جاباما
۹۶۲۷۵۹
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

پایانی بر یک شایعه؛ تماس اسکوچیچ با سردار

سردار آزمون اگر بهترین نباشد، بی‌شک جزو دو سه بازیکن مهم فوتبال ایران در سال‌های اخیر است.

ایران ورزشی: سردار آزمون اگر بهترین نباشد، بی‌شک جزو دو سه بازیکن مهم فوتبال ایران در سال‌های اخیر است. مهاجمی ۲۵ ساله که دوران فوتبال خود را نه در سپاهان که در روبین‌کازان و لیگ روسیه آغاز کرد و در همان ۱۶ سالگی موفق شد در لیگ اروپا دروازه مولده نروژ را باز کند و نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. آزمون نه به دلیل بازی و درخشش در لیگ ایران که به خاطر حضوری موفق در تیم‌های نوجوانان و جوانان مورد توجه روس‌ها قرار گرفت و از آنجا بود که پله‌های ترقی را طی کرد و به اینجایی رسید که حالا هست.

آزمون وقتی ۱۸ ساله بود برای نخستین بار به تیم ملی ایران دعوت شد. کسی که او را به اردو فرا خواند، کارلوس کی‌روش بود که البته قلم قرمز روی نام او کشید و این مهاجم جوان را همراه سایر بازیکنان به برزیل نبرد. بعدها اما سردار به مهاجم اول تیم ملی تبدیل شد و گل‌های خود را از بازی تدارکاتی مقابل کره‌جنوبی در تهران آغاز کرد. گل‌هایی که حالا تعدادشان به ۳۱ رسیده است.

سردار در جام جهانی ۲۰۱۸ روزهای عجیبی را سپری کرد. او که با نظر و صلاحدید کی‌روش مجبور بود به عقب برگردد و در کارهای دفاعی شرکت کند، مورد حمله منتقدان قرار گرفت. تا جایی که در تصمیمی غیرمنتظره از تیم ملی خداحافظی کرد تا یک اتفاق مهم را رقم بزند. البته اگر سری به مصاحبه فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ بزنیم به این نکته پی می‌بریم که سردار وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده بود. سانتوس بعد از پایان بازی ایران و پرتغال که با تساوی یک بر یک تمام شد، گفت: «شماره ۲۰ ایران تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت. او مأموریت داشت تا در تمام نقاط زمین همراه ویلیام کاروالیو، هافبک دفاعی ما باشد و همین باعث شد تا تیم ما از بازیسازی محروم شود.»

آزمون از همان زمان مورد انتقاد قرار گرفت و بعدها وقتی به تیم ملی برگشت و گل‌های متعددی در جام ملت‌های آسیا به ثمر رساند، کمی زهر این انتقادها را گرفت. هر چند همچنان او مورد توجه رسانه‌ها بود، آن‌هم در شرایطی که گل‌های زیبایی در لیگ روسیه به ثمر رساند و دروازه لیون و بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا را هم فتح کرد.

با جدایی ویلموتس و حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی، باز هم برخی رسانه‌ها آزمون را به سوژه اول خود تبدیل کردند. مهاجمی که به دور از حاشیه در اردوی زنیت دوران آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارد تا برای حضوری موفق در نیم‌فصل دوم لیگ روسیه مهیا شود. شایعه جدید با این مضمون است که انگار دراگان اسکوچیچ قصد دارد نام سردار آزمون را از لیست تیم ملی خط بزند و او را به اردو دعوت نکند!

این شایعه در حالی منتشر شده که آزمون همراه زنیت در اردوی ترکیه است و البته گل‌های متعددی نیز در بازی‌های تدارکاتی این تیم وارد دروازه حریفان کرده. ضمن اینکه دراگان اسکوچیچ هم خوب می‌داند که برای موفقیت در مسابقات مقدماتی جام جهانی نیاز مبرمی به مهاجمی در حد و اندازه‌های سردار آزمون دارد. مهاجمی که در دوره قبل مقدماتی، ۱۴ بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و ۱۱ گل به ثمر رساند. در این دوره هم تاکنون ۴ بار در ترکیب قرار گرفته و ۴ گل زده. شاید به همین دلیل است که دراگان اسکوچیچ، در روزهایی که چنین شایعه‌ای به راه افتاده با سردار آزمون تماس گرفته و با او صحبت کرده.

صحبت‌ها هم راجع به موقعیت حساس تیم ملی بوده و اینکه اسکوچیچ به حضور سردار در تیم ملی نگاه ویژه‌ای دارد. شاید اگر شما هم جای اسکوچیچ بودید، جواب رد به سینه مهاجمی نمی‌زدید که در ۴۸ بازی ملی ۳۱ گل زده و در اروپا دروازه بایرن‌مونیخ، آژاکس، اتلتیکومادرید، فنرباغچه، ویارئال، لیون و بنفیکا را باز کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      این بچه لوس به درد تیم ملی نمی خورد

      پاسخ ها

      • ستاره عشق

        فقط شما ، آفرین میتونی برو به جای سردار بازی کن، تازه تو لوس هم نیستی

      • بدون نام

        شما چرا نیومدی سر مربی تیم ملی نشدی؟

    • بدون نام

      متن عالی بود ولی چه کنیم که کسانی چون کاربر (پرویز۱۰:۰۲) باز حرف خودشان را خواهند زد و بهترین جواب برای همچین افرادی درخششهای سردار عزیز خواهد بود.

    • بدون نام

      جایگزین نداره سردار حضورش روحیه حریفو ضعیف میکنه مهاجم قدرتر از او کیه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج