ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر خواهد بود و شوشتر، حسینیه، باغملک، رامهرمز و بهبهان نیز بارش های خوبی دارند. همچنین بارندگی در احمدفداله و اندیکا نسبتا سنگین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حجم اصلی بارش ها در مدت ۶ ساعت و از اوایل صبح تا حدود ساعت ۱۵ بعد از ظهر رخ می دهد.

سبزه زاری با بیان اینکه مدل های هواشناسی در پیش بینی بارندگی اختلاف دارند، بیان کرد: به طور مثال مدل فرانسوی و آلمانی، بارندگی اهواز را ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر را نشان می دهند بنابراین بارندگی اهواز حداقل ۱۰ تا ۱۲ میلیمتر و حداکثر ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه طبق یکی از مدل های هواشناسی، شدت بارش در حوضه کارون زیاد پیش بینی شده است، گفت: مدل اروپایی، تا اوایل روز چهارشنبه هفته آینده، مجموع بارندگی ۳۱۶ میلیمتری را بر منطقه تاراز و اندیکا نشان می دهد و بارندگی در اهواز نیز ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است. این مدل همچنین بارندگی در پهنه حوضه کرخه را نسبتا خوب و حدود ۱۵۰ میلیمتر را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: طبق مدل اروپایی، بارندگی تا روز چهارشنبه هفته آینده در حوضه دز و کارون شدت بیشتری دارد و در حوضه کرخه با شدت کمتری است اما مدل آمریکایی، بارندگی در حوضه دز را بیشتر نشان داده است. مدل آمریکایی، بارش در حوضه دز را بالای ۱۵۰ میلیمتر را نشان می دهد.

سبزه زاری افزود: مدل های هواشناسی در فروردین ماه ۹۸ هسته بارش اولیه ۳۲۳ میلیمتری را در بازه زمانی پنج روزه نشان داد و فعلا نیز مدل های هواشناسی برای هفته آینده بارش های مشابه با بارش اولیه فروردین ماه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به میزان بارندگی روز پنجشنبه (اول اسفندماه) تصریح کرد: روز پنجشنبه بارندگی در مناطقی شمالی مانند احمدفداله، شیهون و زردشت حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیمتر، اندیکا و قلعه خواجه ۸۰ تا ۹۰ میلیمتر، باغملک بیش از ۶۰ میلیمتر، بهبهان ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر، اهواز بین ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر خواهد بود. مناطق جنوبی مانند آبادان، ماهشهر، شادگان و هندیجان از نظر بارندگی مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: همچنین بارندگی در دزفول، اندیمشک و شوشتر ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر و در مسجدسلیمان ۴۰ تا ۵۰ میلیمتر پیش بینی می شود.

سبزه زاری در خصوص ورود و فعالیت موج قوی بارندگی در خوزستان از اواسط روز یکشنبه تا اواخر روز چهارشنبه هفته آینده (۴ تا ۷ اسفندماه)، گفت: بارش در روز یکشنبه هفته آینده در پهنه حوضه دز ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیمتر پیش بینی می شود و بارندگی در دزفول و اندیمشک در بازه زمانی دو روزه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: فعلا بارندگی در حوضه کارون حجم بالاتری از بارندگی را نشان می دهد. حجم بارندگی در پهنه حوضه مارون کمتر و حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر است اما نسبتا بارش ها خوب هستند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: با فعالیت این سامانه بارندگی در اهواز ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر، در مناطق پایین دست مانند آبادان و خرمشهر حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر و هر چه به سمت شهرهای بالاتر می رویم بارندگی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلی

      الهی صد هزار مرتبه شکر خدایا عظمت و بزرگیتو شکر. خدایا همه ی نعمات و باران رحمتت را شکر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج