جاباما
۹۶۳۵۳۵
۳ نظر
۵۱۲۰
۳ نظر
۵۱۲۰
پ

راهنمای خرید اسکوتر برقی

اگر بخواهید خودتان را خیلی سریع به جایی برسانید، مسلما به یک اسکوتر برقی فکر نمی‌کنید. اما اگر بدانید این چرخ‌های کوچک که با باتری کار می‌کنند، چه فوایدی در حمل‌ونقل برایتان دارد، دیدتان نسبت به آن‌ها عوض می‌شود.

روزنامه جام جم - نادیا زكالوند: اگر بخواهید خودتان را خیلی سریع به جایی برسانید، مسلما به یک اسکوتر برقی فکر نمی‌کنید. اما اگر بدانید این چرخ‌های کوچک که با باتری کار می‌کنند، چه فوایدی در حمل‌ونقل برایتان دارد، دیدتان نسبت به آن‌ها عوض می‌شود. اسکوتر‌های برقی ابزار‌هایی فناورانه و کاربردی هستند که بعضی نمونه‌هایشان به‌آسانی به بسته‌های قابل حمل تبدیل می‌شوند. اگر مسیری نسبتا کوتاه را در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک می‌خواهید طی کنید، اسکوتر‌ها بهترین راه‌حل‌اند. این روز‌ها در شهر‌های بزرگ و شلوغ جهان بسیاری از رانندگان خودرو‌های سواری، یک اسکوتر برقی در صندوق عقب خود دارند. خودرو را در پارکینگ عمومی پارک می‌کنند و با اسکوتر به محل قرار خود در بازار و مناطق شلوغ می‌روند. امروزه بازار اسکوتر‌ها بسیار رونق پیدا کرده و شرکت‌های مختلفی برای بزرگسالان اسکوتر‌های جدید و کارآمدی تولید کرده‌اند.

اسکوتر‌های فعلی در مقایسه با انواع قبلی، به برخی فناوری‌ها مجهز و سرعت و برد مسافت آن‌ها هم بیشتر شده است. به همین دلیل روز‌به‌روز به محبوبیت اسکوتر‌ها اضافه می‌شود. اگر فکر می‌کنید با نزدیک‌شدن به بهار وقت آن شده که یک اسکوتر بخرید، خوب است قبل از تصمیم به انتخاب با برخی از بهترین نمونه‌های این وسایل حمل و نقل جالب در جهان آشنا شوید.

راهنمای خرید اسکوتر برقی

راهنمای خرید اسکوتر برقی

هنگام خرید اسکوتر باید به چند نکته توجه کنید:

برخی افراد از اسکوتر برای رفت‌و‌آمد از منزل تا فروشگاه‌های اطراف خانه استفاده می‌کنند و البته برخی دیگر فقط نگاه تفریحی به آن دارند. اگر می‌خواهید برای رفت‌و‌آمد به مقصدی مشخص از آن استفاده کنید و مانند یک وسیله حمل‌ونقل به آن نگاه می‌کنید، بهتر است اسکوتری تهیه کنید که باتری‌های باکیفیت‌تری دارد، اما اگر قصد دارید از آن در محیطی دور از محله‌تان استفاده کنید، پس باید اسکوتر سبکی بخرید که به‌راحتی قابل حمل باشد.

آیا می‌خواهید با اسکوترتان کمی هیجان را تجربه کنید؟ اگر آنقدر دل و جرأت دارید که با اسکوترتان سریع برانید، سراغ اسکوتر‌هایی بروید که بیشترین سرعت را دارند.

هنگام خرید، اسکوتر‌هایی بخرید که بدنه آن‌ها از مواد سبکی مانند آلومینیوم تولید شده‌اند. آلومینیوم نه‌تن‌ها سبک است، بلکه دوام بالایی دارد. در ضمن اگر اسکوترتان را برای کاری غیر از بازی و تفریح می‌خواهید، هرگز اسکوتر‌هایی را نخرید که قطعات پلاستیکی دارند.

سراغ اسکوتر‌هایی بروید که چرخ‌های آن‌ها باکیفیت باشند و تحمل کار سنگین را داشته باشند. وجود سیستم تعلیق یا لاستیک‌های بادی هم می‌تواند سواری بسیار نرم و راحتی برایتان فراهم کند.

اسکوتر‌های برقی بسیار سریع‌تر از اسکوتر‌های معمولی حرکت می‌کنند و از آن‌ها به مراتب سبک‌تر و قابل کنترل‌تر هستند.

برای خرید بهترین اسکوتر سال، سراغ یکی از اسکوتر‌هایی بروید که در ادامه معرفی کرده‌ایم. این‌ها بسته به کیفیت و باتری بین ۱۶۵ تا ۴۹۰ یورو در بازار جهانی قیمت دارند.

شیائومی میجیا M۳۶۵ پرو، سواری راحت

راهنمای خرید اسکوتر برقی

شرکت شیائومی معروف به ساخت تلفن‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه است. اما با دیدن اسکوتر این شرکت به نام XIAOMI MIJIA M۳۶۵ PRO متوجه می‌شوید که می‌تواند در تولید اسکوتر‌های برقی هم حرفی برای گفتن داشته باشد. این اسکوتر که ۲/۱۴ کیلوگرم وزن دارد، با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و قادر به طی مسافت بیش از ۴۳ کیلومتر است.

امنه حرکت این اسکوتر، ترمز‌هایش، محل قرار گرفتن پا‌ها در مقایسه با اسکوتر‌های قدیمی این شرکت، بهتر شده و سواری راحت‌تری در اختیار راننده قرار می‌دهد. این اسکوتر به صفحه نمایش بسیار باکیفیت، نرم‌افزار کارآمد و باتری‌های پیشرفته‌ای مجهز است که با هر بار ترمزگرفتن شارژ می‌شوند.

اسکوتر ۲ موتوره اوناگی، مدل وان‌ای ۴۵۰، طراحی شیک و زیبا

راهنمای خرید اسکوتر برقی

اگر به دنبال وسیله نقلیه‌ای هستید که نه‌تن‌ها شما را به‌راحتی جابه‌جا کرده و به مقصد برساند، بلکه زیبا و شیک هم باشد، اسکوتر اوناگی، مدل وان‌ای ۴۵۰ (UNAGI MODEL ONE E۴۵۰) وسیله دلخواه‌تان خواهد بود. این اسکوتر از مواد بسیار سبک و قوی به‌کار رفته در فضاپیما‌های شرکت اسپیس‌ایکس ساخته شده و به همین دلیل سبک و قابل حمل است.

ین اسکوتر قدرت خود را از دو موتور می‌گیرد. به این ترتیب روی هر سطح صاف یا دارای پستی و بلندی مانند تپه‌ها، بی‌دردسر حرکت می‌کند. وزن آن هم ۱۱ کیلوگرم است و در چهار رنگ مختلف تولید شده است.

توربو ایکس ۷، الهام‌گرفته از شیائومی

راهنمای خرید اسکوتر برقی

مسلما در این فهرست از این اسکوتر زیبا نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم. توربو ایکس ۷ (TURBOANT X۷) از شیائومی ام ۳۶۵ الهام گرفته است. اما طراحی‌های هوشمندانه دیگری هم دارد. برای مثال، باتری‌های آن را می‌توان جابه‌جا کرد و به جای پاتخته اسکوتر، در دسته آن قرار داد. از این رو می‌توانید باتری‌های اسکوتر را درآورده و به جای این‌که آن‌ها را با اسکوتر در پارکینگ یا انباری سرد قرار دهید، با خود به فضای داخل خانه و در دمای مناسب بیاورید تا به این ترتیب از عمر آن‌ها کم نشود.

در ضمن می‌توانید چند باتری یدکی هم بخرید. البته قیمت این باتری‌ها بسیار بالاست، هرچند سواری با این اسکوتر بسیار عالی است. دارای گشتاور مطلوبی است و سرعت خوبی دارد. به‌راحتی می‌توانید روی زنگ، نور و سرعت آن کنترل داشته باشید. حداکثر سرعت این اسکوتر ۲۴ کیلومتر بر ساعت است. این اسکوتر ۵/۱۳ کیلوگرم وزن دارد. البته با هر بار شارژ باتری مسافتی فقط به‌اندازه ۷/۲۵ کیلومتر را طی می‌کند که این مقدار عدد چندان ایده‌آلی نیست.

شیائومی میجیا ام ۳۶۵، اسکوتر اقتصادی

راهنمای خرید اسکوتر برقی

اسکوتر برقی میجیا ام ۳۶۵ (XIAOMI MIJIA M۳۶۵) هم مانند شیائومی میجیا، مدل ام ۳۶۵ پرو (Pro) است و تفاوت‌های کمی با آن دارد. این اسکوتر می‌تواند با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت حرکت کند. برد مسافت آن در هر بار شارژ، ۲۹ کیلومتر است. این اسکوتر تاشو که فقط ۵/۱۲ کیلوگرم وزن دارد، مجهز به بهترین نرم‌افزار‌های گوشی هوشمند است. با استفاده از این نرم‌افزار‌ها می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به رانندگی‌تان با اسکوتر را به‌دست آورید.

باتری‌های به‌کار رفته در این اسکوتر از پیشرفته‌ترین باتری‌های حال حاضر هستند و با هر بار ترمزگرفتن شارژ می‌شوند. این اسکوتر با وجود ویژگی‌های خوبی که دارد، از نظر قیمت هم عالی و در مقایسه با اسکوتر‌های دیگر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

ای‌- میکرو میکرو فالکون ایکس ۳به سبکی نسیم

راهنمای خرید اسکوتر برقی

اسکوتر جذاب و شیک میکرو فالکون (E-MICRO MICRO FALCON X۳) با موتور ۵۰۰واتی گشتاور مناسبی ایجاد می‌کند. کنترل برخی اسکوتر‌های برقی مشکل است، اما این اسکوتر را که سبک است، به‌آسانی می‌توان کنترل کرد. هنگام بالا رفتن از تپه‌ها، هرگز به پایین سر نمی‌خورید و می‌توانید سرعت آن را مطابق نوع مسیر حرکت‌تان تنظیم کنید. سرعت این اسکوتر ۲۴ کیلومتر بر ساعت، اما برد آن فقط حدود ده کیلومتر است.

باتری‌های این اسکوتر به سرعت و فقط در یک ساعت کاملا شارژ می‌شوند. همچنین سیستم ترمز آن از نوع باززا بوده و باتری‌ها با هر بار ترمزگرفتن، شارژ می‌شوند. وزن این اسکوتر ۹/۷ کیلوگرم است و می‌توانید به‌راحتی آن را جابه‌جا و حمل کنید.

رِیزُر‌ای ۱۰۰، مناسب کودکان

راهنمای خرید اسکوتر برقی

اسکوتر برقی کوچک رِیزُر‌ای ۱۰۰ (RAZOR E۱۰۰)، مناسب کودکان هشت‌سال به بالاست. با هر بار شارژ، فقط ۴۰دقیقه کار می‌کند و سرعت آن بسیار محدود و در حد ۱۶ کیلومتر بر ساعت است. این اسکوتر بیشتر از این که مناسب حمل‌ونقل باشد، برای بازی و تفریح مناسب است. استفاده از این اسکوتر بسیار راحت و بی‌دردسر است. با فشردن گاز موتور اسکوتر که به شکل شستی است، می‌توانید آن را به حرکت درآورید. برد این اسکوتر با هر بار شارژ، ۱۱ کیلومتر است و فقط چهار کیلوگرم وزن دارد.

​​​​​​​جِی‌اس‌اف آربن اسپرینتر، اسکوتری بسیار سبک

راهنمای خرید اسکوتر برقی

اگر می‌خواهید برای خرید به فروشگاه نزدیک خانه بروید، اسکوتر آربن اسپرینتر (JSF URBAN SPRINTER) برای شما ساخته شده است. ظرف چند ساعت کاملا شارژ می‌شود و به دلیل باتری‌های کوچکی که دارد، برد آن محدود و فقط ۵/۱۲ کیلومتر است. وجود چنین باتری‌هایی باعث شده که از وزن این اسکوتر در مقایسه با اسکوتر‌های دیگر، کم شود و به حدود ۲/۶ کیلوگرم برسد. جنس بدنه آن از آلومینیوم است و به‌راحتی تا و جمع می‌شود.

سیستم کنترل موجود روی دسته این اسکوتر به شما در تنظیم سرعت کمک می‌کند و با استفاده از این کنترل می‌توانید از باقیمانده شارژ باتری و برخی اطلاعات دیگر مربوط به حرکت‌تان مطلع شوید. موتور ۱۸۰ واتی آن چندان قوی به نظر نمی‌رسد، اما می‌تواند این اسکوتر را مناسب گشت و گذار در محیط اطراف منزل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خزه

    • بدون نام

      در ایران با چندین برابر قیمت واقعی میفروشند و خریدش از عهده اختلاس زاده ها بر میاد نه ما حقوق بگیر ی که اونم چند ماه عقب میندارن تا یکماه حقوق بدن این مطالبو در تیترش بنویسید خواندن برای افراد زیر خط فقر ممنوع

    • BTS &Black pink

      تو ایران اینا دو سه میلیون تومان یا شاید هم بیشتر میگیم تخفیف بده میگه سود نداریم برو بابا دروغگو ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج